Mitäs nyt? Työnantaja ja sairauslomat
Mulla on nyt vähän huono vaihe elämässä, sillä olen reilun puolen vuoden sisään ollut 2 viikkoa burnoutin takia, 2 viikkoa ikävästä elämäntapahtumasta johtuvan sopeutumishäiriön ja muutaman päivän työstä johtuvan rasitusvamman vuoksi saikulla. Nyt sain taas viikon (en avaa syytä ettei tunnisteta)...
En huvikseni saikuttele ja kahdesta jutusta olen itse pyytänyt saikkua ja loput on lääkäri määrännyt.
Burnout saikun jälkeen tarjottiin mahdollisuus tehdä lyhennettyä työpäivää - mutta aikaisintaan 3 kk kuluttua.
Meillä ei ole etätyömahdollisuutta eikä liukumaa.
Ahdistaa olla taas saikulla. Pelottaa että mitä työnantaja ajattelee ja patistetaanko tekemään lyhennettyä työpäivää - sitten joskus ensi vuonna.
Olen ollut samassa työpaikassa vakkarina yli 3 vuotta.
Noudatan terveitä elämäntapoja, liikun päivittäin, syön monipuolisesti, säännöllinen nukkumaanmenoaika, ei päihteitä.
Kommentit (6)
Mihin kysymykseen haluat vastauksen?
Osa-aikatöihin ilman muuta, työnantajalle olet taakka.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kysymykseen haluat vastauksen?
Ehkä vertaistukea. Tsemppausta.
Tietoa miten työnantaja voi tilanteessa toimia
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatöihin ilman muuta, työnantajalle olet taakka.
Joka onnistuisi ehkä tammikuun lopulta tai helmikuussa aikaisintaan? Mitä se auttaa tässä tilanteessa?
Ei tuo viel oo mitään. Mun entinen pikkupomoni entises NS työpaikas oli usein pois töistä montakin päivää putkeen, ja sit, ku se kehtas tunkee sinne, se näytti aina ihan, ku se olis ollu krapulas......eikä se yleensä antanut ainakaan mulle mitään töitä, ja ku mun piti tehä yks rannekoru sen suunnittelu pohjan kans (mä en IKINÄ KÄYTÄ sellaista roskaa !!!!!!), ni eipä se sille kelvannut !!!!! Vaik mä osaan tehä sekä kaula- että rannekoruja miljoona kertaa paremmin, ku se kusetus muija !!!!!! Sekö muka on ammattilaista, et o pois monta päivää putkeen, ja näyttää sen jälkeen, ku sinne tupsahtaa ihan, ku se olis krapulas ????? Ja sit se yks toinen akka vierestä jauhaa sitä samaa nauhaa, et mä mukamas lähdin kesken työpäivän jonnekin.....myönnän, että kävin, mutta vain keskiviikkoisin ! Ja lähteehän sieltä muitakin. En mä oo ainoo. Entinen pomo oli paljo kivempi, mut se jäi eläkkeelle, ja sit tää muija tuli vasta monta viikkoa sen jälkeen, ku se oli lähtenyt. Jos joku jää eläkkeelle yms, niin seuraajan on oltava valmiina tulemaan heti seuraavana päivänä. Eikä kukaan saa suosii ketään, eikä kiusataan ketään.
Up