Tulenko kuolemaan nuorena tupakkaan :(
Olen 19 v ja jouduin pari kuukautta sitten todella kammottavan tilanteen keskelle, olin viikkoja niin ahdistunut etten pystynyt syömään enkä nukkumaan mutta join kahvia ja aloin polttamaan enemmän tupakkaa ahdistukseen ja tylsyyteen :( ilonaiheet on vähissä mutta tupakkatauoista nautin. Ennen poltin pari tupakkaa viikossa ja nyt melkein askin päivässä. Olen koukussa. Miten päästä irti? Tai edes vähentää?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Minä polta pari askia. Aloitin 12 vuotiaan silloin meni vain muutama. Olen polttanut 22 vuotta. Se on yksi elämäni iloista
Oho. Mä alotin vasta 17 vuotiaana.
Tupruttelu on nykyaikaa ja terveellistä. Olet siististi cool!
Vierailija kirjoitti:
Tupruttelu on nykyaikaa ja terveellistä. Olet siististi cool!
Ihan helvetin vanhanaikaista ja epäterveellistä se on. Sama juttu kaikkien päihteiden kanssa.
Minä aloitin 13-vuotiaana ja lopetin vasta vähän aikaa sitten. Vielä hengissä eikä mitään keuhkoahtaumaan tai syöpään viittaavaa ainakaan vielä. Poltin todella paljon. Isäni 70v. Polttaa edelleen askin päivässä.
N44
Ap, hyvä että olet huolissasi. Hanki nikotiinikorvausvalmisteita. Apteekista voi kysyä neuvoa. Ruokakaipoissakin löytyy jonkin verran.
Varaa tarvittaessa aika lääkäriin, jos et onnistu näillä, voit saada reseptilääkkeen.
Kannattaa lopettaa nyt. Sama koskee vastaajaa, joka kertoo tupakoivansa kaksi askia päivässä. Mikä ilo terveyden tuhoamisessa on? Miksi haluat tuhota kehoasi? Tulee karmea loppu.
Voimia ja tsemppiä, onnistut kyllä Ap , ja samaa toivotan kaksi askia polttavalle!
Taparöökari isäni kuoli keuhkoahtaumaan. Vuosia etenevä tukehtuminen ei ole kaunis tapa lähteä.
Olen polttanut enemmän tai vähemmän 37 vuotta, aloitin heti 16 vuotiaana säännöllisesti, sitä ennen satunnaisesti, kun sai itse ostaa. Enkä pelkää ollenkaan, tiedän että osalle tulee keuhkosyöpää ja ahtaumaa mutta osalle ei. Ei ole tupakka yskää, eikä mitään muutamaan, kunto on hyvä, ja kyllä tutkittu fakta on että se sohvalla makaava ryhävalas kuolee nuorempana kuin hyväkuntoinen tupakoija.
Vierailija kirjoitti:
Olen polttanut enemmän tai vähemmän 37 vuotta, aloitin heti 16 vuotiaana säännöllisesti, sitä ennen satunnaisesti, kun sai itse ostaa. Enkä pelkää ollenkaan, tiedän että osalle tulee keuhkosyöpää ja ahtaumaa mutta osalle ei. Ei ole tupakka yskää, eikä mitään muutamaan, kunto on hyvä, ja kyllä tutkittu fakta on että se sohvalla makaava ryhävalas kuolee nuorempana kuin hyväkuntoinen tupakoija.
Mautonta mainontaa 19v nuorelle. Tuhoa vaan itseäsi, mutta älä vedä muita mukaan.
Cameli on aika hyvää ja kannattaa käydä sikarikaupoista hakemassa kunnon sikareita.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin 13-vuotiaana ja lopetin vasta vähän aikaa sitten. Vielä hengissä eikä mitään keuhkoahtaumaan tai syöpään viittaavaa ainakaan vielä. Poltin todella paljon. Isäni 70v. Polttaa edelleen askin päivässä.
N44
Molemmat mainitsemasi sairaudet voivat tulla viiveellä.
Hyvä että olet nyt lopettanut tupakoinnin, onnea!
Nikotiinipussit apuun. Itsellä loppui 20v. savuttelu lähes seinään kun ostin ensimmäisen nikotiinipussukka rasian. Tosin en mitään puun tai rosmariinin makuista vaan Ruotsista "Watermelon Ice" makua. Nyt ei tee mueli enää ollenkaan ja itse asiassa tupakka on alkanut maistua pahalta. Ainoastaan saunan jälkeen terassilla istuskellessa tulee silloin tällöin maistettua että onko se tupakka vieläkin pahanmakuista.
Vierailija kirjoitti:
Minä polta pari askia. Aloitin 12 vuotiaan silloin meni vain muutama. Olen polttanut 22 vuotta. Se on yksi elämäni iloista
Kokeilin 12- vuotiaana tupakoida säännöllisesti, mutta siitä jotenkin katosi äkkiä uutuuden viehätys. Polttelin silloin serkkuni kanssa, joka oli 9.
Parikymppisenä aloittelin uudestaan, mutta taas se jäi. 30-vuotiaana oli kolmas yritys, jolloin tajusin viimein että tupakoinnilla ei ole minuun minkäänlaista vaikutusta eli ns. yhtä tyhjän kanssa.
Olen onnekas ja saanut tupakoinnin vaikutuksen suhteen hyvät geenit. Liikunnasta esim. saan helpostikin euforiaa.
Ei se tupakka sinua tapa. Jos et halua polttaa niin lopeta se tupakointi.
Haluan tukea sinua sen verran että tuo on täysin normaalia että käy noin.
Tupakasta on kiusattu kuules jo vuosikymmeniä, siltikin päästään sairaimpia ovat nykyisin ne jotka eivät todellakaan polta, nauti alkoholia, syö roskaruokaa koskaan, käytä rahaa tai nauti elämästä muutenkaan mitenkään.
Elä elämää pelkää, elä elämää!
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakka sinua tapa. Jos et halua polttaa niin lopeta se tupakointi.
Haluan tukea sinua sen verran että tuo on täysin normaalia että käy noin.
Tupakasta on kiusattu kuules jo vuosikymmeniä, siltikin päästään sairaimpia ovat nykyisin ne jotka eivät todellakaan polta, nauti alkoholia, syö roskaruokaa koskaan, käytä rahaa tai nauti elämästä muutenkaan mitenkään.
Elä elämää pelkää, elä elämää!
Ai tupakka ei tapa ?? Kuinka tietämätön voikaan ihminen olla vielä vuonna 2024 !!
Sähkötupakalla itse onnistuin lopettamaan.Suosittelen kokeilemaan. Se ei ole terveellinen vaihtoehto sekään, mutta vähemmän epäterveellinen. Ja se voi olla askel lopettamiseen. Itsellä se oli väliaikaisratkaisu, joka auttoi näkemään, että voin olla ilman tupakkaa.
Ei tupakkaan kuole, ei etenkään nuorena.
Tupakointi lisää sairastumisen todennäköisyyttä ja lyhentää todennäköistä elinikää.
Jossain arvioitiin että yksi savuke lyhentäisi elinikää sillä ajalla mitä sen polttamiseen menee.
Yhteiskunnallisesti tupakoijien sopii kuolla lisäkustannuksia aiheuttamatta esmes sydänkohtaukseen työuran loppuessa niin säästyy eläkekuluissa. Keuhko- tai muu syöpä nuorempana tulee kalliiksi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi lisää sairastumisen todennäköisyyttä ja lyhentää todennäköistä elinikää.
Jossain arvioitiin että yksi savuke lyhentäisi elinikää sillä ajalla mitä sen polttamiseen menee.
Yhteiskunnallisesti tupakoijien sopii kuolla lisäkustannuksia aiheuttamatta esmes sydänkohtaukseen työuran loppuessa niin säästyy eläkekuluissa. Keuhko- tai muu syöpä nuorempana tulee kalliiksi hoitaa.
Sekava teksti. Tupakointi lisää useiden syöpien riskiä, syövät eivät kysy ikää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekava teksti. Tupakointi lisää useiden syöpien riskiä, syövät eivät kysy ikää !
Kyllä ne syövät yleistyvät vasta pidemmän altistumisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne syövät yleistyvät vasta pidemmän altistumisen myötä.
Väärässä olet. Syöpäriski kohenee heti kun aloittaa tupakoinnin, ja lisääntyy ajan mukaan !