Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Israelin yksi fiksuimpia poliitikkoja oli puolustusministeri Yoav Gallant, jonka Netanyahu erotti, KOSKA hänellä oli liikaa järkeä

Vierailija
08.11.2024 |

Yoav Gallantin vaatimukset Netanyahulle (julkisesti kerrotut vaatimukset):

1. Tulitaukospopimuksen tekeminen Hamasin kanssa ja panttivankien vapauttaminen (Netanyahu esti jo ajat sitten)

2. Ortodoksijuutalaisten velvoittaminen asepalvelukseen (Israelin korkeimman oikeuden päätös tukee tätä)

3. Kunnollisen tutkimuksetn tekeminen 7.10.2023 tapahtumista (Näistä tapahtumista on edelleen suurta epäselvyyttä Israelissa ja asiaa on käsitelty myös Israelin mediassa, esim. The Jerusalem Post lehti on kirjoittanut asiasta yksityiskohtaisesti. Jostain kumman syystä länisimaisessa mediassa ei ole kerrottu asiasta mitään, vaikka siis Israelin oma media on kirjoittanut paljon.

Näiden vaatimusten takia Netanyahu erotti ehkä Israelin suosituimman poliitikon Yoav Gallantin.

Gallantilla on myös vahva tuki Israeliln armeijassa, koska hän on itse sotilastaustainen henkilö.

Tilalle Netanyahu nimitti jonkun byrokraatin jees-mieheksi, henkilöllä ei sotilastaustaa lainkaan.

Ei muuten liity ihan suoraan tähän, mutta ison israelilaisen mediayhtiön Haaretzin omistaja tukee palestiinalaisvaltiota ja on kritisoinut Israelin hallitusta tosi kovaa. Tästäkään länsimaissa ei ole kerrottu mitään.

Mitä olen Suomen mediaa seurannut niin näyttää etttei ainakaan täälllä toimittajat lainkaan edes seuraa Israelin mediaa. He käyttävät jostain syystä  lähteensä Israel-asioissa jotain CNN:ää tai The New York Timesia mitkä ovat täysin 2. luokan medialähteitä verrattuna Israelin omaan mediaan minun mielestäni.

Jos haluaa jotain ymmärtää alueena asioista, niin kannattaa seurata Israelin mediaa ja sitten kannattaa seurata Al Azeeraa. Länsimainen media ei osaa kertoa mitään järkevää sen perusteella mitän olen itse seurannut.

Tai esim. joku amerikklainen independent-media Braking Points tai tämän tyyppiset osaavat joskus kertoa myös ihan järkeviä. Yllättäen myös Fox Newsin Gazan kirjeenvaihtaja on kertonut joskus jotain ihan järkevää. Sellaista mitä ei yleensä amerikkalaisessa valtamediassa lainkaan kerrota.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi