Yhteiskunnallinen ilmapiiri on tehnyt minusta kyynisen ja välinpitämättömän
Kuulun ehdottomasti yhteiskunnan hyväosaisiin ja hyvätuloisiin. Maksan paljon veroja. Aiemmin olen tehnyt sen mielelläni. Olen ollut ehdottoman halukas ylläpitämään hyvinvointi yhteiskuntaa. Jopa siinämäärin, että olen ollut vapaaehtoisesti halukas laskemaan palkkaani alaisteni eduksi. Olen edelleen silti erittäin motivoitunut omaan johtoryhmä työhöni.
Huomaan viimeisen 5-8 vuoden aikana kuitenkin muuttuneeni. Yhteiskunnan polarisaatio on selvästi tarttunut. On muodostunut ihmisryhmä, jonka kanssa en enää halua olla tekemisissä. Jos olisimme Amerikassa, se ryhmä olisi ns. Trumpin ydinkannattajat. Surullista todeta, että Suomessa kehitys menee samaan suuntaan. Kiihkeimmät Trumpin voiton hehkuttajat ovat niitä, joiden kanssa en ylipäänsä halua olla enää tekemisissä. Toki sen verran kuin ylipäänsä asioiden hoitaminen vaatii, voin olla, mutta muuten en. Osa näistä ihmisistä on muodostunut jotenkin (some)ilmaisultaan ja muutoinkin niin myrkyllisiksi, että en oikeastaan halua elää samassa yhteiskunnassa heidän kanssaan. Oma halukkuuteni yhteiskunnan kehittämiseen on loppumaisillaan. Ja samalla halukkuus maksaa veroja yhteiskunnan etujen takaamiseksi muille. Aiemmin pidin kunnia asiana maksaa paljon veroja. Nyt pyrin maksimoimaan omat etuni ja alan elämään ehdottoman itsekkäästi.
Kommentit (38)
Kärjistävä keskustelu somessa on muuttanut ihmisten asenteita?
No nyt rajan takana taputetaan karvsisia käsiä.
Hjuva, hjuva, juuri sitä yritjimmekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että useimmille töitä Suomessa, Kela rahaa vähemmälle. Verot alas, enemmän Amerikan mallia Suomeen. Suomi ei ole mikään hyvinvointiyhteiskunta, tätä mallia pidetään elossa velkarahalla. Aivan naurettavaa. Itseä on eniten nyppinyt se, että jos haluaa tehdä ylitöitä ja ylipäätään paljon töitä, siitä valtio haluaa viedä suurimman osan. Ei mitään järkeä tällaisessa, ihmisiä pitää kannustaa tekemään enemmän töitä, ylitöistä ei pitäisi maksaa mitään veroja, kaikki vaan puhtaana käteen. Kun ihmiset tienaisivat enemmän rahaa, ei tarvita yhteiskunnan muka ilmaisia palveluita. Ymmärrän palvelut todella pienituloisille, mutta en oikein muille.
Muuta veroparatiisiin, tai lähde Viroon tai muuta Amerikkaan, jos Suomi ei kelpaa. Älä valita. Suomi on hyvinvointiyhteiskunta, eri asia sen mekanismit ja mitkä byrokratiassa on tehotonta ja ei istu nykypäivään.
"Mulle sopii oikein hyvin esim. julkisen terveydenhuollon purkaminen ja sen muuttaminen vakuutuspohjaiseksi. Minä pärjään kyllä oikein hyvin siinä ympäristössä. Epäilen, että kaikki ei pärjää. Joskus yhteiskunta kuitenkin muuttuu ja on jopa hyödyksi, että osa ihmisistä tippuu kelkasta pois."
Voi jessus täällä on tyhmää porukkaa. Jos yhtään enempää tietäisit asioista, niin olisit kuullut myös siitä, että jenkeissä on erilliset yksiköt, jotka on perehtynyt etsimään syitä, joilla ihmisten vakuutushakemuksen saa hylättyä. Siinä vaan tappelemaan niiden kanssa, että saat edes alkeellisintakaan hoitoa samalla kun tähtitieteelliset vakuutusmaksut juoksee. Hitto kun ihmiset tekee päätöksiä pelkästä tyhmyydesta, eikä osaa yhtään yhtä näkökulmaa pidemmälle asioita miettiä:DD
Vierailija kirjoitti:
Oletko varmasti tehnyt johtoryhmässä kaikkesi? Sinulla on vaikutusvaltaa. Käytätkö sitä hyvään?
Tarkoittaako johtoryhmään kuuluminen mielestäsi jotain hyväntekeväisyyttä? Siis muussakin mielessä, että on työntekijöiden ja yhteiskunnan etu, että yritykset tekevät hyvää tulosta.
