Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myydäänkö kaupassa pieniä jauhelihapakkauksia sinkkutalouksille?

Vierailija
09.11.2024 |

Otsikossa kysymys. Ajattelin alkaa opetella laittamaan ruokaa. Syön hyvin vähän punaista lihaa, mutta välillä tulee sellaisia himoja lapsuuden ruokiin kuten aivan tavallinen jauhelihakastike ilman mitään krumeluureja. Nyt taisi uusi suositus lihan syönnille olla 350g/viikko. Miten sinkkuna voi tehdä edes pienen kastikkeen jos käsittääkseni pienimmät pakkaukset on jotain 400g vai muistanko nyt ihan väärin? Ostaako kukaan vaikka tiskiltä jotain 200g määriä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreenkin lihan voi pakastaa tiiviisti muovipussiin. Säilyyhän se pakkasessa useita kuukausia.

Vierailija
22/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreenkin lihan voi pakastaa tiiviisti muovipussiin. Säilyyhän se pakkasessa useita kuukausia.

Siis muovipussissa. 

Jos ostat punalapulla niin pakasta heti.

Tärkeää on että sulatuksen jälkeen käytät lihan heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskiltä saa tietysti valita grammalleen oikean määrän. 

Voit myös ostaa sen isomman paketin ja käyttää siitä osan ja pakastaa loput osissa myöhempää käyttöä varten.

Pakattu jauhis on koiranruokaa.

Tiskiltä kun ostaa saa tuoretta.

Olen pahoillani mutta näin lähes nelikymppiselle nuo kiusanteot eivät mene läpi. Olen tehnyt ruokaa koko ikäni ja opiskellut vielä kokiksi jo nuorena joten enköhän minä ymmärrä itsekin nämä asiat.

Kiusanteot.... tajuatko että olet anonyymipalstalla?

En tiedä mitä nyt riehut ja kenelle luulet todistelevasi taitojasu (äidille?) mutta jos et ole huomannut pakatun jauhelihan ala-arvoista laatua niin ei kannata ainakaan kokkaustaidoilla leuhkia. 

Etkö tiedä, että kaikki alkaa hyvistä raaka-aineista?

Vierailija
24/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy 250g jauhelihapaketteja. 

Vierailija
25/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 g ainakin k-ketjusta löytyy. Itse hamstrasin pakkaseen kun oli 8 pakettia kympillä.

Raikastuuko jauheliha pakkasessa? Voiko sitä pakastaa vaikka se ei olisikaan punalappuista?

Voi pakastaa, kunhan ei kuukausikaupalla säilö siellä.

Kyllä se muutaman kuukauden kotipakastimessa säilyy, ei kuitenkaan esim kannattane puolta vuotta yrittää tai pidempiä aikoja kun kotipakastin ei ole riittävän kylmä pitkäaikaissäilytykseen. Ammattipakastaminen tapahtuu -40 asteen tienoilla. Esim. joulukinkkusi saattaa olla suolattu ja pakastettu heinäkuussa ja säilytetty -40 asteessa joulukuuhun asti. 

Vierailija
26/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitäkin on mutta ainakin itse ostan sen 400g tai enemmän ja osa menee pakastimeen. 

Vierailija
27/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atria nauta-viljapossua saa monesta kaupasta 250gr paketissa.

Vierailija
28/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostan ton 400 g, ruskistan kaiken (saatan myös maustaa), pakastan osan ja käytän osan heti. Joskus ostanu sen 800 g, kun on halvempi kilohinta.

Jossain oon nähny 300 g paketteja, mutta sitä pienempää en oo vuosiin nähnyt. Katso lihajalostajien sivuilta ja jos on valikoimassa esitä toive kaupalle jota käytät eniten, että ottavat myyntiin.

Vierailija
29/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketjun kaupoissa myydään nykyään 250 g jauhelihapakkauksia. Kilohinta vain on lähes kaksinkertainen normipaketteihin verrattuna.

