Nainen, miten suhtautuisit siihen, että lapset haluaisivat avioeron jälkeen muuttaa isänsä luokse?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään. ÄITI kasvattaa pääasiassa lapset.
Entäs isin tytöt?
Eihän isit niitä tyttöjä _kasvata_.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta lainsäädäntö ei. Lainsäädäntö sanoo, että miehellä ja naisella ei ole kasvattajina eroa, eli sillä mennään
Niin missään tapauksessa ei suositella molempia koska aina on toisessa vikaa?
No, minun kannaltanihan se olisi ollut sekä paljon, paljon helpompi että paljon, paljon halvempi vaihtoehto. Sain kokeilla 6 kk, sitten lapsi tuli takaisin, ja oli toki tervetullut. Aikuinen jo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Jos isällä on siihen riittävät resurssit ja osaaminen. Ja ettei vanhemmat siksi joudu lastensuojeluasiakkaaksi. Jos lapsi päiväkodissa tai koulussa, niin kynnys sieltä ottaa yhteyttä on alhainen, jos lapsella ei ole asianmukaiset vaatteet jne.
Tässä Suomessa kukaan ei halua tai uskalla puuttua mihinkään. Lastensuojelun kautta kaikki asiat hoidetaan. Onneksi lastensuojelu valvoo kaikki perheiden tilanteet ja asiat. Tässä saa vain odottaa sitä lastensuojelun yhteydenottoa koska isä ei kuuntele lasta vaikka huoltaa yksin.
Hei ap!
Onko sinulla tiedossa syy, miksi lapset haluaa asua isän luona?
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyaikainen äiti eikä lapset kiinnosta minua vìttujakaan. Pelkkä riesa.
Teitä on ymmärtääkseni paljon, minulle taas kävi niin että halustani huolimatta en saa olla kiinnostunut. Kaikkeen sopeutuu, samalla avautuu uusi elämä hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyaikainen äiti eikä lapset kiinnosta minua vìttujakaan. Pelkkä riesa.
Et ole, vaan palstan vakiotrolli. Jostain syystä tuo naisen esittäminen on sinulle kovasti mieltäkiihdyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Haluan että lapsilla menee koulussa hyvin. Isällään ei ole mitään rutiineja, sääntöjä tai kiinnostusta koulunkäyntiin. Käyvät siellä joka toinen viikonloppu ja tulevat kotiin sunnuntaisin rättiväsyneinä kun ovat saaneet pelata yöllä. En myöskään ihan luota että isällään pysyy korkki kiinni edes lasten aikana.
No tässä tapauksessa kannattaa miettiä sitä miksi he edes käyvät siellä isällä? Miten pystyt rentoutumaan kun tiedät että alkoholi maistuu lastenkin aikana?
No tämähän ei ole ensinnäkään minun päätettävissäni yhtään mitenkään, vaan isällään on oikeus heitä tavata. Toisekseen lapset rakastavat häntä ja musertuisivat totaalisesti, jos eivät näkisi säännöllisesti. Tuollainen aiheuttaisi paljon pahemman trauman kuin se, että näkevät hänet joskus kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne tulisi nyt (viimeinen kotona asuva on 17 v), niin todennäköisesti asia liittyisi ihan käytännön asumisjärjestelyihin, kestäisin kyllä.
Jos näin olisi käynyt lasten ollessa pienempiä, niin olisin kyllä ollut järkyttynyt ja loukkaantunut. Myös huolissani, miten mies saisi kaiken hoidettua. Olen ollut meidän perheessä se, joka on hoitanut lasten asiat lähes kokonaan. Ruoka, pyykki, vaatteet, harrastuskuskaukset, Ilmoittautumiset, Wilma, läksyissä auttaminen (pl. lukion matikka ja fysiikka). Yleensäkin minä olen ollut se, joka on tiennyt mitä lapsille kuuluu, mitä suunnitelmia heillä on jne.
Tai varmaan suhtautumiseeni vaikuttaisi se syy, miksi lapset haluaisivat isälleen. Olenko ollut jotenkin huono vanhempi heidän mielestään vai onko kyse vain omasta huoneesta ja lyhyemmästä koulumatkasta.
