Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kärsivätkö loppuvuoden lapset koulussa?

19.02.2007 |

Hei!

Olen potenut jo pitkään vauvakuumetta. Nyt miehelle on vihdoin tullut samanlaisia ajatuksia, ja hän olisi valmis yrittämään perheenlisäysonnea. Mutta mieleeni on tullut älyttömiä ajatuksia siitä, jos tulisimme heti raskaaksi, lapsi syntyisi loppuvuodesta. Olen kuullut, että loppuvuonna syntyneet lapset saattavat kouluun mennessään olla paljon kehityksessä jäljessä alkuvuonna syntyneitä lapsia.

Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta? Mietittekö lapsenteossa edes näin pitkälle asioita? Itseäni harmittaa, etten voi täysin intoutua lapsenteko suunnitelmista ja antaa kohtalon päättää, tärppääkö meillä heti, niin kuin ensimmäistä lasta tehdessämme, vai joudummeko tehdä pidempään lasta. Ja jos kävisi niin onnellisesti, että tulisimme ensi yrittämältä raskaaksi, onko sillä niin väliä, onko lapsi loppuvuonna syntynyt vai ei??

Neuroottinen huhuilu

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin loppuvuoden lapsia, ja niin ovat kaksi tytärtänikin joulukuisia. Molemmat nyt jo koululaisia, ja eivät kyllä millään lailla jäljessä muista luokkatovereistaan. Toinen erittäin tarkka ja liiankin itsekriittinen, luokkansa parhaita (vaikkei mitään numeroarvostelua harrastetakaan), toinen hieman luovempi tyyppi, joka kyllä osaa, mutta huolellisuus hieman joskus hakusessa. Molemmilla paljon ystäviä ja tulevat helposti toimeen ikäistensä kanssa. Eikä ole minua itseänikään haitannut että olen jolukuun lapsia, paitsi ehkä hieman silloin kun muut luokkatoverit olivat jo täysi-ikäisiä ja itse vielä en...

Ja koskaan et voi tietää milloin vauvasi syntyy, vaikka laskettu aika olisikin esim. helmikuussa. Jostain syystä hän voi syntyä keskosena jo joulukuussa, ja silloinhan joutuisi tavallaan vuotta liian aikaisin kouluun. Mutta kuten moni kirjoitti, koulun voi aloittaa vasta seuraavanakin vuonna.

Vierailija
22/22 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... Ei tosiaan kannata miettiä liikaa sitä, missä kuussa haluaisi lapsen syntyvän.

Me ollaan ukon kanssa molemmat synnytty loppuvuodesta ja toivottiin lasta syntyväksi keväällä... No, saatiin sitten odotella tärppiä aikas pitkään ja kuin kiusaksi lapsi syntyi ihan vuoden viimeisinä päivinä! (No, ei... Tosi tervetullut oli ihan milloin vain!)

Kouluunmenosta ei olla vielä lapsen kohdalla keskusteltu. Ukko on aikanaan mennyt " vuotta myöhemmin" ja mä " normaalisti" .

Ukko on sanonut, että silloin harmitti, kun kaverit meni kouluun ja itse jäi vielä tarhaan. Mutta eipä olis tainnut olla vielä koulukypsä silloin. Mä olen pärjännyt kyllä ihan ok koulussa, mutta toki muistan, että jonkun aikaa olin urheilukilpailuissa vähän heikommalla. Siis joo, luokan toinen tyttö oli tammikuun lapsia, joten vuoden verran hän oli mua edellä. Mutta ei ole kyllä mitään traumoja jäänyt meistä kummallekaan.

Suosittelen, että yrittämään vaan! Siinä saattaa kuitenkin aikansa kestää. Mutta toki toivotaan pikaista onnistumista! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla