Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gospel muusikko Pekka Simojoki väittää informoineensa koululle että tilaisuus olisi uskonnollinen

Vierailija
06.11.2024 |

Simojoen mukaan Hämeenlinnalainen koulu oli tietoineen Gospel tilaisuuden uskonnollisuudesta sillä asiasta oli informoitu ja ilmoitettu koululle jo hyvissä ajoin ennen kuin tilaisuus edes tilattiin pidettäväksi koululla ja siksi ihmettelee että tieto tästä asiasta ei ole kulkenut lapsille ja korvauksia vaatineille vanhemmille.

https://yle.fi/a/74-20122482

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tähden homot ja muut poikkeavat pitäisi vihkiä.Vihkiminen on kai kirkollinen tilaisuus.Änkäytyvät kirkolle kuuluviin toimiin.Rakentaisivat oman ns. kirkon joka voisi olla vaikka Körölä.Saisivat sitten viralliset oikeudet kuten vihkimällä suhteensa virallistaneet.Miksi homot sun muut ei vaadi että he saavat ajaa vastaantulijoiden kaistalla ihan vaan siksi että me ollaan homoja ja me ei uskota virallisia liikennesääntöjä.  

Vierailija
122/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos musiikki on gospelia niin sehän on uskonnollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten koulu luuli että tilaisuudessa suoritettaisiin elokuvamusiikkia ja esitys olisi uskonnoton? Ei kai ne ole olleet niin hölmöjä että eivät ole tienneet mitä on gospel musiikki?

Siellä laulettiin myös elokuvamusiikkia. Pari kappaletta oli sellaisia, joissa mainittiin Jeesus tai Jumala tms. (yksi saattoi olla virsi, en ole ihan varma, tai joku muu uskonnollinen laulu); mutta osa ohjelmistosta oli ihan maallista musiikkia. Elokuvamusiikkia kuultiin mm. Titanicista (My heart will go on). 

Kyllä, tilaisuus alkoi virrenveisuulla. 

Vierailija
124/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsinki päätti järjestää kaikille 6.9.-luokkalaisille sateenkaarityöpajan (mtv uutiset piste fi) 

Paljonko tästä pakkosyötöstä saa korvausta?"

Tuosta tuleekin maksettavaa jo miljoonapotti, jos puoletkin luokista (ja vanhemmista) vaativat aiheellisesti korvauksia. Puhumattakaan, jos seta:n ilosanoma ei nappaa vaikkapa peräti 90%:lle.

Eihän näissä korvauksien maksamisissa ole mitään takarajaa? Minä tarvitsisin korvauksia seta-aktivistiHalosen aiheuttamasta mielipahasta!

Vierailija
125/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan astuttu uuteen aikaan eli perinteiseen ja uskonnolliseen. Woken ja kommunismin aikakausi on ohi. Eli palaamme siihen hyvään vanhaan aikaan. Se alkoi eilen kun herra Donald J. Trump alkoi johtaa maailmaa.

Voi hitto, mitä harhoja 😄

Trump on uskonnoton raizkaaja, vaimonpettäjä ja talousrikollinen, ja uskikset fanittaa sitä. Kertoo uskovaisista aika paljon.

Trump on upea ja maailma on nyt parempi paikka. Kaikin tavoin.

Vierailija
126/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka Simojoki on kyllä sen tason gospel-legenda, että pitäis kyllä tyhmemmämkin tajuta, millaista musiikkia tulossa.

Ja en kyllä ymmärrä pätkän vertaa, millä tavalla hetkinen hengellisen musiikin kuuntelua vaurioittaa lasta. Eikö koulussa ja elämässä yleensäkin pidä oppia näkemään erilaisia elämäntapoja ja ajattelumalleja? Missä vaiheessa tämä kaikki on mennyt näin helvetin hankalaksi?

Legenda? Ensimmäisen kerran kuulin tälläisesta henkilöstä ja olen jo 65.

Vierailija
127/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simojoki on laulanut gospelia jo kasarilla. Ripariaikoina käytiin konsertissa.

Vierailija
128/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka Simojoki on kyllä sen tason gospel-legenda, että pitäis kyllä tyhmemmämkin tajuta, millaista musiikkia tulossa.

Ja en kyllä ymmärrä pätkän vertaa, millä tavalla hetkinen hengellisen musiikin kuuntelua vaurioittaa lasta. Eikö koulussa ja elämässä yleensäkin pidä oppia näkemään erilaisia elämäntapoja ja ajattelumalleja? Missä vaiheessa tämä kaikki on mennyt näin helvetin hankalaksi?

No oletpa umpiossa elänyt.

Vierailija
129/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hengellistä musiikkia, niin tarvitseeko elää umpiossa, jos ei kyseistä henkilöä tiedä? Itse asiassa en tiedä yhtään henkilöä tai yhtyettä, joka esittää hengellistä musiikkia.

Vierailija
130/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hengellistä musiikkia, niin tarvitseeko elää umpiossa, jos ei kyseistä henkilöä tiedä? Itse asiassa en tiedä yhtään henkilöä tai yhtyettä, joka esittää hengellistä musiikkia.

Oletko kuullut esim. Suvi Teräsniskankin laulaman joululaulun "Joulu on taas, riemuitkaa nyt, lapsi on meille tänä yönä syntynyt"... Se on Simojoen sanoitus. Myös virsikirjassa on useita hänen sanoittamiaan virsiä.

Vierailija
131/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olisi vetänyt että "Sex and drugs and rock'n roll"? Olisiko kukaan ollut oikeutettu rahakorvaukseen?

Kaikki oppilaat ja opettajat olisivat innoissaan! 

Vierailija
132/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hengellistä musiikkia, niin tarvitseeko elää umpiossa, jos ei kyseistä henkilöä tiedä? Itse asiassa en tiedä yhtään henkilöä tai yhtyettä, joka esittää

Kaikki tuntemani joululaulut ja virret on tehty ennen 80-lukua.

Vierailija
133/143 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pääsemmekin kysymykseen, joka ei vielä ole noussut pinnalle, mutta tulee varmasti nousemaan: Kuka ottaa vastuun siitä miten lasten kasvurauhaa on viime vuosina häiritty? 

Ovatko esimerkiksi lapsille/nuorille jopa tuputetut transhoidot samalla tavalla tarttuvia, erityisesti tyttöjen keskuudessa, kuin viiltely ja itsemurhayritykset? 

Miksi lapsille ja nuorille ei anneta kasvurauhaa, vaan ohjataan heidät määrittelemään sukupuolensa aivan liian nuorena, jolloin psyykkinen kehittyminen on vielä kesken?

Transihmisten määrä on kuitenkin vain 0,5 prosentista 1,3 prosenttiin, mutta Setan propagandaa tuodaan kouluihin säännönmukaisesti. Kutsun tätä propagandaksi, koska asia on terveydenhoidon alainen, jolloin se pysyy neutraalina, eikä jonkun tietyn järjestön ajaman agendan.

Vierailija
134/143 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta on saatanasta. Haluaa tuhota perinteisen ydinperhemallin ja tuoda tilalle sukupuoli sekoilun 10 eri sukupuolineen. Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden 😥

Vierailija
135/143 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setauskonto kiellettävä kouluissa! Mikä oikeus heillä on tuputtaa koululaisille omaa, tieteeseen perustumatonta maailmankatsomustaan? Biologinen sukupuoli on muuttumaton, kromosomit eivät muutu

Vierailija
136/143 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen seuraavaksi oikeusteitse korvauksia, että olen joutunut, koko elämäni ajan eli 47 vuotta, sekä koulussa, työpaikalla, bussissa, ravintoloissa että monessa muussa paiakssa kuuntelemaan ateistista musiikkia. Se on vastoin uskonnonvapauttani.

Korvausvaatimukseni on noin miljardi euroa.

Vierailija
137/143 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki musiikki pohjautuu uskontoon, jopa monissa Metallican kappaleissa lauletaan Jumalasta, puhumattakaan klassisesta musiikista.

On parempi kaikille, että ne vanhemmat, jotka eivät halua lapsen kuulevan mitään uskonnolista ottavat lapset pois koulusta kotikouluun. Suomessa ei ole koulupakkoa!

Se on myös kaikkien muiden lasten etu, etteivät nämä suvaitsemattomat levitä suvaitsemattomuuttaan. Se meinaan vasta tarttuukin helposti! 

Vierailija
138/143 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen loukkaantunut, koska haluan kuulla uskonnollisia lauluja ja toivon, että lapsenikin kuulisi myös koulussa. Mutta ei kuule, koska uskonnottomien takia niitä ei saa olla. Miksi heidän oikeuksiaan kunnioitetaan, mutta ei meidän .. Tasapuolisuuden nimissä.. Vaadin tästä korvauksia. 

Vierailija
139/143 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa kertoi tehneensä kouluvierailuja vuosikymmenten ajan eli ajatus legendasta voi syntyä myös sitä kautta, että hän on kierrellyt kouluja vuosikymmenet, ei tosin omassa koulussani ole käynyt aikoinaan ja tyyppi on minulle tuntematon. 

Mikä ihmeen sidos gospelin mainostaminen on kouluille ollut niin että sinne kutsutaan nimenomaan uskonnollisia muusikoita. Kun maallisiakin bändejä riittää, jotka tulevat esittämään musiikkiaan. Paikallisia bändejä jne.&n

Sidos oli se että tuo konsertti oli pääsiäisen aikaan. 

Vierailija
140/143 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen absolutisti ja kuulin, että lapsen päiväkodissa kuunneltiin chachachaa vai mikä se nyt olikaan.. juomalaulu kuitenkin. Lapseni on ilmeisesti oikeutettu korvauksiin tästä.