Antaisitko pettämisen anteeksi?
Ja jos antaisit niin perustele miksi? Kun pettää kerran niin on valmis tekemään sen toistekin, ei aina mut suurella todennäköisyydellä kyllä. Itse en antaisi anteeksi, se on todella loukkaavaa ja sellanen ihminen ei kuulu yksiaivoiseen suhteeseen.
Kommentit (46)
Riippuu niin kokonaisvaltaisemmin tilanteesta ja tapahtuma-ajan taustoista ja itse tapahtuman kulusta. Kovin helpolle en tosin anteeksi antaisi.
En. Itselleni tällä "jos kerran pettää niin pettää toistekin" mantralla ei ole mitään merkitystä. Kerta riittää, toista kertaa ei tule.
En antaisi. Jos oli pakko käydä kokeilemassa muuta, ei ole takaisin tulemista.
En hautoisin kostoa pitkään.Kunniaani on loukattu pahasti
En osaa sanoa, luultavasti en, mut siis en tiiä
Anteeksi antaminen on terveellistä. Eli varmaan voisin lopulta antaa anteeksi, mutta suhde päättyisi siihen.
En antaisi. Jos pettää kerran, pettää toisenkin kerran. Ei mitään sääliä pettäjiä kohtaan!
En ajattele asiaa mustavalkoisesti. Kerran pettäjä voi myös olla pettämättä jatkossa. Pettämiselle on monia syitä ja se on tärkeämpi tulokulma asialle kuin monta kertaa on pettänyt. Ihminen joka on pettänyt vaikka useasti, voi muuttaa käytöstään oikean ihmisen kohdalla jos aika on suotuisa omalle henkiselle kehitykselle ja itsetutkiskelulle. Tunnen ihmisiä jotka ovat pettäneet, mutta kertaan on jäänyt. Tai pettäjiä jotka ovat salasuhteenkin jälkeen jatkaneet parisuhdettaan eivätkä ole pettääneet enää. Toisaalta on myös niitä jotka ovat pettäneet kummankin laisessa tilanteessa uudelleen.
Annoin anteeksi pettämisen eksälleni. Suhde jatkui tämän jälkeen vielä kolme vuotta, mutta tuli tiensä päähän koska vaikka annoin anteeksi, en enää voinut luottaa. Yritin, en pystynyt luottamaan. Ennen ajattelin antavani aina uuden mahdollisuuden petoksenkin jälkeen, nykyään olen skeptisempi. En usko että antaisin enää anteeksi pettämistä. En siksi ettenkö usko kehitykseen kaikkien kohdalla, vaan koska tiedän jo kokemuksesta kuinka vaikeaa on luottaa enää pettäjään. Itselleni se on liikaa. Joku muu pystyy siihen ja kuten todettua, tiedän paljon tälläisiä ihmisiä.
En antaisi anteeksi. Kyllä se eroon päättyisi.
En antaisi anteeksi. Kerta riittäisi ja suhde loppuisi siihen.
N45
Annoin anteeksi koska ajattelin olevani se ihana kumppani, joka ymmärtää. Joka on niin fiksu ja vahva että kykenee selviämään vaikka mistä. Onneksi lopulta jätin miehen ja menin terapiaan. 😅 Nykyään en antaisi anteeksi. Onneksi nykyään onkin rehellinen ja selväjärkinen mies.
Annoin anteeksi ja antaisin vastaisuudessakin. Olen itsekin pettänyt tässä suhteessa, ihan vain pussailemalla toista, mutta kuitenkin. Pitkässä suhteessa houkutuksia tulee ja miehelläni on reissutyö, en tiedä mitä niillä reissuilla tapahtuu, mutta aina on kotiin palannut luokseni. Sen olen hänelle sanonut, että kunhan ei seksitauteja mulle kotiin kanna, olen aika sinut asian kanssa. Mutta sairastua en halua ja että miettii myös yhteisiä lapsia. En ala vaatimalla vaatimaan toista olemaan uskollinen, se helpommin ajaa päinvastaiseen suuntaan.
Kerrasta poikki oli minullakin. Kaikista tärkein sopimus elämässäni oli avioliitto. Mikään työ- tai muu sopimus ei ole ollut niin tärkeä. Jos partneri ei voi suoraa sanoa, että on ihastunut toiseen, ja jää kiinni pettämisestä, se on sitten siinä, eikä ole yhteistä pohjaa enää. Ero tuli. Pahinta oli, että eron jälkeen mieheni yritti takaisin luokseni, joka kerran uusia juttuja keksien siitä, miten minä olin lopultakin ollut syynä, vaikka alusta asti oli ollut sovittu, että kaikesta puhumme jottei mitään jäisi hampaankoloon.
Kaikki täällä sanoo "en", mutta todellisuudessa pettämisen osuttua kohdalle aletaan etsiä syytä muualta, ja pidetään kynsin hampain kiinni pettäjästä. Palsta on täynnä ketjuja, joissa uskotaan pettäjän muuttuvan ja alkavan arvostaa yhtäkkiä petettyä. "Elämässä on ylämäkiä ja alamäkiä", "kuka tahansa voi hairahtua, mutta oma kumppani on se ketä rakastaa", "tämä kriisi vain vahvisti suhdettamme", jne. kunnes se taas pettää.
Antaisin anteeksi, koska petän itsekin. Kumpikaan ei tiedä toistensa puuhista mitään, ei yhtään mitään. Minä olen muka kokouksessa ja puoliso muka vanhempiensa luona, näin hoituu parisuhde kaikkein parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täällä sanoo "en", mutta todellisuudessa pettämisen osuttua kohdalle aletaan etsiä syytä muualta, ja pidetään kynsin hampain kiinni pettäjästä. Palsta on täynnä ketjuja, joissa uskotaan pettäjän muuttuvan ja alkavan arvostaa yhtäkkiä petettyä. "Elämässä on ylämäkiä ja alamäkiä", "kuka tahansa voi hairahtua, mutta oma kumppani on se ketä rakastaa", "tämä kriisi vain vahvisti suhdettamme", jne. kunnes se taas pettää.
On ihan kuule kokemusta ja kyllä se oli kerrasta poikki. En hyväksy pettämistä ja luottamus on mennyt lopullisesti. En todellakaan pidä kynsin hampain kiinni jostakin pettävästä saastasta.
N45
Voisin antaa anteeksi mutta suhdetta en jatkaisi.