Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras gluteeniton leivonnainen kaupasta?

Vierailija
07.11.2024 |

Help? Pitäisi nopeasti hakea gluteeniton vaihtoehto, joku herkullinen leivos. Itse en tunne gluteenittomia tuotteita, joten ei ole kiva ihan sokkona valita. 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakonvehti. Reilusti sitä mitä on eikä mikään palmurasva-taikinamöykky. 

Vierailija
42/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laktoosittomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla ja tajuan hyvin laktoosittomalla olevan ihan eri asia kuin maidoton. Käytän ja pystyn käyttämään paljon maitotuotteita, mutta niiden täytyy olla laktoosittomia. Kärsin kroonisista suolistovaivoista ja saan niitä helposti. Käytän siis tuotteita, jotka ovat sekä laktoosittomia ja gluteenittomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan tosi huvittavaa, että ketjuun on ilmeisesti tullut alapeukuttamaan joku, jolle ei itselleen ole viljat ja gluteeni ongelma. 😄 Tekis mieli sanoa, että painu ny ****. Ei sun niitä gluteenittomia tarttee syödä ja ei pitäis olla sulle ongelma, mitä muut suuhunsa laittaa. 😄

Vierailija
44/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laktoosittomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla ja tajuan hyvin laktoosittomalla olevan ihan eri asia kuin maidoton. Käytän ja pystyn käyttämään paljon maitotuotteita, mutta niiden täytyy olla laktoosittomia. Kärsin kroonisista suolistovaivoista ja saan niitä helposti. Käytän siis tuotteita, jotka ovat sekä laktoosittomia ja gluteenittomia. 

Tyypillinen itse itsensä diagnosoinut sekopäinen akka. 🤣

Vierailija
45/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki gluteenittomat leivonnaiset eivät kuitenkaan ole automaattisesti myös laktoosittomia. Kannattaa siis olla tarkkana tämän kanssa. 

kai tämän nyt jokainen ymmärtää?

Ehkä hän tarkoitti kirjoittaa, että viljattomia, (puhdas)kaura on gluteenitonta, mutta kaikki keliaakikot ei sitä silti kestä.

Ihan keittiöillä, ammattilaisilla, menee sekaisin maidoton ja laktoositon. Siis väitetään laktoositonta tuotetta maidottomaksi, vaikka se ei sitä useinkaan ole. 

Itse pelaisin varman päälle ja ostaisin nuo Pirkan pakastekanelipullat. Ne on gluteenittomia, maidottomia, munattomia ja viljattomia. 

laktoositon on ihan eri asia kuin viljaton. Gl

Niin. Viljaton on gluteeniton ja maidoton on laktoositon.

mutta viljattomuudella+gluteenittomuudella ei ole tekemistä laktoosittomuuden+maidottomuuden kanssa. Jos etsitään gluteenitonta tuotetaa, eikä ole muita rajoitteita, ei sitten sillä laktoosittomuudella ole tässä yhteydessä merkitystä.

Vierailija
46/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Dajm-kakku, leikkaa heille sopivat palaset (varo kontaminaatiota) ja viet loput kotiin ja syöt itse loput.

Vietät mukavan illan kakun, sohvan, viltin ja hyvän tv-sarjan kanssa

Vierailija
47/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan tosi huvittavaa, että ketjuun on ilmeisesti tullut alapeukuttamaan joku, jolle ei itselleen ole viljat ja gluteeni ongelma. 😄 Tekis mieli sanoa, että painu ny ****. Ei sun niitä gluteenittomia tarttee syödä ja ei pitäis olla sulle ongelma, mitä muut suuhunsa laittaa. 😄

Niinkö? Juurihan tuolla joku kirjoitti että leipoo kaikille gluteenittomia nykyään. Kun kukaan ei kehtaa sanoa emännälle että ne on sahajauhoa. 

Vierailija
48/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota Dajm-kakku, leikkaa heille sopivat palaset (varo kontaminaatiota) ja viet loput kotiin ja syöt itse loput.

Säilytät autossa siihen asti kunnes muu perhe on mennyt nukkumaan 😄😉

Vierailija
49/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakonvehti. Reilusti sitä mitä on eikä mikään palmurasva-taikinamöykky. 

Tämä. En ymmärrä mitä lisäarvoa tuo se että ostaa jonkun ylihintaisen mutamöykyn. 

Vierailija
50/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? En ole tuo, jolle kommentoit, mutta silti, ANTEEKSI MITÄ??? Eiköhän jokainen ihan itse tiedä parhaiten vatsansa toiminnan ja kenenkään ei varmasti tarvitse sinun mieliksesi ripuloida, pierrä eikä kärsiä kivuista ja turvotuksista. 

Vierailija
51/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakuan Dajmia ostan Dajm-patukan. 

Vierailija
52/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? En ole tuo, jolle kommentoit, mutta silti, ANTEEKSI MITÄ??? Eiköhän jokainen ihan itse tiedä parhaiten vatsansa toiminnan ja kenenkään ei varmasti tarvitse sinun mieliksesi ripuloida, pierrä eikä kärsiä kivuista ja turvotuksista. 

Et ole luulosairauksista ikinä kuullut?

Vierailija
53/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto on DaJm-kakku?

Vierailija
54/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu ihmettelee toinen herkkävatsainen, tosin itse saan gluteenista ihan jäätävät kuumat aallot vatsavaivojen lisäksi :(

Vierailija
55/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suhtaudutaan jostakin syystä aina todella vihamielisesti gluteenittomiin tuotteisiin ja keliakiaan. Jotkut eivät tunnu ymmärtävän esim. sitä, että on olemassa paljon luontaisesti gluteenittomia tuotteita, kuten esim. hedelmät, marjat, peruna, kala, liha ja broileri.

Vierailija
56/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla suhtaudutaan jostakin syystä aina todella vihamielisesti gluteenittomiin tuotteisiin ja keliakiaan. Jotkut eivät tunnu ymmärtävän esim. sitä, että on olemassa paljon luontaisesti gluteenittomia tuotteita, kuten esim. hedelmät, marjat, peruna, kala, liha ja broileri.

Niinpä. Perunaa ja lihaa vaan tarjolle kahvipöytään.

Vierailija
57/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto on DaJm-kakku?

Ai kauheeta. Oon niin vanha, että Daim oli Dajm aikoinaan ja aivot ei vaan päivity tämän suhteen

Vierailija
58/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Juurihan tuolla joku kirjoitti että leipoo kaikille gluteenittomia nykyään. Kun kukaan ei kehtaa sanoa emännälle että ne on sahajauhoa. 

Jos mä leivon omille tai lapsen synttäreille kakun, se tulee ihan satavarmasti olemaan gluteeniton. Koska ei ole mitään järkeä leipoa kahta kakkua.

Ja jos tarkkoja ollaan, jo ennen tätä "gluteenivillitystä" (jos sellaiseksi halutaan sanoa), siis kasarilla/ysärillä oli ihan tavallista tehdä kääretorttu tai täytekakkupohja perunajauhoihin eikä kukaan sanonut sitä sahajauhoista tehdyksi. Tulee meinaan parempikin perunajauhoista kuin vehnäjauhoista.

Täällä vaan huutelee sellaiset, jotka ovat maistaneet gluteenitonta pullaa kerran joskus v. 1999 ja se oli pahaa (pulla on pahaa edelleenkin gluteenittomana). 

Vierailija
59/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut gluteenittomat huomanneet Porokylän gluteenittoman pizzataikinan pakkasessa. Kahdesta pallerosta saa pellillinen pizzaa. Toki tarvitaan kaulin, ylimääräinen leivinpaperi ja öljyä taikinan pintaan.

Saa hyvää nopeasti. 

Pirkalla on tämä myös omissa kääreissään.

Vierailija
60/90 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole luulosairauksista ikinä kuullut?

Miten luulosairaus saa vatsan kuralle? 

Mutta selitäpä mulle nyt ihan oikeasti, että miten se sun elämään vaikuttaa, että joku syö erilailla kuin sinä? Ihan nyt aikuisten oikea selitys tälle ajatusmaailmallesi?

Ja tässä nyt voi olla toistakin mieltä siitä, kenen päästä se vika löytyy... Se etu itselläni on, että vaiva on ns. alapäässä ja korjaantuu oikealla ruokavaliolla. Mutta nuo yläpääviat onkin sitten haastavampi juttu, josta siellä näytetään kärsivän.