Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eroaa aviomiehestä,,saanko myös puolet hänen yrityksestään?

Vierailija
10.11.2024 |

Hänellä on enemmistö osakkeita.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehto pitäisi olla automaattisesti. Ei ole nykypäivää, että joutuu lahjoittajaan toiselle rahojaan jos ero tulee.

Avioehtokin voi olla todella paljon puolisoa suosiva. Se ei ole välttämättä molemmin puolin poissulkeva.

Jos avioliitto on kestänyt kymmeniä vuosia, ja on yhteiset lapset niin onhan se vähän veteen piirretty viiva, että mitkä ovat minun ja mitkä sinun rahasi.

Mutta jos avioliitto on kestänyt alle 10 vuotta, niin ihan hyvin voisi olla niin, että kumpikin saa vain sen, minkä on itse hankkinut.

Vierailija
22/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehtokin voi olla todella paljon puolisoa suosiva. Se ei ole välttämättä molemmin puolin poissulkeva.

Jos avioliitto on kestänyt kymmeniä vuosia, ja on yhteiset lapset niin onhan se vähän veteen piirretty viiva, että mitkä ovat minun ja mitkä sinun rahasi.

Mutta jos avioliitto on kestänyt alle 10 vuotta, niin ihan hyvin voisi olla niin, että kumpikin saa vain sen, minkä on itse hankkinut.

Nyt ositusta sovitellaan pääasiassa silloin, kun liitto on kestänyt alle 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat nyt lokilta joka haluaa mahdollisimman paljon toisen rahaa etkä suoraselkäiseltä naiselta joka haluaa vain lähteä toimimattomasta parisuhteesta. Tää ei ollu varsinaisesti syyyös, mieti kumpi haluat olla.

Entäs, jos se "lokki" on mahdollistanut sen toisen varallisuuden kasvun antamalla tälle työrauhan kantaessaan kaiken vastuun kodista ja lapsista. Jos tässä tapauksessa rahat jää miehelle, kumpi onkaan se oikea lokki?

Vierailija
24/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan uskalla tehdä avioehtoa kun menee naimisiin.

Vierailija
25/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonI yrittäjä olisi pulassa jos kotona ei olisi toista joka hoitaisi kaikki kodin asiat.  Itse olin töissä koko ajan ja hoidin lapset ,niiden harrastukset   ja ihan kaikki  kotityöt lukuunottamatta autoihin liittyvät asiat.  Kyllä eron tullen pitää tämäkin huomioida.   Vähiin olisi yrittäminen jäänyt jos tasapuolisesti olisi kaikki jaettu.  

Vierailija
26/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehto pitäisi olla automaattisesti. Ei ole nykypäivää, että joutuu lahjoittajaan toiselle rahojaan jos ero tulee.

Se ei voi olla automaattinen, koska avioehto voi olla millainen tahansa. Vai luulitko että on vain yhdenlaisia avioehtoja??? 

Vierailija
27/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos puolisot saisivat sopia siitä keskenään liittoa solmiessaan tai liiton aikana, kuten nyt on??? Oisko mitään? 

Vierailija
28/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliiton aikana kumpikin puolisoista omistaa oman omaisuutensa. Erokaan ei vaikuta omistussuhteisiin ja tasinkoa maksamaan joutuva saa aina maksaa tasingon rahana.

Ja selvyyden vuoksi vielä, miehesi osakkeiden arvo arvioidaan ja saat siitä puolet rahana, kuten muustakin omaisuudesta puolet, rahana. Jos sinulla onkin enemmän sinä maksat miehellesi, jos miehelläsi on enemmän hän maksaa.

Ja selvennys edelliseen: YHTEENLASKETUN omaisuuden arvosta saat puolet. Et siis omaisuudesta, vaan oman omaisuutesi lisäksi voit saada tasinkoa, jos puolisosi on sinua varakkaampi. Yhteinen omaisuus jaetaan tasan, mutta muuten varakkaampi antaa tasinkoa.

Vierailija
29/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos puolisot saisivat sopia siitä keskenään liittoa solmiessaan tai liiton aikana, kuten nyt on??? Oisko mitään? 

Puolisot saavat sopia keskenään ihan mitä tahansa. Kannattaa kirjata se virallisesti rekisteröitävään avioehtoon. Sen voi tehdä myös avioliiton aikana.

Vierailija
30/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uikutusta taas. Jos solmii avioliiton eikä tee avioehtoa, niin hyväksyy sen, että omaisuus menee mahdollisessa erossa tasan.

Jos se ei käy, on kolme vaihtoehtoa:

1) Ei mene naimisiin. 

2) Menee naimisiin ja tekee avioehdon. 

3) Ei eroa.

Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää??? 

Vierailija
31/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että tänä päivänä on vielä avioliittoja ilman avioehtoa.

Vierailija
32/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisot saavat sopia keskenään ihan mitä tahansa. Kannattaa k

No niin saavat, sitäpä juuri tarkoitan. Mikä vika siinä on? 

Vierailija
33/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan uskalla tehdä avioehtoa kun menee naimisiin.

Sehän olisi sitä suurinta rakkautta kun rahalla ei ole merkitystä

Vierailija
34/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muutenkin tyhmä? 

Vierailija
35/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole avioehtoa , saat puolen hänen  omistamastaan, mikäli sinulla ei ole  omaa omaisuutta, jos on, lasketaan molempien  omaisuus yhteen ja siitä puolet sinulle

On siitä poikkeavuuksiakin, esim. jos hän on perinyt ne osakkeet ja niiden perinnönjättäjjällä on vaade, että aviopuolisio ei ole oikeutettu niitä saamaan avioerossa

Vierailija
36/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kaikesta puolet, jopa kalusta voit saksia pari senttiä ja toisen kiveksen. 

Vierailija
37/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nähneet avioehtoa tarpeelliseksi, koska olimme aivan yhtä rahattomia opiskelijoita mennessämme naimisiin. Sovimme jo seurusteluaikana, että rahat ja velat on sitten meillä yhteisiä, kun kerran yhdessä ollaan ja perhettäkin halutaan. 

Se on toiminut mainiosti jo yli 35 vuotta. Ei aihetta tehdä siihen muutosta. 

Vierailija
38/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän avioliitoissa ei ole miehelle juuri kuin häviävää.

Ensin lähtee puolet omaisuudesta, sen jlkeen maksat itsesi kipeäksi elareista joista osan nainen käyttää vain itseensä ja nainen saa kaiken valtion rahallisen tuen.

Vierailija
39/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos olet lompakkoloinen, jolla ei ole muuta omaisuutta kuin lasten repimät vi*ttu ja virsikirja.

Menepä lapsia ja naisia vihaava idiootti syrjäytymään.

Aviolittolaki säätää, että avioerossa omaisuus jaetaan kahtia puolisoiden kesken, ellei avioehdolla tai omaisuuden saantokirjalla suljeta omaisuutta avio-oikeuden ulkopuolelle.

Percelit eivät tietenkään tätäkään myönnä, koska heistä lain noudattaminen on mielipidekysymys ja siksi persut pitäisikin rikollisjärjestönä lakkauttaa.

Vierailija
40/46 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI millään tavalla käsittämätöntä. Hyvin monessa oletus (omaisuus laitetaan avioerossa puoliksi) on nimenomaan se reiluin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi