50v, paljonko omaisuutesi on rahassa, jos nyt myisit kaiken pois?
Kommentit (32)
250-200k€. Rahat ovat menneet pääasiassa suuren perheen elättämiseen pääkaupunkiseudulla. Nyt pääseen vähitellen säästämään vanhuuden varalle. Tuleat perinnöt saattavat myös tuoda 3-5 eläkevuotta lisää.
Vierailija kirjoitti:
250-200k€. Rahat ovat menneet pääasiassa suuren perheen elättämiseen pääkaupunkiseudulla. Nyt pääseen vähitellen säästämään vanhuuden varalle. Tuleat perinnöt saattavat myös tuoda 3-5 eläkevuotta lisää.
Lapset rokottavat kyllä varallisuutta mukavasti. Sen huomaa hyvin omien lapsettomien kavereiden elintasosta. Silti olen ihan tyytyväinen siihen, että heidät olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin edellisellä, n 300 000€. Mutta vanhemmat ovat vielä elossa joten perintö on saamatta. Sen jälkeen ehkä reilu tuplat tuosta.
Mistä tiedät missä järjestyksessä kuolette?
Vaikea sanoa, koska minulla on omistuksessa myös asioita, joihin on hallintaoikeus toisella ihmisellä.
Mutta helposti realisoitavaa olisi vajaat 300 000 Euroa. Sitten on vielä puolikas mökistä ja puolikas arvokkaasta asunnosta, johon vanhemmilla on elinikäiset hallintaoikeudet. Kai nuokin saisi myytyä, mutta millä hinnalla, jos kaupan päälle tulee kasikymppiset, jotka voi elää 2 tai 15 vuotta.
Muuten perinnöt saamatta. Vanhemmilla on aika paljon mökin ja asunnon lisäksi sijoituksia. Oma varallisuuteni koostuu lähes velattomasta asunnosta ja rahastoista.
Kertokaa nyt mitä nautintoa joku saa utelemalla toisten omaisuudesta ja rahoista ja sijoituksista?
Ja sitten toiset valehtelee niin paljon kuin iselu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mitä nautintoa joku saa utelemalla toisten omaisuudesta ja rahoista ja sijoituksista?
Ja sitten toiset valehtelee niin paljon kuin iselu sietää.
Mistä tiedät, että valehtelevat? Itse olen lähinnä yllättynyt siitä kuinka pieni varallisuus joillakin on tässä iässä.
Varovaiset arviot.
Puolikas talo 50.000
Puolikas mökki 40.000
Auto 20.000
Rahaa tileillä, rahastoissa ja osakkeissa 30.000
Myytävää kohtuudella rahaksi muutettavas irto-omaisuutta tonneilla
Ei velkoja
Itsellä 340000€, puolisolla 140000, ollaan velattomia ja perinnöt saatu. Perintönä noista mulla 140000+30000 ja puolisolla 10000+16000.
Okt, 3 metsäpalstaa, 2 mökkiä, 3 autoa ja vene. Kyllä voisi loppuelämän asua mukavasti jossain ulkomailla, kun nämä möisi.
Mulla velkainen asunto, myynnissä nyt huonossa tilanteessa saisin ehkä 50000€. Ikinä en ole perinyt, enkä tule perimään mitään.
Kertokaa sijoittajat mihin nyt kannattaa sijoittaa, jos tämän myyn?
Täytän ensi vuonna 50 v. Velkaa minulla ei ole. Jos myisin taloni niin siitä saisi 280 000-320 000 euroa. Se on äidiltä saatu perintönä. Tuskin myyn sitä koskaan. Minulla on auto 8 v vanha Kia ja veneeni on 7 v vanha joka maksoi 15000 euroa v 2017. Tuskin siitä saisi kovin paljoa myynnissä olen ajanut sillä yli 1200 tuntia moottorilla.