Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millon nokkamuki?

19.02.2007 |

minkä ikäisenä voi alkaa maidon ja veden antamaan nokkamukista?

t. nelli

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehköön niin kuin tykkää, mutta minä en ole nähnyt mitään pointtia nokkamukin käytölle. 6kk iästä on meidän esikoinen juonut ruokajuomat lasista/mukista ja samoin tehdään näiden kaksostenkin kohdalla.

Vierailija
2/6 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiaana olemme meidän kolmen vanhimman lapsen kanssa aloitelleet tavallisen mukin kanssa harjoittelun imetyksen ohella, ja 8-10-kuisena, kun olen lopettanut imetyksen, ovat juoneet sitten enää vain mukista tai lasista. Teemme varmasti samoin tämän nuorimman kanssa.

I

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, edellisistä vastauksistahan sen voi jo päätellä, että n. 1/2-vuotiaana voi jo muitakin kokeilla kuin tuttipulloa. ja meillä kyllä aloitellaan nokkamukilla, se on käteväksi havaittu, ja helppohan siitä on sitten vaihtaa tavalliseen kun siltä tuntuu.

-Tua

ps. sellaiset pehmeänokkaiset on mielestäni parempia kuin kovat...

Vierailija
4/6 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika aloitti nokamukin käytön 4,5kk ikäisenä (tuttipulloa ei huolinut koskaan), käytössä Nuk-nokkamuki, pehmeällä nokalla. Ollaan tyytyväisiä, myös yösyötöt menivät kätevästi mukilla...

Vierailija
5/6 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen tutustui nokkamukiin, tarkemmin sanottuna taikamukiin (eli venttiilillä varustettuun nokkamukiin) 4,5kk iässä kun aloitti kiinteät. Itse koin kivaksi sen, että vauvalle saattoi antaa mukin heti omaan käteen, kun ei tarvinnut pelätä että sieltä mitään kaatuu rinnuksille, pöydälle, lattialle... Sai siis heti harjoitella itse, miten homma toimii. Ei tuon ikäiselle kuitenkaan tavallista mukia voi antaa käteen, päällehän ne juomat kaatuu.

Muki oli kätevä muutenkin, siinä pysyi vedet mukana kuumana kesäpäivänä ulkoillessa, automatkoilla (saattoi antaa vauvalle vesimukin kouraan jos alkoi tympi, meidän vesiaddikti poika tykkäsi siitä kovasti...), missä milloinkin. Ja tosiaan poika tottui vedenjuontiin mukinsa kanssa nopeasti ja edelleen 3v. iässä juo mieluiten vettä, jos saa itse päättää!

Venttiili poistettiin n. vuoden iässä ja 1,5v. iästä poika on juonut juomansa ilman nokkaa.

Vierailija
6/6 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuttipulloa käytetty ollenkaan, vaan Aventin pehmeällä nokalla olevalla nokkamukilla aloitettiin eli pumpatun tissimaidon sai siitä eka kerran n. 3 kk:n iässä, kun olin itse poissa eikä tissi ollut lähettyvillä. Siitäpä lähtien on siitä osannut juoda. Hörpyttämällä ollaan myös annettu, kun kiinteät aloitettiin, mutta kun tykkäsi itse pitää mukia ja opetella siitä juomaan vaihdettiin Aventin mukiin kova nokka, jolla nyt itse juo. Toki osaa juoda mukin reunaltakin, mutta rinnuksille vielä menee, jos ei häntä ole auttamassa. Poika nyt 11 kk. Huomattavasti kätevämpää on antaa opetella itse nokkamukilla etenkin automatkoilla. Auton liikkuessa ei kyllä ainakaan minulta onnistu, vaikka poikaa auttaisinkin, juottaa sotkematta ilman nokkamukia. Toinen hyväksi havaittu keino on, ainakin matkoilla, juottaa ihan tavan vesipullosta, jossa on " sporttinokka" , jos tiedätte mitä tarkoitan. Meni vähän aiheen viereen, mutta hyvä vinkki pienelle matkaajalle.