Tulenko kuolemaan nuorena tupakkaan :(
Olen 19 v ja jouduin pari kuukautta sitten todella kammottavan tilanteen keskelle, olin viikkoja niin ahdistunut etten pystynyt syömään enkä nukkumaan mutta join kahvia ja aloin polttamaan enemmän tupakkaa ahdistukseen ja tylsyyteen :( ilonaiheet on vähissä mutta tupakkatauoista nautin. Ennen poltin pari tupakkaa viikossa ja nyt melkein askin päivässä. Olen koukussa. Miten päästä irti? Tai edes vähentää?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki tietävät riskit ennen tavan aloittamista. Oma valinta.
Eivät tiedosta. Ymmärrätkö eron?
En usko, että kukaan oikeasti ajattelee, että tupakointi on terveellistä, mutta tämä yhden asian pelottelu on aika kauheaa.
Ylipaino, punaisen lihan syöminen, kaupungissa asuminen, liikennesaasteet ja muut vaikuttavat myös. Mutta ne on tällä hetkellä hyväksytympiä paheita kuin tupakointi. Ja kyllä, tietenkin tupakointi altistaa monille sairauksille, aivan kuten todella monet muutkin asiat. Yksi suurimmista on Suomessa keskimääräisen eliniän kasvu. Mitä pidemmälle eletään sitä enemmän on syöpää. Joka kolmas suomalainen saa syövän. Ja Suomessa tupakoitsijoita on ehkä 15%(??), ne muut kuolee johonkin muuhun.
Sitä ei kukaan tiedä kauanko elät, mutta yritä päästä tupakasta eroon. Epäterveellistä ja kallista. Oma isäni aloitti tupakoinnin 15 vuotiaana, lopetti noin 66 vuotiaana ja eli yhdeksänkymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakka sinua tapa. Jos et halua polttaa niin lopeta se tupakointi.
Haluan tukea sinua sen verran että tuo on täysin normaalia että käy noin.
Tupakasta on kiusattu kuules jo vuosikymmeniä, siltikin päästään sairaimpia ovat nykyisin ne jotka eivät todellakaan polta, nauti alkoholia, syö roskaruokaa koskaan, käytä rahaa tai nauti elämästä muutenkaan mitenkään.
Elä elämää pelkää, elä elämää!
Ai tupakka ei tapa ?? Kuinka tietämätön voikaan ihminen olla vielä vuonna 2024 !!
"Vuonna 2024" ja pian 2025 asia on nimenomaan juuri noin kuin tuo edellinen kirjoitti. Hän kirjoittaa asiaa, mutta hän ei ole ainoa. Olen itse kirjoittanut aina silloin tällöin ihan samoin, varsinkin juuri tuosta raittius- ja asketismifanaatikkojen hulluudesta: sen huomaa vähän yks'jos toinenkin "vuonna 2024" (muunmuassa) kun te tupakanvastustajat olette kaikki ihan kaali sekaisin.
Kessutelkaa kaikki ihmiset säännöllisesti, alkakaa vastustaa tupakan vastustamista ja alkakaa vaatia kieltojen ja verojen purkua, ottakaa vähän huikkaa joka päivä (ottakaa viiniä, siitä tulee hyviä pieruja) ja olkaa vappaamielisiä myös "vuonna 2025".
Paperossi-Ossi
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin 13-vuotiaana ja lopetin vasta vähän aikaa sitten. Vielä hengissä eikä mitään keuhkoahtaumaan tai syöpään viittaavaa ainakaan vielä. Poltin todella paljon. Isäni 70v. Polttaa edelleen askin päivässä.
N44
10-15 vuoden päästä lopettamisesta, on monelle tullut keuhkosyöpä. Itse lopetin 10 vuoden käytön jälkeen. Olen nyt ollut kerhoamatta 8 vuotta. Painoa tuli 25 kiloa lisää. Addiktioiden määrä on vakio. Joku alkaa juosta,hiihtää,syödä tai juoda. Minulle alkoi ruoka maistumaan. Varsinainen herkkuperse. Kermalla, voilla, suolalla ja sokerilla ei voi olla onnistumatta.
Moni tupakoitsija ajattelee ehkä, että sitten kuolee, johonkin on kuoltava. Mutta se sairastaminen on pitkää, tuskallista , näännyttävää., ei se henki yön yli lähde.