Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia sukupuoliherpeksestä?

Vierailija
09.11.2024 |

Millainen vaiva se on?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tarkentaa mikä on "sukuelinherpes"? Mulla on herpes, joka oireilee alakerrassa, mutta testin perusteella se on mallia HSV-1, jota joskus herttaisesti yskänrokoksikin kutsutaan. Eka kerta oli ihan kamala, siis ihan hirveä. Halusin kuolla. Seuraava kerta muutaman kuukauden päästä oli pari rakkulaa, jotka meni viikossa ohi. Seuraava kerta siitä oli ehkä vuoden päästä samaan tapaan. Nykyisin oireilee ehkä muutaman vuoden välein yhdellä pienellä rakkulalla pakarassa, joka menee ohi muutamassa päivässä. Eli alkoi maailmanloppuna, mutta nykyisin on hädin tuskin huomattava ja harvakseltaan tapahtuva ärsytys. Ja jos pitäisi valita, niin mielummin otan sen satunnaisen rakkulan persposkeen kuin naamaan. Toki alakerrassa huomattavasti tuomittavampi ja leimaavampi, vaikka suuseksistä sen todennäköisesti sain. Nykyisin kerron kumppaneille että mulla on välillä "yskänrokko". Ei ole toistaiseksi kukaan vielä k

Tarkentaisitko vielä että  millä tavalla? 

Vierailija
22/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ihme että herpekset leviää..on niin tietämätöntä ja vähättelevää suhtautumista asiaan. Kunnon korvaukset maksettaviksi näille törppöille levittäjille olisi ihan aiheellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ihme että herpekset leviää..on niin tietämätöntä ja vähättelevää suhtautumista asiaan. Kunnon korvaukset maksettaviksi näille törppöille levittäjille olisi ihan aiheellista.

Mikä tässä on tietämätöntä? Voin päästäni heittää kymmenen tyyppiä, kenellä naamassa välillä kukkii rakkula, mutta ei niitä ole kukaan haastamassa oikeuteen tai leimaamassa ali-ihmisiksi. Koksaan ei kukaan ole mulle sanonut että "ennen kun pussataan, niin mulla on herpes", vaikka ihan tilastojen mukaan aika mahdotonta, ettei kenelläkään olisi ollut. Tosiaan, jengillä saattaa olla herpes vaikka sormissa, eli et voi turvallisesti edes pitää kädestä kiinni ketään. Mutta ratkaisu on sulle helppo: älä koske kehenkään ikinä mitenkään. Jos joku pakottaa, niin sitten vie rauhassa oikeuteen.

Vierailija
25/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut aktiivisena 2 kertaa ja ärsyttävintä on hernosärky. Hirveitä sähkötällejä säteilee pakaraan

Vierailija
26/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mieskaluelinkuppa ,auttaako siihen valkosipuli.?

Vierailija
27/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko intiimialue täynnä kivuliaita rakkuloita taudin ollessa aktiivisena eli ei ole leikin asia :( eikä todellakaan verrattavissa "yhyeen näppyyn pakarassa". Rakkulat kestää noin viikon ja olotila todlla tuskaisa.

Vierailija
28/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntiset saavatkin kärsiä.

Vierailija
29/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko intiimialue täynnä kivuliaita rakkuloita taudin ollessa aktiivisena eli ei ole leikin asia :( eikä todellakaan verrattavissa "yhyeen näppyyn pakarassa". Rakkulat kestää noin viikon ja olotila todlla tuskaisa.

Mä olen pahoillani jos sulla noin, mutta mun "yksi näppylä pakarassa" oikeasti on yksi näppylä pakarassa, ja luulen että suurimmalla osalla sekundääriset episodit on aika lieviä. Toki on olemassa ihmisiä, joilla jostain syystä oireilee voimakkaammin. Jos sulla on tosi voimakkaat oireet, niin suosittelen estolääkitystä.

Vierailija
30/34 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt sen kanssa 30 vuotta.  Aluksi aktivoitui  muutaman  vuoden noin kerran parissa kuukaudessa ja nykyään enää aniharvoin. En edes muista, koska viimeksi ollut aktiivinen - pari kolme vuotta sitten ehkä. Ei ole puolisoille  tarttunut, kun ei paneskele paljaalla silloin, kun se on tulossa aktiiviseksi tai kun on rakkuloita  tai rupia. Aktiiviseksi tulemisen huomaa kyllä pienestä polttelusta  iholla (kestää päivän verran). Varmaankin eri  tavoin  käyttäytyy eri ihmisillä mutta näin minulla.

Minulla mennyt ihan samalla tavalla! Onneksi 🙏🏼 

Vierailija
31/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja vaiva on ja hyvin kivulias :( . Aktivoituu tasaisin väliajoin ja alakerta on silloin rakkuloilla ja todella kipeä.287

Syy välttää teitä huoaria. 

Vierailija
32/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut on kerrottava! Yhdelläkään naisella ei sitä elämäni aikana ole ollut, eikä minulta tarttunut, mutta jostain sain sen itse! 

Vierailija
33/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tänä päivänäkään onko minulla tuo vai ei. Näytteet on joskus otettu, mutta selkeää herpestä niistä ei löytynyt. Ekalla kerralla oli pissatulehdus ja lisäksi jotain haavoja, jotka vuosi jotain keltaista eritettä. Myöhemminkin luulin, että herpes on mutta liittyikin varmaan karvojen ajeluun se ärsytys. Miehelläni ei herpestä ole koskaan ollut. Eikä herpes ole koskaan ollut ongelma niille, jotka ovat minusta oikeasti tykänneet:) Koko herpeksen olin jo unohtanut kun ei mitään oireita ole vuosiin ollut, kunnnes taas tuli joku yksi kutiseva patti. Saattaa olla jokin finnipaisekin. Varsinaisia rakkuloita en ole nähnyt.

Vierailija
34/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet voivat olla hyvin monenlaisia henkilöstö riippuen. Minulla tulee oireita kerran vuodessa tai harvemmin. Itselläni en koe sitä mitenkään suureksi vaivaksi. Kutina ja pieni kirvely kestää muutaman päivän, välillä häviää päivässäkin. 

Puolisollani on herpes huulessa ja minulla genitaaleissa. Vuosikausia olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä eikä kumpikaan ole saanut tuplaherpestä. Kun herpes jommalla kummalla kukkii, niin silloin vältämme joko suutelua tai yhdyntää.

Herpeksettömiä ihmisiä on todella vähän.

Täytyy joko elää tai alkaa sairastamaan herpestä.