Työskenteletkö koulutustasi vastaavassa työssä?
Minä en. Ongelmana on se, että tällä alalla uskottavuus rakentuu työkokemuksen kautta ja kun sitä alkuakaan ei saa niin vaikea on saada jalkaa oven väliin. Entä sinä?
Kommentit (23)
Minulla on kaksi koulutusta. Työ vastaa hyvin toista.
En tällä hetkellä. Olen kyllä työskennellyt, mutta firma lopetti toimintansa enkä ole saanut uutta työtä alalta. Olen insinööri ja nyt töissä hoiva-avustajana...
No en todellakaan vaan alemmissa tehtävissä, mutta itse asiassa tienaan näin paremmin.
Kyllä, englannin opettajana. Paitsi että en ole pätevä opettamaan ruotsia, mutta opetan myös sitä.
Kyllä työskentelin koko työurani josta lähes 95 % ajasta yrittäjänä
Tavallaan. Minulla on alani yrittäjäkoulutus, mutta teen työtä palkansaajana.
En, ihan eri alalla olen. Minulla menee toisinpäin, 20 vuotta kansainvälisen tason työkokemusta omalla alalla, mutta sen aikainen opistotason koulutus+ikäraismi=ei mitään asiaa oman alan töihin enää nykyään.
Olen toisen asteen koulutusta vastaavissa tehtävissä vaikka mulla on myös yliopistokoulutus. Olen oikein tyytyväinen työhöni.
Minulla on runsaasti koulutusta eri aloilta, joten voin vapaasti valita millä alalla työskentelen.
Työnkuva vähän vaihtelee mutta kyllä koulutusta vastaavaakin työtä löytyy.
Tavallaan, koulutukseni oli vaatimuksena tehtävääni, mutta voisin tehdä myös vaativampia tehtäviä. Palkkani on kuitenkin erittäin hyvä siihen nähden, että vastuu on melko olematon, ja vapauksia päättää työn tekemisestä on paljon. Teen myös montaa eri osaamisaluetta, joka nostaa palkkaa ja lisää työn mielenkiintoa.
Luutavasti jos olisin pykälää ylempi asiantuntija tai esimies, palkkani nousisi vain 600-800 euroa/kk ja vastuuta ja kuormaa olisi aivan toisella tavalla. Verottaja veisi tuosta vielä ihan kohtuuttomasti.
En varsinaisesti, ainakaan tutkintoa vastaavassa. Olen käynyt kaksi eri rekrykoulutusta (yhteensä vuosi), ja teen niiden mukaista työtä.
En. Sähköalan moniottelijana olen ollut kuusi vuotta kouluttamattomana ICT-alalla. Ja siitä huolimatta tienaan päälle tuplaten siihen nähden mitä koskaan sähköllä.
Kyllä se näinkin voi mennä näemmä.
Koulutustasoa vastaavassa, mutta ei aivan suoraan siihen sidoksissa olevassa. Töitä ja vastuita riittäisi niin paljon kun haluaisi vain haalia ja tiedän, että kykyjä ja taitoa minulta löytyisi enempäänkin, mutta kun niistä ei makseta niin mielummin pidän vähän matalampaa profiilia ja keskityn tekemään sellaisen hyvänä pidettävän osuuden hyvin ja loppuajan otan rennosti. Kun työnantaja ei veny, en tee sitä minäkään.
Nykyään kyllä, kun kouluttauduin uudelleen. Ensimmäisen alan töihin en työllistynyt.
Minulla on ollut onni, kun olen saanut työskennellä koulutustani ja kiinnostustani vastaavissa tehtävissä viimeiset 30 vuotta. Vain valmistuttuani 90-luvun lamaan keskellä olin muutaman kuukauden työttömänä ja sitten kaupassa myyjänä muutaman kuukauden, kunnes sain oman alani töitä.
Vaan nyt olen kyllästynyt tähän ja haluaisin takaisin töihin kauppaan, vaikka palkka laskisi kolmasosaan nykyisestä. Onneksi minulla on jo nykyisin siihen varaa ja olen jo hakenut pariin paikkaan. Tänään haen vielä yhteen. Toivottavasti tärpää.
No en. Ihan helvetin hyvät tulot alempaa koulustani vastaavana.
Kyllä, mutta en ole virallisesti pätevä ja poden siksi jatkuvaa huijarisyndroomaa, jolle on myös todellisia perusteita.
Toivon, että ennemmin tai myöhemmin tulee kelpoisuusvaatimusten kiristys ja samalla mulle alanvaihto epäkelpoisuuteni takia.
Jep, aina ku on töitä 😎