Miksi nämä kristillisistä lauluista/näytelmistä jne vinkuvat asuvat kristillisessä Suomessa?
Esim nämä kouluissa tapahtuneet kristilliset näytelmät ja laulut.
Tuliko heille yllätyksenä että kristinusko on suurin uskonto Suomessa ja tämä maa rakentuu hyvin vahvasti kristillisiin arvoihin? Näkeehän sen jo kristillisestä ristilipustakin.
Eik tuo ole suunnilleen yhtä naurettavaa kuin menisi Saudi-arabiaan vinkumaan että siellä näkyy islaminuskonto?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Suomen lipun piirsivät taiteilijat Eero Snellman ja Bruno Tuukkanen. Ristikuvio on sama kuin muiden Pohjoismaiden lipuissa ja viestii pohjoismaisesta yhteenkuuluvuudesta. Valkoisen värin sanotaan symboloivan lunta; sinisen värin taas katsotaan symboloivan tuhansien järvien maan vesistöjä. Mitään yhteistä ei sillä ole uskontojen kanssa.
Suomi on itsenäinen tasavalta, jonka Perustuslaissa taataan ihmisille oikeus kuulua johonkin kirkkoon tai uskontokuntaan, mutta on myös oikeus olla kuulumatta niihin mihinkään.
Pohjoismailla on sama uskonto. Ristillä on kristillinen symbolinen merkitys pidit juuri sinä siitä tai et!
Miten niin. Tyrkyttäminen kielletty hö. Mietippä uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lipun piirsivät taiteilijat Eero Snellman ja Bruno Tuukkanen. Ristikuvio on sama kuin muiden Pohjoismaiden lipuissa ja viestii pohjoismaisesta yhteenkuuluvuudesta. Valkoisen värin sanotaan symboloivan lunta; sinisen värin taas katsotaan symboloivan tuhansien järvien maan vesistöjä. Mitään yhteistä ei sillä ole uskontojen kanssa.
Suomi on itsenäinen tasavalta, jonka Perustuslaissa taataan ihmisille oikeus kuulua johonkin kirkkoon tai uskontokuntaan, mutta on myös oikeus olla kuulumatta niihin mihinkään.
Pohjoismailla on sama uskonto. Ristillä on kristillinen symbolinen merkitys pidit juuri sinä siitä tai et!
OLI sama uskonto. Nykyihmiset onneksi viis veisaavat uskontopaskasta; uskontojen merkitys vähenee koko ajan.
Ristin symbolinen merkitys lienee kyllä kaikille selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja valtio on erotettu toisistaan.
Saatte harjoittaa kristinuskoanne, kukaan tai mikään ei uhkaa sitä, mutta ette saa tunkea sitä lasten kurkusta alas.
Jos se on teille ongelma niin...
Käsitätkö, että lapsille tulee hyvin turvallinen olo, kun saa sanoa iltarukouksen, tietää että heillä on ikioma suojelusenkeli ja Jumala, joka rakastaa heitä äärettömästi. Säälin todellakin lapsia, joilta kielletään turvallisuuden tunne. Läheskään kaikki vanhemmat eivät halua tai kykene antamaan turvaa lapsilleen. Lasten sydämeen jää Jeesuksen kokoinen aukko.
Lapset saavat turvallisuudentunteen iltarukouksesta siksi, että heille on opetettu näin käyvän. Jos lapselle opetetaan, että illalla tulee turvallinen olo kun äiti tai isä peittelee ja sanoo hyvää yötä, lapselle tulee siitä turval
Samalla sanotaan yhdessä iltarukous, joka lisää yhteenkuuluvuutta vanhemman kanssa. Kait tajuat, ettei kaikille lapsille edes toivoteta hyvää yötä. Ainoastaan käsketään yksin sänkyyn turvattomana. Siellä joutuu yön mörköjä pelkäämään yksin ilman edes mahdollisuutta rukoilla suojelusta kaikkien lasten ystävältä Jeesukselta.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Ateistina minua vituttaa se kuinka kristityt pakottaa meidät alistumaan heidän VÄÄRÄLLE mytologialle.
