Sinä joka tienaat alle 2000 e/kk netto, mitä työtä teet?
Itse olen sairaalalla sihteerinä ja netto 1920 e/kk.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Toimistotyöntekijä.
Toimistotyöntekijä tienaa saman kuin raksamies ja ihmetellään miksi suomalaiset ei mene raksalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
1620e suurinpiirtein nettopalkka, sisältäen paljon viikonloppuvuoroja. Puutarhuri/viheralueiden kunnossapitäjä kaupungilla.
Mitä raskaampi työ fyysisesti sitä huonompi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä, vuorotyö ruokakaupassa. Nettopalkka keskimäärin 1700e/kk.
Olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja saan 1500 e tukia kuukaudessa. Ajattelin mennä hyllyttämään ensi kesäksi jolloin saan tukien päälle 1800 brutto. Muuten en tuollaista homma edes harkitsisi.
Jotta eläkkeeseesi ei kosketa saat tienata n. 990€/kk
KYLLÄ! mutta en joka vuosi enkä montaa kuukautta. Max 2 kk joka toinen vuosi. Lisäksi tuo 990e on brutto.
Vierailija kirjoitti:
37,5 h/vk tarjoilija lounasravintolassa. Netto 1700. Eipä naurata!
Tuokin ala kärsii ulkomaalaisesta halpatyövoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka ei kerro juurikaan siitä paljonko ansaitset. Veroprosentin voi itse nostaa korkeammaksi jos ei halua maksaa jälkiveroja.
Ei mitään jälkiveroja tarvitse maksaa, kun veroprosentti on kohdallaan. Nettopalkka kertoo premmin kuin bruttopalkka.
Vertailussa käytetään aina bruttoa, koska veroprosentti on yksilöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka ei kerro juurikaan siitä paljonko ansaitset. Veroprosentin voi itse nostaa korkeammaksi jos ei halua maksaa jälkiveroja.
Nettopalkka on kuitenkin se, jolla kaikki meistä elää. Jos sinulla on veroprosentti asetettu päin hanuria niin se koskee vain sinua. Aika harva laittaa tahallaan itselleen liian korkean veroprosentin.
Aika moni tietämättömyyttään pitää itsellään liian isoa ennakonpidätysprosenttia, kun eivät osaa/tajua tehdä muutosverokorttia.
Vierailija kirjoitti:
37,5 h/vk tarjoilija lounasravintolassa. Netto 1700. Eipä naurata!
no ei todellakaan narkit ja juopot saa saman tekemättä mitään.
Netto vaihtelee 1700-1900 välillä riippuen vuoroista ja pyhälisistä. Olen ostoskeskuksessa kahvilaketjussa töissä täysillä tunneilla.
Kokoonpanija, kokoan taajuusmuuttajia. Nettopalkka reilut 1600 euroa.
Olen toimittaja/juontaja paikallisradiossa, mutta en kylläkään tee täyttä työaikaa, vaan 75% täydestä työajasta.
Olen autokuski tällä hetkellä. Toimitan tavaraa eri paikkoihin. Minulla on pieni vuokra alle 400 euroa joten rahaa olne pystynyt säästämään paljon. Palkkani on lähes aina ollut alle 2000 euroa netto. Mutta pienet kulut enkä ole ottanut lainaa vaan säästin asuntoa varten 10 vuotta. Asun kaksiossa kerrostalossa, asunto maksoi 55000 euroa v 2013.
Lidl vuoropäällikkö keskimäärin 30h/vko. Vaihtelee tietysti paljon mutta yleensä jää alle 2000€ netto.
Varhaiskasvatuksen lastenhoitaja.
Luokanopettaja. Ei ylitunteja, eikä vielä ikälisiä.
Siivooja.