Huvittavaa, että Marinin hallitus: ihmiset äänestivät heidät sinne, ihan itse. No, ollaan tyytymättömiä hallituksen toimintaan ja päätöksiin. Seuraavat vaalit: Orpon hallitus, ei tämäkään tee oikein yleisen mielipiteen kanssa ja SDP:n kannatus kohoaa mielipidemittauksissa. Tähänkään hallitukseen ei olle tyytyväisiä. Miksi sitten äänestätte näitä henkilöitä politiikkaan ja sitten tulee poru? Äänestäkää seuraavaksi mitä haluatte oikeasti, niin ehkä saadaan jotain tuloksiakin mahdollisesti nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkein älyttömintä, että henkilökohtaisessa elämässä näille möläyttelijöille ei ole tapahtunut mitään pahaa, ja ovat saaneet elää verrattainkin suojattua elämää. Ovat vain lukeneet ilkeän kommentin netissä, ja nyt vihaavat kaikkea ja kaikkea, anna mun nauraa. Siis anteeks jos kysyn, mut onko nää kommentoijat jotain 15-vuotiaita:DD
Hallitukset eivät mieti peräkkäisten hallitusten päätösten jatkumoa ja päätösten kerrannaisvaikutusta tuleville vuosikymmenille. Enemmän aikaa käytetään riitelyyn ja turhaan kommunikaatioon, kun pitäisi pysyä asiassa. Ek on läpileikkaus Suomen kansasta, mutta jos politiikkaan haluaa tulisi olla joku pohjatietämys yhteiskunnasta, sen historiasta, taloudesta jne.miten palaset vaikuttavat keskenään. Ei kirurgin saliinkaan pääse laatoittaja leikkaamaan potilasta.
Ei minulla ole tarvetta kohdata joitain demareita. He makaavat ansiosidonnaisella, minä teen vaativaa työtä. He käyvät hampurilaisravintolassa, minä Michelin-ravintolassa. He käyvät festareilla, minä baletissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole tarvetta kohdata joitain demareita. He makaavat ansiosidonnaisella, minä teen vaativaa työtä. He käyvät hampurilaisravintolassa, minä Michelin-ravintolassa. He käyvät festareilla, minä baletissa.
Kuka näin on pyytänyt? Käy missä huvittaa, vaikka kuussa ja demari voi olla ansiosidonnaisella sillä välin riippumatossa.
Viherpunikkien ja muslimien olemassaolo yhdessä normaalien ihmisten yhteiskunnassa on oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Viherpunikkien ja muslimien olemassaolo yhdessä normaalien ihmisten yhteiskunnassa on oksettavaa.
Onko tästäkään ollut puhe missään vaiheessa ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varmasti tehnyt johtoryhmässä kaikkesi? Sinulla on vaikutusvaltaa. Käytätkö sitä hyvään?
Maksan paljon veroja ja toki useampaa hyväntekeväisyyskohdetta olen rahoittanut. Mutta aiemmin pidin hyvänä vähäisiä tuloeroja ja kaikkien pitämistä yhteiskunnan rattailla. Oma ajatus on siinä kääntynyt 180 astetta. Haluan tuloerojen kasvua, ehdottomasti enemmän itselleni ja mahdollisimman vähän näille löyhäpäisille trump hurraajille, jotka usein edustaa sitä pienituloista, matalasti koulutettua porukkaa.
Eli vastustat Trump-maailmaa muuttumalla osaksi Trump-maailmaa. Jännittävä ajatuksenjuoksu. Eikö sinun olisi hedelmällisempää toimia omista iloistasi käsin eikä omista ärsytyksenaiheistasi käsin?
aika naiivia ajattelua. Itse kuulun heikko-osaisiin, mutta kuvitteletko, että saisit olla rauhassa. Minulla ei ole mitään menetettävää, onko sulla, esim. henki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkein älyttömintä, että henkilökohtaisessa elämässä näille möläyttelijöille ei ole tapahtunut mitään pahaa, ja ovat saaneet elää verrattainkin suojattua elämää. Ovat vain lukeneet ilkeän kommentin netissä, ja nyt vihaavat kaikkea ja kaikkea, anna mun nauraa. Siis anteeks jos kysyn, mut onko nää kommentoijat jotain 15-vuotiaita:DD
Sepä se ja vieläpä nyt nuoret valittaa, että on vaikeaa ja paineet on kovat. Paineet on olleet kovat jo 20 vuotta sitten ja ollaan selvitty tähän päivään (lukiot käynyt ja korkeakoulut).
Pullamössö-sukupolvelle ei vissiin kannattaisi antaa lainkaan älypuhelimia käteen ennen kuin ovat + 30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näin on pyytänyt? Käy missä huvittaa, vaikka kuussa ja demari voi olla ansiosidonnaisella sillä välin riippumatossa.
AP puhui ihmisryhmistä, joiden kanssa ei halua olla tekemisissä. Se resonoi minussa. Monet meistä tavallisista nettomaksajista eivät halua olla tekemisissä loisivan vasemmiston kanssa.
Jotenkin niin kulunut ja naiivia ajattelu tämä, että maksan paljon veroja, joten kuunnelkaa rahvaat kun kerron viisaana, miten yhteiskunnan tulee olla. Jos ei mennä pillini mukaan, niin maksan vähemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP puhui ihmisryhmistä, joiden kanssa ei halua olla tekemisissä. Se resonoi minussa. Monet meistä tavallisista nettomaksajista eivät halua olla tekemisissä loisivan vasemmiston kanssa.
Mistä tiedät, vaikka joku joka loisii on miljonääri? Ja siis ymmärrän, en myöskään halua olla pummien kanssa tekemisissä. Ihmisiä on hiukan turha segmentoida liian rajusti, vaikka se kovin viekottelevaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ollakaan kuten joku totesi yllä. Maksat vain verosi ja olet hoitanut hommasi. Se, että ihminen saisi valita, kenelle menevät hänen verorahansa fiiliksen mukaan, on hyväntekeväisyyttä nimeltään. Suomessa ei toimita sen pohjalta heikompiosaisten kohdalla.
Mitä sitten klikkasit threadin auki? Jos ei ole päässä kapasiteettia lukea, älä lue. Move on.