2500€ netto, vuokra 1100€.
Onko kellään vastaavaa? Mietin, että selviääkö tuollaisen vuokran kanssa? Tiedän, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. 1400€ kk jää muuhun elämiseen. Siis ruoka, laskut jne. Kokemuksia kellään?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasi on kova, mutta sen verran maksaa yksiö hyvällä paikalla Helsingin keskustassa eikä riitäkään.
500e saa kyllä.
Kamalaa! Saako niin halvalla? Nyt täytyy vähentää asuntojen tarjontaa! Rakentaminen jäihin heti!
Ap tässä. Kaksio 55m2 Helsingissä kiikarissa. Yksin asun, ei muita huollettavia, sillä olen lapseton. Pohdinnassa siis mihin muuttaisin eron jälkeen. Aiemmin asumiskulut puoliksi olivat n 450€, mun osuus siis. Mietin vain et pistänkö itteni liian tiukille.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kaksio 55m2 Helsingissä kiikarissa. Yksin asun, ei muita huollettavia, sillä olen lapseton. Pohdinnassa siis mihin muuttaisin eron jälkeen. Aiemmin asumiskulut puoliksi olivat n 450€, mun osuus siis. Mietin vain et pistänkö itteni liian tiukille.
Kyllä pistät. Joku 800 e max. Jos vielä olet just eronnut niin älä pistä itseäsi liian tiukoille.
Kohtuullisen elämän viitebudjetin mukaan pärjäät hienosti. Pääkaupunkiseudulla 1700€ riittää asumisineen kun vuokra on 900.
https://www.takuusaatio.fi/hallitserahojasi/omien-tulojen-ja-menojen-se…