Miksi julkisella puolella on niin harvoin yt neuvotteluita?
Nyt kun orpon hallitus tuli valtaan niin olen pistänyt merkille että nyt on yt neuvotteluita julkisella puolella myös, miksi sieltä ei ennen olla leikattu ja pistetty turhaa väkeä pois?
Esim onko tämä eka kerta kun yle vähentää väkeä? Minun mielestä julkiselta puolelta pitää leikata aina silloin kun suomella menee huonosti.
Kommentit (5)
Julkisella puolellakin on yt-neuvotteluita siinä missä muuallakin, harvemmin vain näin suuria. Lisäksi monilla julkisilla toimijoilla on lakisääteisiä tehtäviä joista ei niin helposti edes voi leikata.
Ei terveydenhuollon hoitohenkilökuntaa tai koulujen opettajia voi irtisanoa ilman että se näkyy toiminnassa. Sama koskee yleä: leikkaukset tulevat näkymään ohjelmatarjonnassa, koska ei ohjelmat siirry sellaisenaan kaupallisille tai maksullisille kanaville
Oon tosi onnellinen että oon nykyään yksityisellä. Virkavastuulla ihan vetusti työtä mitä et todellakaan ehdi tai pysty tekemään kunnolla.
Sinne pitäisi palkata takaisin sihteereitä tai assareita, joista Sipilän aikaan leikattiin. Tai heivata ne kaikki satoja miljoonia maksavat pskat tietojärjestelmät joita teknisesti lahjakkaatkaan ei ymmärrä tai ne ei vaan ole loogisia, jolloin tohon pelleilyyn ei menisi niin paljon aikaa.
Kyllä siellä on. Organisaatiorakenteita muutetaan tuon tuosta, ja se tarkoittaa yt-neuvotteluita. Eri asia sitten, joutuuko pois potkituksi, tehtävä vaan siirtyy vaikka toiseen kaupunkiin.
Mitä sä oikein selität? Olen töissä Hyvinkään kaupungilla ja täällä tuntuu olevan yt päällä harva se vuosi. Ja tuskin on ainoa kunta. Mitään et asiasta oikeasti tiedä, mutta siitä vaan "keskustelemaan". Ota kuule ensin selvää, monessako kunnassa on nytkin yt-neuvottelut.
Hyvä veli verkosto toimii, kaveria ei jätetä.