Ravintosuositus uusitaan - leivän päältä leikkeleet pois
Kommentit (28)
Eihän lihan syöntiä ole mitenkään kielletty. Ainoastaan prosessoidut, eli kauppojen hyllyillä notkuvat sian ja lehmän lihat.
Yleensä paistan kebab suikaleita tai possunpihvejä leivän päälle. Lähtee nälkäkin paremmin kuin niillä läpikuultavilla leikkeillä.
Vierailija kirjoitti:
B12-vitamiinin puutos aiheuttaa mielenterveysongelmia, eikä B12-vitamiinia saa kuin eläinperäisistä tuotteista.
purkista
Vierailija kirjoitti:
Eihän lihan syöntiä ole mitenkään kielletty. Ainoastaan prosessoidut, eli kauppojen hyllyillä notkuvat sian ja lehmän lihat.
MIKÄÄN RUOKA EI OLE KIELLETTYÄ.
Mielenkiintoista. Mä teen littanoita jauhelihapihvejä leivän päälliseksi. Käytän viljapossun jauhelihaa, en nautaa. Syynä on se, että viljapossun (myös tavan sikajauheliha) sisältää 2/3 osa pehmeitä rasvoja kun taas naudan jauhelihassa hyvinkin puolet on kovia rasvoja. Turhaa siis karsastaa possun jauhelihaa tai yleensä possun lihaa ja ottaa tilalle nautaa, kun naudassa on enemmän sitä paskarasvaa eli kovia rasvoja, jotka ovat verisuonille "myrkkyä".
Broileri, kalkkuns ja sianliha ovat siis terveelisempiä kun nauta tai lammas.
Suomalainen laardiperxe syö kahden-kolmen ihmisen edestä eikä liiku lähes lainkaan. Suomalaisen laardiperxeen tulee syödä 50-70 % vähemmän ja aloittaa jokapäiväinen liikunta, esim. 10 km kävelyä tai 30 km pyöräilyä. Joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt leikkeleet kokonaan pois ja laitan paahtopaistin uuniin ja siivutan siitä leivänpäälle.
Miten tuo on terveellisempää? Punaista lihaa tuokin on.
Olen jättänyt leikkeleet kokonaan pois ja laitan paahtopaistin uuniin ja siivutan siitä leivänpäälle. Välillä tulee laitettua peuranlihaakin vaihtelun vuoksi. Ne leikkeleet on melko kalliita ja epäterveellistä sellaisia on syödäkkin.