Vierailija
30/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 grammisia olen nähnyt Keskon kaupoissa.

Vierailija
31/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton pikku pakkauksen kun paistaa,niin yhdelläkin liian pieni.Löytyy erikokoisia.Eikö sama tehdä isompi satsi paistaa ja pakastaa.Siinnä säästää.

Vierailija
32/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilon paketit on parhaita, riittää syömistä moneksi päiväksi.

CM oli kilon nautajauheliha 6,90€/kg. ostin kolme kiloa, pakastin 333g pusseihin.  

Vierailija
33/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan 400 gramman litteän "Parempi jauheliha" -paketin. Taitan sen keskeltä kahteen osaan, painelen raon osuen väliin ja laitan paketin pakastimeen. Siitä tulee kaksi ruokaa, esim. jauhelihakeitto ja kastike. 

Vierailija
34/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiltä ostat haluamasi määrän. Itse paistan aina koko pakkauksen kerralla ja paistettuna puolet pakastimeen

Vierailija
35/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 g ainakin k-ketjusta löytyy. Itse hamstrasin pakkaseen kun oli 8 pakettia kympillä.

Raikastuuko jauheliha pakkasessa? Voiko sitä pakastaa vaikka se ei olisikaan punalappuista?

Pöljä, eihän raikastu vaan säilyy. Ja kyllä voi pakastaa, olipa punalappuinen tai ei.

250g on pienin jauhelihapakkaus, jonka olen nähnyt. Ja kyllä, samaa ruokaa voi syödä useampana päivänä.

Vierailija
36/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pakastaa, kunhan ei kuukausikaupalla säilö siellä.

Kyllä se muutaman kuukauden kotipakastimessa säilyy, ei kuitenkaan esim kannattane puolta vuotta yrittää tai pidempiä aikoja kun kotipakastin ei ole riittävän kylmä pitkäaikaissäilytykseen. Ammattipakastaminen tapahtuu -40 asteen tienoilla. Esim. joulukinkkusi saattaa olla suolattu ja pakastettu heinäkuussa ja säilytetty -40 asteessa joulukuuhun asti. 

Ei ole minun joulukinkkuni. Tilaan sen vasta joulukuussa teurastetusta siasta.

Totuus on se, että esimerkiksi riistaa säilytetään kotipakastimessa seuraavaan metsästysaikaan saakka, myös jauhettuna. Ja ehkä vähän sen jälkeenkin, jos ylivuotista lihaa on jäljellä ja tänä vuonna tulee huonosti saalista.

Vierailija
37/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan sinkkuna 700g pakkauksia. Tuosta tehtyä ruokaa syö 3 päivänä. m39

Minä syön tuosta määrästä 2 viikkoa. Näin paljon voi annoskoot erota toisistaan eri ihmisillä. Kun aina joku sanoo että KUKAAN EI voi syödä niin vähän että 100€ riittää kuukauden ruokamenoihin.

Vierailija
38/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä pakastaa mutta oikeat kokit ovat sitä mieltä, että pilalle menee pakkasessa.

Ap ei tainnut olla oikea kokki, kun on vasta opettelemassa ruuanlaittoa. Hyvin voi pakastaa joko tuoreena tai kypsennettynä.

Vierailija
39/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuedätkl itsekään mitä ihmettä tarkoitat raikastumisella pakkasessa?! Ruoka säilyy pakasteessa aikansa, kypsyttämäntön vähemmän aikaa, liha varsinkin. Voit paistaa ostamasi jauheliha, ja panna pakastimeen sen osan josta et tee ruokaa, tai pakastaa osan vamistamastasi ruoasta, hirmu vaikeaa!

Raikastuuhan matot ja petivaatteetkin pakkasessa, joten miksikäs ei punalappuinen päiväysvanha ruokakin?

Vierailija
40/44 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 g Atria nauta-viljapossu

Sit on niitä 300g pakkauksia olemassa, nämä Prismassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan