Mitä opiskella kun mikään ei innosta?
Kysymys otsikossa.
Lukion jälkeistä koulutusta ei ole. Tähän mennessä olen ollut kaupassa, siivoojana, tiskarina.. mutta nyt kaipaan muutosta ja opiskelu ja parempipalkkainen työ kiinnostaa. Ongelmana on vain etten tunne paloa mitään alaa kohtaan. Mikään ei erityisesti kiinnosta. En ole ikinä oikein ymmärtänyt miten joillain voi olla unelma-aloja, koska mä en ikinä ole unelmoinut työnteosta (:D).
Mitä minunkaltaisen ihmisen kannattaisi hakea opiskelemaan?
Kommentit (5)
Ei mitään alaa kun mikään ei kiinnosta. Miksi lähteä opiskelemaan mitään,kun ei kiinnosta?
Leipään kiinni vaan ja onlyfans tulille. Siinä on loppuelämän ammatti.
Kyllähän tuossa on jo paljon väliä sillä mihin sinulla on ensinnäkin rahkeita päästä sisään. Millaiset yo-arvosanat olet kirjoittanut?
https://asiointi.mol.fi/avo/responsive/front-page.xhtml
tee avo-testi, sieltä tulee ehdotuksia, ja kato, mikä vastauksista ois vähän edes sinneppäin!
Mulle kävi vanhanaikainen, hortoilin kanssa enkä tiennyt mistään mitään eikä kiinnostanut.
Sitten sain lapsen ja sen lapsen kautta kiinnostuin kasvatusalasta! Oli kivaa ihan! Kun ei ollut kokemusta ennen lapsista, en itekseen läöytänyt.
Mut kokeile tuota testiä!
Silloin jos ei kiinnosta mikään, niin kannattaa opiskella alaa, josta saa mahdollisimman hyvän palkan lyhyellä koulutuksella.
Tietenkin esimerkiksi putkimies on lähellä tätä.