Sinulla kävi tuuri. Järkytyksestäkin selviää. Lapsi saattaa oireilla psyykkisesti ja mieli saattaa myllertää, sehän ei ole äidin vika mutta sopeutua täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää isänpäivää kaikille isille!
Onnea isit, kasvattakaa rakkaudella lapsenne!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se sopisi jos lapset näin haluaisivat. Sama sen on missä ne lapset asuvat.
Kaikella on tarkoitus, naisilla on ollut kohtuuttomasti työtä vuosikausia. Lepokin tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se sopisi jos lapset näin haluaisivat. Sama sen on missä ne lapset asuvat.
Kaikella on tarkoitus, naisilla on ollut kohtuuttomasti työtä vuosikausia. Lepokin tekee hyvää.
Myös sillä alkoholisoituneella äidillä joka on viettänyt enemmän aikaa lähikuppilassa kuin lastensa tai lasten isän kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Haluan että lapsilla menee koulussa hyvin. Isällään ei ole mitään rutiineja, sääntöjä tai kiinnostusta koulunkäyntiin. Käyvät siellä joka toinen viikonloppu ja tulevat kotiin sunnuntaisin rättiväsyneinä kun ovat saaneet pelata yöllä. En myöskään ihan luota että isällään pysyy korkki kiinni edes lasten aikana.
No tässä tapauksessa kannattaa miettiä sitä miksi he edes käyvät siellä isällä? Miten pystyt rentoutumaan kun tiedät että alkoholi maistuu lastenkin aikana?
No tämähän ei ole ensinnäkään minun päätettävissäni yhtään mitenkään, vaan isällään on oikeus heitä tavata. Toisekseen lapset rakastavat häntä ja musertuisivat totaalisesti, jos eivät näkisi säännöllisesti. Tuollainen aiheuttaisi paljon pahemman trauman kuin se, että näkevät hänet joskus kän
Tämän on pakko olla valhetta.
En koskaan oppinut rakastamaan lastani ja lähdin kun lapsi oli 6v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs isin tytöt?
Eihän isit niitä tyttöjä _kasvata_.
Olen 70-luvulla syntynyt eikä minua mitenkään kasvatettu. Isä oli vain enemmän saatavilla kuin äiti.
- avainkaulalapsi
Olemme eronneet lasten isän kanssa kolmisen vuotta sitten, lapset nyt alakouluikäisiä. Ovat viikko-viikko, vanhempi sanoo ettei enää halua mennä isälle kun täyttää 12. Iskä ei kuulemma ole läsnä, auta läksyissä ja juo. Pienempi tykkää olla isällään kun joka päivä (kuulemma) saa karkkia. Lasuja on tehty isän alkoholinkäytöstä, kuulemma "saunakaljan" saa ottaa.
Summa summarum, olisin todella yllättynyt ja katsoisin pitkään peiliin, jos lapset sanoisivat että haluavat olla enemmän isällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän ei ole ensinnäkään minun päätettävissäni yhtään mitenkään, vaan isällään on oikeus heitä tavata. Toisekseen lapset rakastavat häntä ja musertuisivat totaalisesti, jos eivät näkisi säännöllisesti. Tuollainen aiheuttaisi paljon pahemman
Minkä? Että minä en voi tuota päättää vai että lapset rakastavat isäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän ei ole ensinnäkään minun päätettävissäni yhtään mitenkään, vaan isällään on oikeus heitä tavata. Toisekseen lapset rakastavat häntä ja musertuisivat totaalisesti, jos eivät näkisi sää
Minkä? Että minä en voi tuota päättää vai että lapset rakastavat isäänsä?
Jos tuo on totta, et ole kouluttanut lapsiasi vihaamaan miehiä heidän sukupuolensa takia. Et ole kertonut miten miehet ovat potentiaalisia pahoinpitelijöitä ja hyväksikäyttäjiä. Et ole suorittanut velvollisuuttasi naisena. Häpeä!!!
Kyllä.