Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiöön muutto. Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
09.11.2024 |

Olen alkanut kaivata yhä enemmän luontoa ympärilleni. Kaupungissa pitelee oikeastaan enää tapa. Kaipaan lenkkeilymaastoja ja tahtoisin nähdä vuodenaikojen vaihtelun. Kaipaan hiljaisuutta. Nuoruudesta on jäänyt kuitenkin "lähiökammo", kun tuntui, että kaikki oli kaukana. Vaikka se kaikki mitä silloin kaipasin, ei merkitse nyt oikeastaan mitään. Kaupunkiin pääsee bussilla halutessaan. Silti lähiöön erakoituminen pelottaa. Miten saisin "lähiökammon" karkotettua? Sopeutuuko sitä enää lähiöön?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiö on mahdollisuus. Lähiöilläkin on eroa.  Asun Helsingissä Laajasalossa. Toistaiseksi vielä paljon luontoa ja meri aivan vieressä. Tosin kaupunki on alkanut rakentamaan joka puolelle uusi taloja. Olen asunut täällä 30 vuotta. Kyllähän kaupungin keskustaan pääsee suht nopeasti ja voi käydä kaikissa tapahtumissa halutessaan.

Vierailija
2/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingin keskustassa, maalla ja lähiöissä. Kaikissa olen viihtynyt. Tällä hetkellä asun lähiössä ja se nyt paras ratkaisu minulle. Jos tarpeet muuttuvat, voin toki muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus alkaa harjoittamaan huumekauppaa.

Vierailija
4/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennen muuttoa käydä tutustumassa eri lähiöihin. Ei kannata muuttaa uuteen rakenteilla olevaan paikkaan, jossa ei ole mitään palveluita ja rakennusmelua seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
5/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pääse helposti kaikkialle. Helsingissä on kattava joukkoliikenne ja hyvät pyörätiet, autoa ei tarvitse oikeastaan mihinkään.

Vierailija
6/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiössä on tosiaan tilaa sisällä ja ulkona. Pääkaupungin lähiöissä riittää metsää ja villieläimiä. Parhaimmillaan ydinkeskustaan pääsee kuitenkin vartissa.

Kantakaupungin kalliit, ahtaat, pimeät, meluisat luukut ovat täysin yliarvostettuja. Lähinnä itseään kulttuurieliittinä pitävät toimittajat pitävät niitä ainoana mahdollisena asuinpaikkana. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla noin 80% ihmisistä asuu kuitenkin lähiöissä, joten ei se mitään ekstremeä ole.

Vierailija
7/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiössä on tosiaan tilaa sisällä ja ulkona. Pääkaupungin lähiöissä riittää metsää ja villieläimiä. Parhaimmillaan ydinkeskustaan pääsee kuitenkin vartissa.

Kantakaupungin kalliit, ahtaat, pimeät, meluisat luukut ovat täysin yliarvostettuja. Lähinnä itseään kulttuurieliittinä pitävät toimittajat pitävät niitä ainoana mahdollisena asuinpaikkana. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla noin 80% ihmisistä asuu kuitenkin lähiöissä, joten ei se mitään ekstremeä ole.

No tämäpä juuri. Lähiö tuntuu aivan aliarvostetulta asuinmuodolta. Toki on levottomia betonikolosseja, mutta myös paljon muuta. 

Itse asun nyt tällaisella "arvostetulla" alueella ja välillä mietin mitä hyvää täällä oikeasti on. Kauniita vanhoja taloja, mutta pakokaasun tahrimia. Pari puistoa, mutta ne on liikkuva ihminen nopeasti läpi kiertänyt. Koirasulostetta ja täysiä roskiksia. Baareja ja ravintoloita lähietäisyydellä, mutta kuka aikuinen niissä jaksaa riekkua. En ole alkoholisti. 

Vierailija
8/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa, mina olla Hassan ja mina asua lähiö. Minä voi olla sinu kaveri. Sinä voit tula minu koti juoma kahvi

Vierailija
9/9 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

i love -+-- amsterdam !?;,.0