Alttarille kävely jännittää
Olen menossa ensi kesänä naimisiin perinteisesti kirkossa. Olen innoissani häistä, mutta jännittää älyttömästi kävely alttarille, kun kaikki katsovat minua. En muutenkaan tykkää olla huomion keskipisteenä.
Miten muut ovat selviytyneet jännityksestä? Ja miten se lopulta meni? :) En kaipaa vinkkinä, että älä mene kirkossa naimisiin, koska olen jo päättänyt meneväni.
Kommentit (43)
Vedä niin kovat kännit, että konttaat sinne
Minua jännitti alttarille kävely niin paljon, että tuli kakka housuun. Käy vessassa ennen vihkitilaisuutta.
Jostain syystä minua ei juurikaan jännittänyt, en tiedä miksi. Tiesin mitä olin tekemässä, käytävällä tuli moikattua vielä matkan päästä tullutta kaveriakin. Sulhanen sen sijaan oli niin jännittynyt, että katsoi vain varpaisiinsa melkein koko ajan, eikä puhettakaan mistään valojen vannomisesta.
Ota huikkaa....reenaa kunnolla jo pitkin talvea...ei enää jänskätä..
Laita anaalitappi niin voit keskittyä siihen.
Hommaa joku suurinpiirtein samankokoinen ja -mallinen kaveri kävelemään hämäyksenä valkoisessa mekossa, huntu kasvojen peitteenä, siinä kirkon käytävällä. Sitten, kun kaikki katseet ovat kiinni hänessä, livahdat itse sivuovesta siihen alttarille.
Miespuoliset sukulaiset voisivat kantaa sinut sidottuna siihen tulevan valtiaasi viereen? Kaunis perinne, lähes kadonnut nykypäivänä.
Mene ko.kirkkoon istumaan vaikka jumalanpalvelukseen niin totut miljööseen. Kävele vaikka juuri ennen jumalanpalvelukseen alkua,kun muut jo istuvat paikallaan eturiviin harjoituksen vuoksi. En itsekään tykkää mennä esim.myöhässä johonkin tilaisuuteen, etten joudu huomion kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mene ko.kirkkoon istumaan vaikka jumalanpalvelukseen niin totut miljööseen. Kävele vaikka juuri ennen jumalanpalvelukseen alkua,kun muut jo istuvat paikallaan eturiviin harjoituksen vuoksi. En itsekään tykkää mennä esim.myöhässä johonkin tilaisuuteen, etten joudu huomion kohteeksi.
Hyvä idea käydä kirkossa etukäteen, näin taidan tehdä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kävelisitte puolison kanssa yhdessä? Sehän on perinteinen suomalainen tapa ja ei ehkä jännitä niin paljoa.
Tämä olisi ihana! T: toinen jännittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten menet kirkossa vihille mutta otat yleisöksi vain papin ja kaksi todistajaa, ei muita. Niin pääset jännityksestä.
Jos haluat vihkimisen jälkeen pitää hääjuhlat, niihin voit toki kutsua muitakin, mutta jos sielläkin jännittää, jätä bileet väliin.
En aio jättää kirkkoa vieraineen enkä hääjuhlia väliin jännityksen takia. Sinua ei ilmeisesti ole koskaan mikään jännittänyt, hienoa :)
Voin kertoa omasta kokemuksestani. Olen myöskin jännittäjä ja en halua olla huomion keskipisteenä. Aamulla jännitti aivan kamalasti, kun piti mennä kampaajalle, joka teki koko päivän kestävän meikin. Hänen kanssa jutellessa jännitys hälveni, kun hän kertoi omasta kokemuksesta. Kaikki jännittävät hääpäiväänsä, toiset jopa huutavat sen takia kampaajalle. Hån tarjosi yhden siiderin rauhoittamaan mieltä.
Kampaajalta lähtien koko aamupäivä oli niin tiukasti aikataulutettu, että ehtisimme ajoissa yhdeksi kirkkoon, että siinä todellakin jännitykset unohtuivat. Sulhasen kanssa kävely rauhoitti, kun hän piti tiukasti kiinni. Huomioni oli alttarissa, ei yleisössä, sillä heidän kanssa ehdin hyvin viettää aikaa häävastaanotolla. Meillä oli täysin raittiit juhlat. Vanhempani ja appipariskunta järkkäsivät häät kokonaisuudessaan yhdessä ja jakoivat kulut keskenään. Alkoholia ei kukaan kaivannut.
Häävastaanotolla olin jo niin väsynyt jännittämiseen, että muiden edessä pöydässä ruokailu meni tuosta vain. En edes muistanut jännitystä,
Ole huoleti, päivän ohjelma vie jännityksen pois, mutta jos koet sen juhlat estäväksi ongelmaksi, käy lääkärissä hakemassa pari rauhoittavaa, kunhan otat ohjeen mukaan etkä kaikkia kerralla :)
Paljon onnea ja koko loppuelämän kestävää liittoa 🙏💞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea käydä kirkossa etukäteen, näin taidan tehdä. :)
Ap
Kyllä teille molemmille tulee kutsu ennen häitä kirkkoon kuulemaan kuulutukset. Vai onko tuokin perinne unohdettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten menet kirkossa vihille mutta otat yleisöksi vain papin ja kaksi todistajaa, ei muita. Niin pääset jännityksestä.
