Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hsl poistaa haltijakohtaisen matkakortin

Vierailija
06.11.2024 |

Ennakkoon satunnaisia käyntejä varten voi jatkossa ostaa vain sovelluksella. Vaatii siis älypuhelinta tämäkin. On niin pitkä haistatus taas vanhemmille ihmisille jotka maksoi veroja ja kaikki tehdään vaan vaikeammaksi.

Tästäkään ei juuri ennalta ilmoitettu, neuvotaan vaan käyttämään matkat niin pian kuin mahdollista. Säästöä syntyisi hsl:lle jo siitä ettei tarvisi koko aikaa suunnitella uudistuksia. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää jotain surkeaa sovellusta

Vierailija
22/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on maksanut koko ikänsä veroja, pitäisi olla myös säästöjä älypuhelinta varten.

Vanhukset ei osaa välttämättä käyttää. On nuorempiakin aistirajoitteisia ym. Kaikessa ei ole kyse rahasta.

Oppiipahan sitten käyttämään mokoma! 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL johdetaan selvästi tyhmyydessä. Lippu-uudistuskin oli juosten kustu räpellys. Naurettavaa logiikkaa kun 2 minuutin matka sörkästä hakaniemeen maksaa saman kuin 30 minuutin matka helsingistå vantaalle. Voi pöljyyttä! En voi auttaa

Vierailija
24/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo uudistus laillinen? On nimittäin olemassa ihmisiä, jotka eivät terveyssyistä voi käyttää älypuhelinta, kuten esim. sokeat. Itse en voi käyttää älypuhelinta, tai oikeastaan mitään muutakaan uutta matkapuhelinta, koska ledinäytön katsominen aiheuttaa minulle migreenikohtauksen.

Vierailija
25/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL johdetaan selvästi tyhmyydessä. Lippu-uudistuskin oli juosten kustu räpellys. Naurettavaa logiikkaa kun 2 minuutin matka sörkästä hakaniemeen maksaa saman kuin 30 minuutin matka helsingistå vantaalle. Voi pöljyyttä! En voi auttaa

Eikä maksa kun suurin osa vantaasta on c-aluetta. Metrolla toki pääset espooseen aika pitkälle b-lipulla. Silti iso osa espootakin on c-aluetta siellä pohjoisempana. 

Vierailija
26/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi haltijakohtainen matkakortti satunnaisesti tehtäviä työliitännäisiä julkisen liikenteen matkoja varten. Mitäs meidän nyt pitäisi tehdä? Jokainen tekee kolmen euron matkalaskun aina, kun tarvitsee bussia? 

Vierailija
27/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa kun suurin osa vantaasta on c-aluetta. Metrolla toki pääset espooseen aika pitkälle b-lipulla. Silti iso osa espootakin on c-aluetta siellä pohjoisempana. 

Väärin. Matka sörkästä hakaniemeen vaatiin ab-lipun ja samoin matka hgistä myyrmäkeen vantaalle. C vyöhyke on vain osa vantaata. Kaikin puolin tämä vyöhykesysteemi on huonosti suunniteltu. Ei myöskään ole mitään logiikkaa C tai A vuohykkeissä kun yhden vyöhykkeen lippuja ei kuitenkaan myydä. Esim jos matkusta A vyohykkeen sisällä, joudun kuitenkin maksamaan myös B vylhylkeestä AB lippuna. Järjetön systeemi!

Vierailija
28/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ns. vanhempi ihminen eikä sovellus älypuhelimessa ole ollenkaan vaikeakäyttöinen. Eli hoida sinä tyhmä tollo vain omat asiasi äläkä tule meikäläisen asiamieheksi.

MInä myös, mutta esimerkiksi lapsenlapselle tuosta tulee ongelmia, jos kouluun ei saa lainkaan viedä älypuhelinta. Ruutuaika halutaan minimoida, mutta entistä suurempi osa asioista on ruudun takana.

Vierailija
29/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee, kaikki tieto/sovellutukset yhden hel....vetin älypuhelimen taakse. Onneksi vielä on esim. kivijalkamyymälöitä, joihin pääsee ostoksille ihan jalkoja käyttämällä ja ilman älypuhelinta. Ihan pistää vihaksi moinen älypuhelin kulttuuri. T. Minä ite 62 v

Vierailija
30/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi haltijakohtainen matkakortti satunnaisesti tehtäviä työliitännäisiä julkisen liikenteen matkoja varten. Mitäs meidän nyt pitäisi tehdä? Jokainen tekee kolmen euron matkalaskun aina, kun tarvitsee bussia? 

Meillä sama. Kai sitten taksilla mennään jatkossa. Tulee vaan työnantajalle kalliiksi.

Vierailija
31/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän kumpi minun korttini on? Se on hankittu vuosia sitten enkä enää muista.

Vierailija
32/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo uudistus laillinen? On nimittäin olemassa ihmisiä, jotka eivät terveyssyistä voi käyttää älypuhelinta, kuten esim. sokeat. Itse en voi käyttää älypuhelinta, tai oikeastaan mitään muutakaan uutta matkapuhelinta, koska ledinäytön katsominen aiheuttaa minulle migreenikohtauksen.

Olisiko aurinkolaseista apua?

Ehkä tyhmä kysymys...

Vierailija
33/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Haltijakohtainen matkakortti poistuu, mutta ei henkilökohtainen matkakortti. Ei siis tarvitse ladata mitään sovellusta. Just viime viikolla kävin hakemassa henkilökohtaisen matkakortin ja latasin siihen 20 €. 

Paljon on ihmisiä kehyskunnissa, jotka ei voi ostaa henkilökohtaista korttia asuinkuntansa takia. Ns radanvarressa asuu paljon ihmisiä jotka käy hesois (espoo, vantaa) useinkin. 

Mistä on tämä tieto, että henkilökohtaista korttia ei voisi ostaa kuka tahansa? En löydä tuota ainakaan matkustus- ja lippuehdoista, eikä myöskään se tiedote mitä sähköpostissa taannoin tuli siitä, että haltijakohtaiset pitää vaihtaa henkilökohtaisiin maininnut asiasta mitään.

Jos tuo on noin, niin onpas todella p*rseestä HSL:ltä. 

Vierailija
34/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ns. vanhempi ihminen eikä sovellus älypuhelimessa ole ollenkaan vaikeakäyttöinen. Eli hoida sinä tyhmä tollo vain omat asiasi äläkä tule meikäläisen asiamieheksi.

Jos olet vanhempi ihminen, niin ihmettelen käytöstäsi. Ilmeisesti et ole kovin koulutettu?

Vierailija
35/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei muuta kuin lunastamaan koko perheelle satunnaisia matkoja varten kortit. Juu ei taideta. Autolla varmaan mennään, jos lippua ei muuten saa ostettua.

Eikö sillä henkilökohtaisella voi maksaa montaa matkaa, vai oliko se vain haltijakohtaisen kortin ominaisuus? Jos noin, niin jopas on älytön muutos. Jatkossa varmaan perheen kanssa Helsinkiin vain sen verran että ajaa auton suoraan laivaan.

Vierailija
36/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haltija tai peikko ja keiju ja mitä näitä nyt onkaan?

Pejkko ja kejju, pösilö.

Vierailija
37/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aurinkolaseista apua?

Ehkä tyhmä kysymys...

On niistä vähän apua, mutta eivät nekään poista ongelmaa.

Vierailija
38/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi vaikka ostaa sen kertalipun automaatista, Alepasta, R-kioskilta jne mitä näitä nyt on. Jos ei sitä omaa matkakorttia siis voi käyttää.

Vierailija
39/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ostatte kasan kertalippuja firman piikkiin etukäteen.

Vierailija
40/63 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites koulujen retket, eikö opettaja oo maksanut aina haltija kohtaisella kortilla matkat?