Ei minua kukaan pakota. Tietoa asioista on ja ihan itse päätän mihin uskon tai en. Kai muuten menet töihin kaikkina uskonnollisina arkipyhinä kun olet ateisti, etkä vietä joulua tai pääsiäistä kotona työpaikan sijaan? Toki kieltäydyt myös pyhäkorvauksista kun olet ateisti. Vai noukitko rusinat pullasta kun itselle sopii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lta on nyt jäänyt huomaamatta, että loukkaantujat ovat ihan kantasuomalaisia uskonnottomia henkilöitä eivätkä jonkun toisen uskontokunnan edustajia.
Olen ateisti ja olen käynyt kirkossa konserteissa ja olen kaulanut kirkossa virsiä. En tullut uudestaan uskoon.
Uskoontuloon tarvitaan paljon enemmän kuin mitä olet tehnyt.
Eikö usko olekaan lahja (Ef. 2:8)? Ei lahjojen saaminen yleensä edellytä juuri mitään.
Kyllä on lahja, jota ei kaikille anneta. Silloin jää jäljelle rukouksessa pyytää uskonlahjaa.
Kysyjä kysyy täyttä asiaa.
Olisiko kuitenkin tämä kristinusko tässä maassa rauhanomaisempi vaikka sitten ulkokultaisenakin.
Aikojen saatosta tunnistetaan, että kun väestömäärä alueella kasvaa niin suureksi, ettei naapurit enää kata kontrolloimaan toistensa käytöstä, kehittyy uskonto luomaan yhteiset moraalisäädökset, ettei meno mene ihan villiksi.
Harmi, että Suomi ei ole uskonnottomuudessaan niin pitkällä kuin Viro ja Tšekki. Kummassakaan uskonto ei näy julkisessa elämässä juuri mitenkään.
5/6 virolaisista uskonto on täysin merkityksetön asia arkielämässä ja 2/3 tšekkiläisistä ei edelleenkään tunnusta mitään uskontoa.
Maailmassa pitäisi olla tällä saralla enemmän Viron ja Tšekin kaltaisia maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on vimma aivopestä muiden lapsia kouluissa?
No eikö se ole aivopesua kun kielletään jonkin asian olemassaolo ja sanotaan vain omien mielipiteiden olevan oikeita? Eikö lapsilla saa enää olla omaa tahtoa tässä maassa kun vanhemmat kieltää milloin minkäkin asian perustuen omiin mielipiteisiinsä? Unohtuiko heiltä se lastenkin perusoikeus että ihmisillä vapaa tahto? Moniko lapsi on itse näitä asioita vaatinut sanomalla että on ateisti? Ja mistä se asia on lapsen päähän tullut?
Jaa, että lasten vapaa tahto alkaa kiinnostella sitten, kun pakottavana osapuolena ei enää olekaan kirkko?
No kerroppas mihin sen lapsen mielipide ja sen perusteella se oma vapaa tahto päättää uskooko perustuu, jos ei asioista tiedä? Kai sinun lapsesi on jätetty kastamatta ja rippikoulu käymättä, ettekä ole menneet kirkossa naimisiin kun ateisti olet? Entäs ne kirkolliset juhlapyhät? Oliko lapsilla ankea joulu kun ei se satupukkikaan lahjoja tuonut eikä joulukalenterista tai pääsiäismunistakaan ole koskaan päässeet iloitsemaan?
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ja Koraani haisee mädältä persreijältä. Hahahah!
Kyllä. Typerät aivo-orjat lukee noita ja uskoo sairaisiin valheisiin. Muahahahaaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakaristikin on tunnettu jo kauan eri puolilla maailmaa ennen sen käyttöä Saksassa. Symbolit ovat vain symboleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistina minua vituttaa se kuinka kristityt pakottaa meidät alistumaan heidän VÄÄRÄLLE mytologialle.
