Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei olisi uskonut että Suomessa joutuu näkemään nälkää 2024 -Kela leikkasi tuet 😡

Vierailija
07.11.2024 |

Kela leikkasi 32% pois käyttörahoistani, rahoista jotka jo ennestäänkin menivät elämiseen viimeistä senttiä myöden. Nyt joudun valitsemaan että näenkö nälkää vai lainaanko kavereilta...300e olen jo velkaantunut.

Kelan mielestä asuntoni on liian kallis, ja olen hakenut asuntoa heidän ohjeistuksensa mukaan, sekä todistanut haen heille heidän ohjeistuksensa mukaan. Silti kela päätöksellään toteaa että "asunnonhaku ei riittävän aktiivista" ??????

"Mene töihin" -huutelijoille jo etukäteen tiedoksi; olen työtön työnhakija sekä koko ajan haen töitä. Töhin ei "mennä"

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko oot etsinyt halvempaa asuntoa? Ja miksi et sellaista ole löytänyt?

2 vuotta olen etsinyt ja varmasti yli 800 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa minulle koska ei ole luottotietoja

Ap

Vierailija
42/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta olen etsinyt ja varmasti yli 800 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa minulle koska ei ole luottotietoja

Ap

Ja missä asut ja miksei sieltä voi muuttaa pois, kyllä luottotiedottomatkin saa asuntoja, ei vaan ehkä just siitä helsingin keskustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä leikkauksista kelaa kannata syyttää. Ei ne työntekijät siellä mitään asialle voi, vaikka tahtoisivatkin. Petteriä ja kokoomusta näistä ihmisten ahdingosta pitää kiittää. 

Vierailija
44/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se harmaalla rajalla laillisuuden kanssa, kela käskee muuttamaan halvempaan asuntoon, joka ei välttämättä omasta kotikaupungista löydy, käsketään

vaihtamaan paikkakuntaa. Perustuslaissa on pykälä, jokainen saa valita ja asua missä haluaa, ketään ei siis saa pakottaa. Iänkuun on ollut muuttoliikettä maan sisällä, nuorille jopa pakottava tarve työn perässä muuttaa. Työ määrittää ihmistä, onhan se helppo huudella "mee töihin", valitettavasti sinne ei mennä vaan kiusallisten

hakuprosessin tuloksena voi päästä. Sekään ei takaa että saa työn vieressä asua, firmoja lopettaa, ja taas muutto edessä. Mikään ei ole pysyvää.

Vierailija
45/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sulle nähdä nälkää. Rasvaprosenttisi on kuitenkin yli 10.

Vierailija
46/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että näet nälkää laiska kelan elätti.niin kuuluukin olla ja työtätekevällä asiat paremmin.

Vierailija
47/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on se vaihtoehto että poistut mukavuus alueelta ja alat kantamaan vastuun omasta elämästä ja hankit tuloja vaikka töitä tekemällä. Tiedän että se teille sossupummeille on mahdoton ajatus kun on koko elämänsä rakentanut sen varaan että muut maksaa ja muut elättää että itse voi vain nauttia eikö vahingossakaan tarvi itse nähdä vaivaa ja kantaa vastuuta omasta elämästä

Vierailija
48/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiva kuulla että näet nälkää laiska kelan elätti.niin kuuluukin olla ja työtätekevällä asiat paremmin.

Oletko nyt voimaantunut kun sait räkyttää. Jos olisin työnantajasi pääsisin nykylailla sinustakin räkyttäjästä eroon. Huono käytös kertoo paljon ihmisestä.

Vierailija
49/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki myötätuntoni, mutta millaisin lasein sitä on katsonut tätä yhteiskuntaa jos ei ole nähnyt leipäjonoja jo ennen kuin osuu omalle kohdalle?

Leipäjonoissa on paljon ihmisiä joiden ei tarvitsisi käydä siellä. Ihmisiä jotka hakevat ilmaista ruokaa että rahaa riittää alkoholiin, paljon myös niitä jotka käyvät vain siksi kun saa ilmaiseksi. Eläkeläisiä jotka eivät suostu muuttamaan pienempään asuntoon esimerkiksi puolison kuoleman jälkeen. Halutaan jäädä liian kalliiseen asuntoon kun se on ollut vuosikymmeniä koti ja kodista ei haluta muualle.

Vierailija
50/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt voimaantunut kun sait räkyttää. Jos olisin työnantajasi pääsisin nykylailla sinustakin räkyttäjästä eroon. Huono käytös kertoo paljon ihmisestä.

mutta et ole mun työnantaja vaan tuki pummi.onneks tukia leikattiin ja ensivuonna leikataan lisää.

Vierailija
51/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma valinta missä päättää asua. Muuta halvempaan kaupunkiin ja etsi sieltä niitä töitä.

Vierailija
52/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beggars can't be choosers.

Eli jos et itse elätä itseäsi vaan kela, niin sitten muutat sinne missä on varaa elää kelan myöntämillä rahoilla. Et voi olettaa, että voit valita asua juuri siellä missä mieli tekisi.

Vierailija
53/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet ja missä kaupungissa? Millainen siellä on oman alasi työllisyystilanne? Paljonko vuokrasi on?

Vierailija
54/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on se vaihtoehto että poistut mukavuus alueelta ja alat kantamaan vastuun omasta elämästä ja hankit tuloja vaikka töitä tekemällä. Tiedän että se teille sossupummeille on mahdoton ajatus kun on koko elämänsä rakentanut sen varaan että muut maksaa ja muut elättää että itse voi vain nauttia eikö vahingossakaan tarvi itse nähdä vaivaa ja kantaa vastuuta omasta elämästä

ennemin  vankilaan kun töihin.

Vierailija
55/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi laiska luuseripummi, itse asiansa sössinyt niin että ei edes kämppää tai töitä saa, elää muiden kustannuksella ja vielä kehtaa valittaa.

Te lokit ette koskaan ota mitään vastuuta omasta elämästänne, käsi käy muiden taskuilla vaan ja suorastaan suututtaa, jos sieltä taskusta tuleekin yhtäkkiä vähemmän kuin ennen. 

Vierailija
56/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: eikö hallituksen toimista voi jo valittaa johonkin esim. EU:n ihmisoikeus tuomioistuimeen, kun uhkaavat vakavasti ihmisten toimeentuloa ja mahdollisuutta elää ihmisarvoista elämää? 

Vierailija
57/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet ja missä kaupungissa? Millainen siellä on oman alasi työllisyystilanne? Paljonko vuokrasi on?

Ap asuu Helsingissä, hänellä ei ole ammattia ja ollut jo 20v työtön. 

Vierailija
58/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi: tuollaiset edellisen kaltaiset kommentoijat edustavat kansamme pohjasakkaa, tyyliin se paskakerros siellä sedimentissä. Mielipiteillänsä ei siis ole paskankaan arvoa. Huudelkoon lämpimikseen, tasonsa kun ei parempaan riitä. Valtaosa kansasta on sivistynyttä, ja empaattista sakkia, joilla ei ole tarvetta alentaa ketään. Kumpaan joukkoon muuten  arvelette Petterin kuuluvan?😂

Vierailija
59/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille samat tuet, ei mitään erityisoikeuksia.

Vierailija
60/145 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun päänsairaus estää hakemasta, mutta kun kela ei usko vakuutteluja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi