Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen suusta väärin kuultua.. :)

Vierailija
19.02.2007 |

- yksi ilta tässä olin pesemässä kolme veen hampaita ja hän oli ottanut käsienpesualtaan mustan tulpan käteensä. Lapseni sanoi " tulpa kiinni" jolloin tottakai kuvittelin hänen sanovan " turpa kiinni" ja sanoin topakasti " noin ei saa sanoa, missä olet oppinut tuon" . Lapsi oli hiljaa ja katsoi minua oudosti, kunnes tajusin hänen sanoneen " tulppa kiinni" .. Kyllä pyytelin anteeksi lapseltani.

- Toinen hauska juttu sattui tänään kun lapsi oli eilen laittanut sellaiseen vessassa olevaan metalliseen koriin pupunsa nukkumaan, ja sanoi tänään kun oli pissillä että " pupu on putkassa" . Ihmettelin mistä ihmeestä hän on oppinut putka-sanan. Ei kai päiväkodissa? Kunnes taas kerran tajusin että lapsihan tarkoittaa " pupu on puskassa" jota leikkiä leikkivät usein päiväkodissa..

Muita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksivuotiaamme sanoi kirkkain äänin keittiön lattialla istuksien ja leikkien: äiti, on paskasta. Mietin, että miten ihmeessä lapsi on oppinut noin ruman sanan ja eihän meillä ole edes erityisen likaista.

Myöhemmin kun lähdimme pihalle, kurkkasin mittariin ja totesin ' jahas, taas on pakkasta!' Ja kaksivuotias iloisena kaikuna ' Taas paskasta!'

Vierailija
2/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo ap:n lapsi :) Meillä on nuorimmalla ollut puheen viivästymä ja aika arvailua on ollut meilläkin. Pienenä näki hevosia ja huusi isosti että heppi :D Hieman revettiin miehen kanssa. Ja on niitä ollut paljon muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No ei meidänkään 3½v osaa lausua är..

Vierailija
4/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea sana kun ei osaa sanoa ärrää ja on vielä s ja k peräkkäin, y-kirjain tuottaa myös ongelmia ja muuttaa sen uuksi. Ulkona oli kova lumipyry ja tyttö tuumasi, että onpa ulkona kova mulkku. Myrsky sana taitaa olla monelle lapselle vaikea.

Vierailija
5/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta puuttuu r ja s ja välillä l on hassu jne. Poika alkoi puhua ennen 1-v, vaipat jäi kokonaan pois 2-v 2kk iässä, tutti samoin.

Meinaatko että ne äidit, joiden lapsilta puuttuu konsonantteja lässyttää lapsilleen ja pitää ne vaipoissa, että pysyisivät vauvoina, vai mitä idioottimaisuuksia vihjailet?

Vierailija
6/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kärsii miehen puutteesta ja siksi sen tekee mieli ärsyttää muita.

Vierailija
7/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllylleen tupsahtaessaan totesi: " ittu." Minä haukoin henkeä, että mitä me ollaan menty hokemaan vittua lapsen kuullen... ennen kuin tajusin, että tyttö sanoikin omalla kielellään " istui" :D

Vierailija
8/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kili-kilipukki, vanha huoripukki!"

Vierailija
9/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHUU MUUTENKIN IHAN TÄYSIN JA YMMÄRTÄÄ KAIKKI :)

EKAN SANAN SANOI 7KK IKÄISENÄ,SIITÄ SE SITTEN LÄHTI,VUODEN IKÄISENÄ PUHUI JO LAUSEITA =)=)=)

POITSU TÄYTTÄÄ KOHTA 1V,EI PUHU VIELÄ,SANA SIELTÄ TÄÄLTÄ TULEE...

SAA NÄHÄ MITÄ TUOSTA MEIJÄN IHMETYTÖSTÄ VIELÄ TULEE <3

(NYT MENI AIHEEN SIVUSTA KYLLÄ,SORIIII;)

Vierailija
10/10 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no, kerran kun mun vanhemmat kävi kylässä tyttö alkoi puhua siitä ja sanoi sitä tussu-leffaks. olin siinä naama punasena ja toivoin että mun vanhemmat ei kuullu, ja niinhän se olikin. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi