Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsille jättää sukuperintöä?

Vierailija
10.11.2024 |

Olen itse aina ajatellut, että se perintö, jonka minä olen vanhemmiltani saanut kuuluu osin minun lapsilleni. Eli en halua käyttää sitä perintöä itseeni. Käytän sitä perintöä, mutta sijoitan sen asumisen tai kesämökkiin, joka puolestaan tulee jäämään lapsilleni. 

Olen luullut, että kaikki toimivat näin, mutta eipä toimikaan. Kaverini on saanut eläessään hieman perintöä, jotain 70-80 000 e. Hän koulutti itseään kalliilla, eli sillä opinto- ja vuorotteluvapaalla, eli hieman leveämmin yms. Kun hän kuolee, ei hänen lapsillaan ole edes hautajaiskuluihin rahaa. Näin 10 vuoden jälkeen.

Kummalla tavalla sinä elät?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen siten että.jokaisen sukupolven velvollisuus on kasvattaa sukuomistusta tai ainakin pitää se ennallaan. Sillä lailla vanhaa rahaa tehdään ja vanhan rahan suvut toimivat.

Olen perinyt maaomaisuutta, jonka olen myynyt ja hankkinut sijoitusasuntoja, koska osaan hoitaa asuntovarallisuutta paremmin kuin metsäomaisuutta. Sijoitusasuntohen tuotolla olen maksanut omaa asuntolainaani.

Tavoitteeni on, että omat lapseni perivät minulta vähintään yhtä paljon kuin minä perin aikaisemmilta sukupolvilta ja opastan heitä, että pääomaa ei koskaan syödä tai käytetä, vain pääoman tuottoja käytetään oman elintason nostamiseen ja pääoman kasvattamiseen. Lisäksi käydään töissä ja palkalla elätetään itsensä ja perheensä. Jos jokainen sukupolvi kasvattaa tuota pääomaa, jossain vaiheessa syntyy sukupolvi joka voi elää kokonaan pääoman tuotoilla ilman palkkatyötä.

Isoisäni isä oli torppari, joten olen vasta kolmas sukupolvi, joka siirtää omaisuutta lapsilleen.

Vierailija
42/42 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut perintöä ja olen kartuttanut sitä oman omaisuuteni rinnalla, lapset saavat jakaa kaiken puoliksi,  kun meistä mieheni kanssa aika jättää.

Miksi se ehdointahdoin pitäisi tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi