Lapsen suusta väärin kuultua.. :)
- yksi ilta tässä olin pesemässä kolme veen hampaita ja hän oli ottanut käsienpesualtaan mustan tulpan käteensä. Lapseni sanoi " tulpa kiinni" jolloin tottakai kuvittelin hänen sanovan " turpa kiinni" ja sanoin topakasti " noin ei saa sanoa, missä olet oppinut tuon" . Lapsi oli hiljaa ja katsoi minua oudosti, kunnes tajusin hänen sanoneen " tulppa kiinni" .. Kyllä pyytelin anteeksi lapseltani.
- Toinen hauska juttu sattui tänään kun lapsi oli eilen laittanut sellaiseen vessassa olevaan metalliseen koriin pupunsa nukkumaan, ja sanoi tänään kun oli pissillä että " pupu on putkassa" . Ihmettelin mistä ihmeestä hän on oppinut putka-sanan. Ei kai päiväkodissa? Kunnes taas kerran tajusin että lapsihan tarkoittaa " pupu on puskassa" jota leikkiä leikkivät usein päiväkodissa..
Muita?
Kommentit (10)
Ihana tuo ap:n lapsi :) Meillä on nuorimmalla ollut puheen viivästymä ja aika arvailua on ollut meilläkin. Pienenä näki hevosia ja huusi isosti että heppi :D Hieman revettiin miehen kanssa. Ja on niitä ollut paljon muitakin.
Vierailija:
No ei meidänkään 3½v osaa lausua är..
Tosi vaikea sana kun ei osaa sanoa ärrää ja on vielä s ja k peräkkäin, y-kirjain tuottaa myös ongelmia ja muuttaa sen uuksi. Ulkona oli kova lumipyry ja tyttö tuumasi, että onpa ulkona kova mulkku. Myrsky sana taitaa olla monelle lapselle vaikea.
jolta puuttuu r ja s ja välillä l on hassu jne. Poika alkoi puhua ennen 1-v, vaipat jäi kokonaan pois 2-v 2kk iässä, tutti samoin.
Meinaatko että ne äidit, joiden lapsilta puuttuu konsonantteja lässyttää lapsilleen ja pitää ne vaipoissa, että pysyisivät vauvoina, vai mitä idioottimaisuuksia vihjailet?
Se kärsii miehen puutteesta ja siksi sen tekee mieli ärsyttää muita.
pyllylleen tupsahtaessaan totesi: " ittu." Minä haukoin henkeä, että mitä me ollaan menty hokemaan vittua lapsen kuullen... ennen kuin tajusin, että tyttö sanoikin omalla kielellään " istui" :D
" Kili-kilipukki, vanha huoripukki!"
PUHUU MUUTENKIN IHAN TÄYSIN JA YMMÄRTÄÄ KAIKKI :)
EKAN SANAN SANOI 7KK IKÄISENÄ,SIITÄ SE SITTEN LÄHTI,VUODEN IKÄISENÄ PUHUI JO LAUSEITA =)=)=)
POITSU TÄYTTÄÄ KOHTA 1V,EI PUHU VIELÄ,SANA SIELTÄ TÄÄLTÄ TULEE...
SAA NÄHÄ MITÄ TUOSTA MEIJÄN IHMETYTÖSTÄ VIELÄ TULEE <3
(NYT MENI AIHEEN SIVUSTA KYLLÄ,SORIIII;)
..no, kerran kun mun vanhemmat kävi kylässä tyttö alkoi puhua siitä ja sanoi sitä tussu-leffaks. olin siinä naama punasena ja toivoin että mun vanhemmat ei kuullu, ja niinhän se olikin. =)
kaksivuotiaamme sanoi kirkkain äänin keittiön lattialla istuksien ja leikkien: äiti, on paskasta. Mietin, että miten ihmeessä lapsi on oppinut noin ruman sanan ja eihän meillä ole edes erityisen likaista.
Myöhemmin kun lähdimme pihalle, kurkkasin mittariin ja totesin ' jahas, taas on pakkasta!' Ja kaksivuotias iloisena kaikuna ' Taas paskasta!'