Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eroaa aviomiehestä,,saanko myös puolet hänen yrityksestään?

Vierailija
10.11.2024 |

Hänellä on enemmistö osakkeita.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koska myin jo yrityksen ja piilotin rahat. 

-menevä miehesi

Vierailija
42/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioehto pitäisi olla automaattisesti. Ei ole nykypäivää, että joutuu lahjoittajaan toiselle rahojaan jos ero tulee.

Avioehtokin voi olla todella paljon puolisoa suosiva. Se ei ole välttämättä molemmin puolin poissulkeva.

Jos avioliitto on kestänyt kymmeniä vuosia, ja on yhteiset lapset niin onhan se vähän veteen piirretty viiva, että mitkä ovat minun ja mitkä sinun rahasi.

Mutta jos avioliitto on kestänyt alle 10 vuotta, niin ihan hyvin voisi olla niin, että kumpikin saa vain sen, minkä on itse hankkinut.

Et ilmeisesti ole koskaan edes lukenut avioliittolakia? Koetapa nyt tavata ja sisäistää edes tämä:

https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234#a234-1929

Avioliitto ei ole ev. lut. Kirkossa sakramentti, vaan maallinen taloudellisjuridinen sopimus, joka säätää lasten huoltajuudesta, omaisuudesta, toimeentulosta ja perintöoikeuden muodostumisesta.

Vihkimisoikeus on valtion Kirkolle lainaama, ja mielestäni on kummallista, että Kirkon sallitaan harjoittaa siinä syrjintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et koska myin jo yrityksen ja piilotin rahat. 

-menevä miehesi

"Oikeustoimi, jonka puoliso on tehnyt vastoin 1 momentin säännöstä, on julistettava pätemättömäksi, jos toinen puoliso nostaa tästä kanteen kolmen kuukauden kuluessa saatuaan tiedon oikeustoimesta."

Nostan petoskanteen ja voitan juttuni.

Vierailija
44/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän avioliitoissa ei ole miehelle juuri kuin häviävää.

Ensin lähtee puolet omaisuudesta, sen jlkeen maksat itsesi kipeäksi elareista joista osan nainen käyttää vain itseensä ja nainen saa kaiken valtion rahallisen tuen.

Avioliitoissa elareita??? Laitahan se korkki jo kiinni, kun noin sekoilet. 

Vierailija
45/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla ajat yrityksen konkkaan. Itse olin töissä tällaisessa yrityksessä, jonka mies oli perustanut ja työllisti noin 30 henkilöä. Yrityksen johtajalle tuli ero ja ex-vaimo sai puolet osakkeista sammalla päätösvaltaa yrityksessä!

No, eihän tämä ex-vaimo mitään yrittäminen ymmärtänyt, vaikka kovasti yritti. Pikkuhiljaa alkoi velkaa yritykselle kasaantua, johtuen ex-vaimon typeristä ideoista ja lopulta yritys meni konkkaan. Noin 30 henkilöä minä mukaan lukien jäivät työttömäksi.

Vierailija
46/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos olet lompakkoloinen, jolla ei ole muuta omaisuutta kuin lasten repimät vi*ttu ja virsikirja.

Hyi hitto millaisia kirjoituksia. 

Miksi monistatte ketjuihin typeriä kommentteja lainaten niitä?    Asiattoman kommentin voi painaa suoraan poistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi