Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskenteletkö koulutustasi vastaavassa työssä?

Vierailija
09.11.2024 |

Minä en. Ongelmana on se, että tällä alalla uskottavuus rakentuu työkokemuksen kautta ja kun sitä alkuakaan ei saa niin vaikea on saada jalkaa oven väliin. Entä sinä?

Kommentit (23)

1/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aina ku on töitä 😎

Vierailija
2/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi koulutusta. Työ vastaa hyvin toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä. Olen kyllä työskennellyt, mutta firma lopetti toimintansa enkä ole saanut uutta työtä alalta. Olen insinööri ja nyt töissä hoiva-avustajana... 

Vierailija
4/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan vaan alemmissa tehtävissä, mutta itse asiassa tienaan näin paremmin. 

Vierailija
5/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, englannin opettajana. Paitsi että en ole pätevä opettamaan ruotsia, mutta opetan myös sitä. 

Vierailija
6/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työskentelin koko työurani  josta lähes  95 % ajasta yrittäjänä 

Vierailija
7/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Minulla on alani yrittäjäkoulutus, mutta teen työtä palkansaajana.

Vierailija
8/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ihan eri alalla olen. Minulla menee toisinpäin, 20 vuotta kansainvälisen tason työkokemusta omalla alalla, mutta sen aikainen opistotason koulutus+ikäraismi=ei mitään asiaa oman alan töihin enää nykyään.

Vierailija
9/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisen asteen koulutusta vastaavissa tehtävissä vaikka mulla on myös yliopistokoulutus. Olen oikein tyytyväinen työhöni. 

Vierailija
10/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on runsaasti koulutusta eri aloilta, joten voin vapaasti valita millä alalla työskentelen.

Vierailija
11/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuva vähän vaihtelee mutta kyllä koulutusta vastaavaakin työtä löytyy. 

Vierailija
12/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, koulutukseni oli vaatimuksena tehtävääni, mutta voisin tehdä myös vaativampia tehtäviä. Palkkani on kuitenkin erittäin hyvä siihen nähden, että vastuu on melko olematon, ja vapauksia päättää työn tekemisestä on paljon. Teen myös montaa eri osaamisaluetta, joka nostaa palkkaa ja lisää työn mielenkiintoa.

Luutavasti jos olisin pykälää ylempi asiantuntija tai esimies, palkkani nousisi vain 600-800 euroa/kk ja vastuuta ja kuormaa olisi aivan toisella tavalla. Verottaja veisi tuosta vielä ihan kohtuuttomasti.

Vierailija
13/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
14/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, ainakaan tutkintoa vastaavassa. Olen käynyt kaksi eri rekrykoulutusta (yhteensä vuosi), ja teen niiden mukaista työtä.

Vierailija
15/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sähköalan moniottelijana olen ollut kuusi vuotta kouluttamattomana ICT-alalla. Ja siitä huolimatta tienaan päälle tuplaten siihen nähden mitä koskaan sähköllä.

Kyllä se näinkin voi mennä näemmä.

Vierailija
16/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustasoa vastaavassa, mutta ei aivan suoraan siihen sidoksissa olevassa. Töitä ja vastuita riittäisi niin paljon kun haluaisi vain haalia ja tiedän, että kykyjä ja taitoa minulta löytyisi enempäänkin, mutta kun niistä ei makseta niin mielummin pidän vähän matalampaa profiilia ja keskityn tekemään sellaisen hyvänä pidettävän osuuden hyvin ja loppuajan otan rennosti. Kun työnantaja ei veny, en tee sitä minäkään.

Vierailija
17/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kyllä, kun kouluttauduin uudelleen. Ensimmäisen alan töihin en työllistynyt.

Vierailija
18/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut onni, kun olen saanut työskennellä koulutustani ja kiinnostustani vastaavissa tehtävissä viimeiset 30 vuotta. Vain valmistuttuani 90-luvun lamaan keskellä olin muutaman kuukauden työttömänä ja sitten kaupassa myyjänä muutaman kuukauden, kunnes sain oman alani töitä.

Vaan nyt olen kyllästynyt tähän ja haluaisin takaisin töihin kauppaan, vaikka palkka laskisi kolmasosaan nykyisestä. Onneksi minulla on jo nykyisin siihen varaa ja olen jo hakenut pariin paikkaan. Tänään haen vielä yhteen. Toivottavasti tärpää.

Vierailija
19/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ihan helvetin hyvät tulot alempaa koulustani vastaavana. 

Vierailija
20/23 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en ole virallisesti pätevä ja poden siksi jatkuvaa huijarisyndroomaa, jolle on myös todellisia perusteita.

Toivon, että ennemmin tai myöhemmin tulee kelpoisuusvaatimusten kiristys ja samalla mulle alanvaihto epäkelpoisuuteni takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi