Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alttarille kävely jännittää

Vierailija
08.11.2024 |

Olen menossa ensi kesänä naimisiin perinteisesti kirkossa. Olen innoissani häistä, mutta jännittää älyttömästi kävely alttarille, kun kaikki katsovat minua. En muutenkaan tykkää olla huomion keskipisteenä. 

Miten muut ovat selviytyneet jännityksestä? Ja miten se lopulta meni? :) En kaipaa vinkkinä, että älä mene kirkossa naimisiin, koska olen jo päättänyt meneväni. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vain kirkossa huomion keskipisteenä, vaan koko päivän.

Ai katsos kun en osannut huomioida tätä asiaa. Hyvä että kerroit kuitenkin 

Ap

Vierailija
42/43 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten menet kirkossa vihille mutta otat yleisöksi vain papin ja kaksi todistajaa, ei muita. Niin pääset jännityksestä.

Jos haluat vihkimisen jälkeen pitää hääjuhlat, niihin voit toki kutsua muitakin, mutta jos sielläkin jännittää, jätä bileet väliin.

En aio jättää kirkkoa vieraineen enkä hääjuhlia väliin jännityksen takia. Sinua ei ilmeisesti ole koskaan mikään jännittänyt, hienoa :)

Sitten vaan jännität ja sillä selvä. Jos odotat saavasi täältä neuvoja lääkitykseen, niin unohda!

Samat neuvot pätevät kuin kaikkeen muuhunkin esiintymisjännitykseen. Keskity johonkin muuhun kuin siihen, että kaikki katsovat sinua. Sulhaseen tai morsiameen, pappiin, alttaritauluun ja muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vain kirkossa huomion keskipisteenä, vaan koko päivän.

Ai katsos kun en osannut huomioida tätä asiaa. Hyvä että kerroit kuitenkin 

Ap

Ja joudut jännittämään sen koko päivän. Hyvä havaita se nyt ajoissa.