Jos haluat vihkimisen jälkeen pitää hääjuhlat, niihin voit toki kutsua muitakin, mutta jos sielläkin jännittää, jätä bileet väliin.
En aio jättää kirkkoa vieraineen enkä hääjuhlia väliin jännityksen takia. Sinua ei ilmeisesti ole koskaan mikään jännittänyt, hienoa :)
Voin kertoa omasta kokemuksestani. Olen myöskin jännittäjä ja en halua olla huomion keskipisteenä. Aamulla jännitti aivan kamalasti, kun piti mennä kampaajalle, joka teki koko päivän kestävän meikin. Hänen kanssa jutellessa jännitys hälveni, kun hän kertoi omasta kokemuksesta. Kaikki jännittävät hääpäiväänsä, toiset jopa huutavat sen takia kampaajalle. Hån tarjosi yhden siiderin rauhoi
Raittiit juhlat, mutta morsian vetää kännit jo aamulla?
Olet huolisssasi aiheesta. Tulet kaatumaan jalkoihisi ja päästät samalla pitkän äänekkään pierun, joka kaikuu kirkossa. Kenellekään ei jää epäselväksi, mitä tapahtui. Samassa rytinässä mekkosi hajoaa takaa ja pieru tulikin varren kanssa, löysän varren.
Ootte te hihhulit hauskoja. Kaunis perinne omaisuuden siirrosta sulhaselle, ai että :)
Et ole vain kirkossa huomion keskipisteenä, vaan koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta ja tuskin koskaan tuleekaan, mutta olen silti jännittäjänä miettinyt että ainakin pitäisi olla todella paksulti meikkiä ettei punastuminen näkyisi.
En tiedä pystyykö punastumista peittämään millään meikillä, itse en ole ainakaan onnistunut löytämään sellaisia tuotteita. Aina on joku "mukava" ihminen kommentoinut punastumistani ja taas olen yrittänyt etsiä uutta, peittävämpää tuotetta tuloksetta. Miksi aikuisten ihmisten täytyy kommentoida toisen punastumista? Ei minullekaan ole tullut tavaksi kommentoida kenenkään ulkomuotoa. Täytyy varmaan alkaa vastata seuraaville kommentoijille: Oi, sinähän olet liian lihava, oi sinä olet ihan liian laiha ja lihakseton jne, jospa he sitten tajuaisivat ettei punastumisesta kommentointi ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta ja tuskin koskaan tuleekaan, mutta olen silti jännittäjänä miettinyt että ainakin pitäisi olla todella paksulti meikkiä ettei punastuminen näkyisi.
En tiedä pystyykö punastumista peittämään millään meikillä, itse en ole ainakaan onnistunut löytämään sellaisia tuotteita. Aina on joku "mukava" ihminen kommentoinut punastumistani ja taas olen yrittänyt etsiä uutta, peittävämpää tuotetta tuloksetta. Miksi aikuisten ihmisten täytyy kommentoida toisen punastumista? Ei minullekaan ole tullut tavaksi kommentoida kenenkään ulkomuotoa. Täytyy varmaan alkaa vastata seuraaville kommentoijille: Oi, sinähän olet liian lihava, oi sinä olet ihan liian laiha ja lihakseton jne, jospa he sitten tajuaisivat ettei punastumisesta kommentointi ole ok.
Ikävää tuollainen kommentointi, jotkut ihmiset ovat ajattelemattomia. Minä en muista saaneeni kommenttia punastelusta mutta olen itse siitä harmillisen tietoinen ja se todella häiritsee minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää tuollainen kommentointi, jotkut ihmise
Itse mietin mikä siinä kommentoinnissa minua loukkaa niin syvästi vielä näin aikuisiälläkin. Syynä on ehkä se, että minua kiusattiin siitä aikoinaan (ja ulkonäöstä muutenkin) tosi rankasti. Loukkaannun kommentoinnista ja se todella näkyy minusta. Ja saa sinänsä näkyäkin, mutta sitten jotkut kommentoijat suuttuvat minulle kun loukkaannun heidän sanoistaan. Aikuiset ihmiset. Minuun ei jotenkin osata suhtautua järkevästi.
Niin minäkin jännitin . Tosin siinä keskittyi niin paljon selviämään koheloimatta alttarille asti että en vieraita juuri huomannut. Ja ei, en nauti keskipisteenä olosta, haluttiin naimisiin ja juhlistaa joten kutsuttiin vain lähimmät ja siedin sen keskipisteenä olon.