Ei minua kukaan pakota. Tietoa asioista on ja ihan itse päätän mihin uskon tai en. Kai muuten menet töihin kaikkina uskonnollisina arkipyhinä kun olet ateisti, etkä vietä joulua tai pääsiäistä kotona työpaikan sijaan? Toki kieltäydyt myös pyhäkorvauksista kun olet ateisti. Vai noukitko rusinat pullasta kun itselle sopii?
Entä jos työpaikka on kiinni juhlapyhinä? Joulu on alunperin pakanajuhla.
Raamattu ja Koraani haisee mädältä perseenreijältä. Molemmat pitää polttaa. Hahhahahahahaaa!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus, joka sisältää vapauden uskonnosta. Ne, joita ei kiinnosta ei-kristittyjä huomioida voivat hakeutua kristillisiin kouluihin. Muissa kouluissa on huomioitava muutkin ryhmät.
Lapsuudessani huomioitiin niin, että jos lapsen vanhemmat eivät halunneet lapsen osallistuvan johonkin asiaan uskontoon liittyvästä syystä, niin siitä tuli vain ilmoittaa opettajalle vaikka tunnin alussa tai milloin vain, ja lapsi sai sitten poistua luokasta tms. tilasta siksi aikaa, kun oli kyseistä ohjelmaa. Olin itse tuollainen lapsi, joka ei osallistunut aivan kaikkiin juttuihin, ja sama toimisi hyvin nykyäänkin. Aivan naurettavaa vinkumista ja pelleilyä vaatia rahaa tuollaisesta, ei olisi varmaan kenellekään tullut edes mieleen omana kouluaikanani.
-Tuo oli ennen paremmin
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra
Hah hah itsellesi. Jeesus ilmestyi jo haudallaan ja myöhemmin opetuslapsilleen. Se siitä, ettei Hän tullut takaisin.
Ihmiset ovat yhtäkkiä tulleet uskoon... Kirkon teettämän tutkimuksen mukaan alle puolet suomalaisista uskoo jumalaan ja vain 19% kristinuskon Jumalaan.
Itse asiassa koko uskontokeskustelu heijastaa sitä. Kun ihmiset eivät enää usko ja heiltä puuttuu henkilökohtainen suhde kristinuskoon niin kaikki kristinuskoon liittyvä on nykyään "perinnettä" tai muuta vastaavaa. Jouluna käydään joulukirkossa. Kirkkohäät on ihanan tunnelmalliset. Suvivirrestä tulee omat nostalgiset koulumuistot mieleen. Mitään näistä ei liitetä kristinuskoon.
Sitten kun joku aivan oikeutetusti tuo ilmi sen, että nämä kaikki asiat ovat uskontoon liittyviä asioita niin maallistuneet suomalaiset loukkaantuvat, koska haluavat irrottaa uskonnosta erilleen sellaisen ihanan tunnelmoivan vähän perinteikkään ja esteettisen light-kristillisyyden ja unohtaa sen, että se on edelleen uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se työpaikka on kiinni uskonnollisena juhlapyhänä? Jostain kumman syystä osuu Jeesuksen syntymäpäivä siihen jouluun eli 25.12.
Lukaiseppa tuolta jos jaksat.
https://www.patmos.fi/blogit/onko-joulu-pakanallinen-vai-kristillinen-j…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se työpaikka on kiinni uskonnollisena juhlapyhänä? Jostain kumman syystä osuu Jeesuksen syntymäpäivä siihen jouluun eli 25.12.
Lukaiseppa tuolta jos jaksat.
Pointti oli siinä, että pakkohan niitä pyhiä on vietellä, jos töihin ei pääse.
No mistäs luulet pahoinvoinnin johtuvan koululaisilla. Nokka kiinni puhelimessa.