Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko saaneet kohdun-tai muita laskeumia raskauden ja alatiesynnytyksen seurauksena? Miten eroon?

19.02.2007 |

Itselläni yksös-ja kaksossynnytys takana. Ennen tuplia oli lantionpohja hyvässä kunnossa ja muutenkin olin hyvässä kunnossa lihasten osalta. Nyt kaksosten jälkeen on toi alakerta suoraan sanoen kuin ydinpommin jäljiltä, vaikka muuten olen hyvin toipunut.

Mitään vakavampaa oiretta ei ole eikä tässä nyt varmaan mihinkään leikkauksiin kannata mennä, mutta jotenkin tuntuu ihan karskisti sanottuna, että alapästä tursuaa jotain ylimääräistä ulos; ei kuitenkaan ole kohtua joka sieltä tuntuisi.. Eli varmaan virtsarakko painaa sitten ja työntää noita kudoksia ulospäin.

Oli toi kaksossynnytys, joista toinen revittiin perätilassa ulos, kuitenkin varmaa aikamoinen tälli tuollekin alueelle. Onko teistä kenelläkään ollut tällaista vaivaa ja oletteko vaan koettaneet jumpata. Gynellä kun kävin jälkitarkastuksessa aikanaan ( vauvat jo 8kk), niin kehotti vaan jumppamaan alakertaa; tästä ei sen kummemmin puhetta olut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin kaksosten synnytyksessä, joka oli sektio. Kuopuksen alatiesynnytyksessä repesin pahasti ja minulle tuli emättimen etuseinämän laskeuma. Ei onneksi aiheuta virtsankarkailua, mutta alapää ei todellakaan ole samannäköinen kuin ennen. Korjausleikkausta ei kuulemma mulle tehdä, ellei tule pidätysongelmia. Toisilla on sellainen kudostyyppi, että laskeumia tulee helpommin. Munkin äidillä ja siskolla on ollut kohdunlaskeuma, joten lienee periytyvä tämä vaiva.

Googletin tietoa, katso vaikka seuraava:

http://www.epshp.fi/kotisivu/synn/naistpkl/gynlask.htm

Vierailija
2/3 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pojat syntyivät jo 33+0 ja sektiolla. Taitaa olla juuri tuo perinnöllinen taipumus. Äidilläni tosi vaikea sellainen. Lieneekö paljon juuri kudostyypistä kiinni, roikkuu toisestakin päästä pukamat nimittäin...

Minulla ei tosin ole pahemmin ollut vaivoja eikä virtsa karkaillut. Lapset nyt 3,5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samankaltaista ongelmaa kuin sinulla. Eli ihan kuin jotain tursuais ulos. Ilmeisesti on emättimen seinämä, joka pullistelee. Mulla ollut myös lievää virtsankarkailua, tai pidätyskyvyttömyyttä. Heti on päästävä pissalle, kun hätä tulee, tai saattaa tulla pikkuliraus pöksyyn. Tätä karkailua oli edellisen yksösenkin jälkeen, mutta tuo tursuilu on ihan uutta. Mulla b-vauva autettiin imukupilla ulos, johtuiskohan siitä. En ole kysellyt mistään neuvoja, olen ajatellut, että jumpalla sais varmaan kuntoon, kunhan jaksais jumpata...

Kiusallinen juttu, mutta jotenkin kiusallista lähteä asiantuntijaneuvojakaan kyselemään.