Kuinka päästä eroon rasvamaksasta?
Varmaan alkoholia kannattais vähentää ja rasvaista ruokaa, onko muuta?
Kommentit (70)
Kyllä läski kelpaa, jos käy töissä
Rasvamaksasta pitäisi päästä aika helposti eroon lehtijuttujen mukaan, jo ruoan ja sokerin määrää vähentämällä.
"Rasvoittunut maksa voi toipua, jos elintapoja muuttaa. Jos rasvamaksan syynä on runsas alkoholinkäyttö, sitä tulisi vähentää tai välttää kokonaan. Jos taas syynä on ylipaino tai lihavuus, painon pudottaminen on tärkein hoitokeino. Muutamankin kilon laihtuminen voi parantaa maksan tilannetta."
Kuulemma voi rasvamaksa olla ns. norminäköiselläkin joka on luullut syövönsä ja juovansa ihan suht terveellisesti.
Kannattaa tosiaan alkaa niitä elintapojansa muuttamaan, joka on vielä melko helppoa verrattuna siihen, että päätyy jonnekin elinluovutusjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan alkaa niitä elintapojansa muuttamaan, joka on vielä melko helppoa verrattuna siihen, että päätyy jonnekin elinluovutusjonoon.
Sokerin syönti pois, varsinkin hedelmäsokerin.
Mammat aiheuttaa jopa lapsille rasvamaksaa syöttämällä heille sokeria.
Eikä ne hölmöt edes usko sokerin haitallisuutta.
Mulla raju laihdutus vain pahensi maksasairautta. Lääkäri kirjoitti että vodgaa lasi vodgaa päiväsä huuhtelee rasvan pois.
Alkoholi liuottaa rasvat pois.
Alkoholi pois kokonaan. Lääkkeet minimiin samoin sokerit. Harrasta liikuntaa joka päivä. Ja pudota painoa. Tosin nuo edellä mainitut jutut hoitavat sen homman. Ei vaikeaa. Itsekin onnistuin tässä. Kukkarokin kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa kehittyy ainoastaan sokerista, eli hiilihydraatista.
Rasvan syömisellä ei ole mitään tekemistä rasvoittuvan maksan kanssa.
Höpö höpö. Mä oon aina syönyt jonkun verran makeaa ja maksa-arvot erinomaiset. Mutta en juurikaan käytä alkoholia. Max kerran vuodessa pari lasia
Vierailija kirjoitti:
Et pääse siitä ikinä eroon. Saat joskus kirroosin.
Älä viitsi masentaa Ap:tä. Muutos on mahdollinen. Ja kirroosi on estettävissä. Täällä on ihan hyviä neuvoja. Pitää vaan alkaa toimia eikä ihmetellä. Munuais- ja maksaliiton sivuilla on hyviä ohjeita.
Kävelylenkkejä ja alkoholi pois.