Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvittää mennä asioille illalla

Vierailija
08.11.2024 |

Pitää käydä apteekissa ja kaupoissa. Rahaa menee varmaan vähintään   n 500 euroa vaikka kuinka pienellä yrittää toimeen tulla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sitä miten sattuu jos ei etukäteen päätä, että mitään turhaa ei osteta. Ja sitten pysy suunnitelmassa.

Ei tuossa ole mitään turhaa. Käynti apteekissa, ruokakaupassa, pienet isäinpäivämuistamiset ja teinille toppatakki ja farkut ja itselle nastakengät. 

Nastakengät! Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Mieti nyt vähän, onko ne välttämättömät, jos rahaa on vähän, eikä noita ole tähänkään asti tarvittu. 

No ei kyllä pärjää. Riippuu varmaan missä päin Suomea asuu ja mitä tekee. Meillä ei pysty lenkille ilman nastakenkiä. Hyvä kun bussipysäkille pääsee. Ja osa ihmisistä on herkempiä kaatumiselle. Joko kaatuvat herkemmin tai seuraukset ovat pahat. 

Vierailija
22/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sitä miten sattuu jos ei etukäteen päätä, että mitään turhaa ei osteta. Ja sitten pysy suunnitelmassa.

Ei tuossa ole mitään turhaa. Käynti apteekissa, ruokakaupassa, pienet isäinpäivämuistamiset ja teinille toppatakki ja farkut ja itselle nastakengät. 

Nastakengät! Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Mieti nyt vähän, onko ne välttämättömät, jos rahaa on vähän, eikä noita ole tähänkään asti tarvittu. 

Meidän asuinalueella ei pärjää. Tai sitten linnoittautuu talveksi sisälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tajunnut ostaa jotain toisia kenkiä ja laittaa irtonastoja kenkien pohjiin. No sitten ostat kalliit kengät, ei sille mitään voi. Budjettisi saattaa mennä yli 500e, riippuen haluaako lapsesi 450e takin, kun muu ei kelpaa. Jos yhtään sinuun tullut... Jos hänellekkään ei standardi takit käy...

Vierailija
24/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole tajunnut ostaa jotain toisia kenkiä ja laittaa irtonastoja kenkien pohjiin. No sitten ostat kalliit kengät, ei sille mitään voi. Budjettisi saattaa mennä yli 500e, riippuen haluaako lapsesi 450e takin, kun muu ei kelpaa. Jos yhtään sinuun tullut... Jos hänellekkään ei standardi takit käy...

Ei minulla ole yhtään merkkivaatteita. Eikä ole teinilläkään montaa. Hän on tottunut elämään vaatimattomasti.

Vierailija
25/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pärjää. Riippuu varmaan missä päin Suomea asuu ja mitä tekee. Meillä ei pysty lenkille ilman nastakenkiä. Hyvä kun bussipysäkille pääsee. Ja osa ihmisistä on herkempiä kaatumiselle. Joko kaatuvat herkemmin tai seuraukset ovat pahat. 

Osta kenkien päälle puettavat nastat, on halvemmat ja pystyt käyttämään monien eri kenkien kanssa sekä esim. kauppa- tai kirjastoreissulla, kun ei niillä nastakengillä sisällä saa rouskutella. 

Ja sitten toisekseen - jos ei tällä hetkellä ole varaa nastakenkiin tai toppatakkiin, niin etsit halvimmat mahdolliset / ostat käytettynä tai toisten hankintaa lykkäät. Näin kaikki toimii, vaikka ei olisi pienituloisiakaan.

Vierailija
26/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tarkoitit vessaan menoa 😂

Niin minäkin luulin. Piti katsoa, että pelkäätkö pimeää vai mitä 😄

Vierailija
27/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan 20e kenkiä hyvin pärjää kestää minkä kestää nastoja ei tarvita pysyn pystyssä muutenkin ymmärrän kyllä jos joillekin se on tarpeellista

Vierailija
28/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän pääkaupunkiseudulla ainakaan ILLALLA uskalla käydä asioillaan. Siellä kun on näitä " välistävetäjiä" notkumassa. 😂

On niin helvetin tosi tämäkin. 

Vierailija
29/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän asia on selkeä. Oliko sulla joku ongelma nyt sitten?

On se todella pienituloiselle hankalaa,  kun kaikki on niin kallista.

Pitääkö nuo kaikki ostaa samalla kertaa? Nastakenkiä ja toppatakkia ei ihan vielä taida tarvita, ainakaan etelä-Suomessa.

Liukuesteet 5-20€ millaiset haluaa.

Vierailija
30/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että teinien kanssa elämä on kallista muistan että kaverit kiusas jos ei ollu edes perusjuttuja. Kauheeta, pitäskö vanhempien vähän miettiä miten lapsensa kasvattaa kun ei meillä suomalaisilla oo varaa tähän ja velaksi elää suurin osa?

Eikö ylipäätänsä vähän maanläheisempi tyyli olla ja elää olisi mukavempi

Vierailija
31/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole yhtään merkkivaatteita. Eikä ole teinilläkään montaa. Hän on tottunut elämään vaatimattomasti.

Kyllä se joku merkkivaate on jos edelliset kengät noin kalliit. Itse löysin kengät talveksi alle 50e, toista talvea jo käytössä. Isossa koossa löytyy myös edullisia talvikenkiä ja 5e irtonastat pohjaan. 

Vierailija
32/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla mennä asioille illalla kun pelkään susia, vihaisia koiria, sekopäisiä ihmisiä ym.

Vierailija
33/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se joku merkkivaate on jos edelliset kengät noin kalliit. Itse löysin kengät talveksi alle 50e, toista talvea jo käytössä. Isossa koossa löytyy myös edullisia talvikenkiä ja 5e irtonastat pohjaan. 

Mun edelliset kengät on maksanut muutaman kymmenen euroa ja käytin niitä niin kauan että ne kului puhki.ap

Vierailija
34/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuesteet ei ole kyllä vaihtoehto. Ne jää aina johonkin matkalle. Niissä jalka on "väärässä" asennossa.  Onhan noita kokeiltu monenlaisia. Itse kävelen pitkiä lenkkejä niin viimeistään 5 km kohdalla toinen on kadonnut. Ja ne on hankala laittaa jalkaan, jos on liikkuvuudesta ongelmia. Teinit taas käy juoksulenkeillä, niin niillä on oltava nastalenkkarit. En kyllä käsitä, miten joku ehdottaa tai edes käyttää liukuesteitä. 

Vierailija
35/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-50€ talvikenkiä ostavat voisivat vähän ajatella mistä ne tulee ja kuka maksaa. Luonto maksaa tuollaisen kulutuksen. 

Vierailija
36/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että kaikki on kallista. Jos ei ole rahaa tai rahan meno hirvittää, niin sitten kannattaa etsiä edullisempia vaihtoehtoja. Kuten täällä on jo ehdotettu, niin liukuesteet kenkiin. Ovat järkevämpi vaihtoehto, jos kyseessä ei ole mikään himoliikkuja. Mä käytin aikoinaan monta vuotta liukuesteitä koiran kanssa lenkillä ennen kuin ostin nastakengät. Nastakengissäkin on huonoja vaihtoehtoja. Viimeksi ostamani Merrellit ovat todella hyvät jalkaan, mutta niissä olevat nastat eivät kunnolla pureudu jäähän. Kallis ostos. Takit kannattaa ostaa alemyynnistä. Säästää pitkän pennin. Itse ostin Haltin takin nyt alkusyksystä -50%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä