Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso avustaa sukulaispoikaa rahallisesti

Vierailija
05.11.2024 |

Minun tietämättä, eli hän vie hänelle salaa vaatteita ja avustaa myös rahallisesti joka on meidän taloudesta pois, eikä hän kerro siitä minulle mitään, rahansiirto tuli minulle yllätyksenä, samoin kirpputorille järjetämäni vaatteet, ihmettelin kun vaatteita on kadonnut mutta niitä ei ole tilitetty. Hän ei mielestäni kyllä toimi oikein.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat annettu vanhoja vaatteita sukulaisille kiertoon. En ole kyllä ajatellut, että se on meidän taloudesta pois. Rahallisen avustamisen ymmärrän, jos sille on selkeä syy ja jos sen tekee omilla rahoillaan. Jokaisella täytyy myös parisuhteessa olla mahdollisuus päättää omasta rahan käytöstään yhteisten laskujen ja ostosten jälkeen.

Vierailija
42/57 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osannut päättää mikä sukulaisuussuhde sopisi parhaiten niin menit tällä sitten. Avoin tapaus. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis antanut omia vaatteitaan? Eihän siinä mitään pahaa sitten.

Vierailija
44/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että avustaa sukulaispoikaa?

Keksitkö yhtään järkevää selitystä miksi sukulaispojan avustaminen pitäisi salata? 

Pelkää pirttihirmua.

Vierailija
45/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi joutuu auttamaan salaa? Mikset olisi omasta halustasikin antanut itsellesi turhat vaatteet sukulaispojalle?

Vierailija
46/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se poika miehellesi antaa, mietipä?

Vierailija
47/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla yhteistilitaloudessa. Tässä sen taas näkee, parempi olla omat rahat ja tilit vaan niin ei puolison rahankäyttö ole omista pois... 

Jos on yhteinen tili, ei voi salassa rahaa siirtää.

Niin, ja siksi kirjoitin että ei kannata olla yhteistaloudessa jos puoliso käyttää rahaa "väärin". Kun on omat tilit ja rahat niin asia ei kuulu puolisolle. 

Väärin. Siitä huolimatta, vaikka on omat tilit, ei tuollainen avustaminen ole rehellistä ja oikein toista taloudessa asuvaa kohtaan, joka käyttää oman tilin rahat YHTEISEEN kotiin. Parisuhteessa on myös kirjoittamattomia sääntöjä tai ehkä juuri siksi erotaan ja karataan, kun parisuhde halutaan myös sinkkusuhteeksi.

Parisuhteessakin saa omat rahansa käyttää juuri niin kuin haluaa, ei ole mitään kirjoittamatonta sääntöä, että pitää tämän tästä hankkia uusia sohvatyynyjä tai kahvimukeja. Epärehellistä on käyttää toisen rahoja muiden avustamiseen, omillaan saa tehdä mitä vain, kunhan osuutensa asumiskuluista ja ruuasta maksaa.

Toisen rahoja? Ai nyt aloittajan mies käytti jo ALOITTAJAN rahoja?? 😂

Vierailija
48/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi sukulaista auttaa? Jo on kumma. Jos minulla on yhtään rahaa antaa ja sukulainen tai perheenjäsen sitä tarvitsee niin itsestään selvää, että autan. Myös vaatteiden ja tavaroiden osalta. 

Miksi puoliso ei itse katso vaatteita joita vie, vaan minä siivoan kaapit ja hän nyysii parhaat päältä. Tuo mitään auttamista ole vaan VARASTAMISTA.

Kenen vaatteita siivoat? Jos miehen, niin saa tehdä vaatteillaan mitä haluaa. Jos omiasi, niin ymmärtää että olet käärmeissäsi sukulaispojalle joka kulkee nyt sinun mekoissasi.

Vierailija
49/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö sukulaispoika jostain vastapalveluksi? Kertoiko miehesi?

Lojuu kotona, muuta en tiedä. Miksi poika ei pääse itse kirpputoreille ostamaan vaatteita, edullisesti. Miksi juuri hänelle kuuluu antaa ne veloituksetta ?

Koska halutaan auttaa sukulaista.

Vierailija
50/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä pirun pihi ja itsekäs jos puolisosi ei saisi edes vanhoja lumppuja antaa sukulaiselleen.

Ja vieläpä omia vaatteitaan.

Vierailija
51/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi sukulaista auttaa? Jo on kumma. Jos minulla on yhtään rahaa antaa ja sukulainen tai perheenjäsen sitä tarvitsee niin itsestään selvää, että autan. Myös vaatteiden ja tavaroiden osalta. 

Mitä sukulaispojan omat vanhemmat tekevät? Entä isovanhemmat? 

Vierailija
52/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vie ne salaa  koska sinä kontrolloit puolisoasi, joten hän joutuu salassa auttamaan kun kuitenkin estäisit auttamisen sen sijaan että sun kanssa voisi asiasta avoimesti puhua ja sopia säännöt auttamiselle. Osoita joustavuutta ja ota asia puheeksi ystävällisesti ja lämpimästi, että voisimmekko keskutella auttamisesta ja siitä että on ok auttaa kunhan oma talous ei ala liikaa kärsiä. 

Vierailija
53/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele miehesi kanssa aiheesta. Miksi haluat kirpparille viedä yhtään mitään? Siitä on enemmän riesaa kuin hyötyä.

Vierailija
54/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kovin tiukkaa rahallisesti viekä 5-kymppisenä, vai oletko ahne, kun ei poistuvia vaatteitakaan saa antaa?  Minulla on neljä aikuista lasta ja ostan heille silloin tälläin jonkun vaatteen tai tuikkaan 5-kymppisen matkarahoiksi kyselemättä asiasta puolisiltani.

Vierailija
55/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa naisellista käytöstä valittaa siitä, että puoliso tukee sukulaista.

Vierailija
56/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö sukulaispoika jostain vastapalveluksi? Kertoiko miehesi?

Lojuu kotona, muuta en tiedä. Miksi poika ei pääse itse kirpputoreille ostamaan vaatteita, edullisesti. Miksi juuri hänelle kuuluu antaa ne veloituksetta ?

Koska halutaan auttaa sukulaista.

Auttaminen sukulaisenkin kohdalla tulee aina tehdä tapauskohtaisesti. Esimerkiksi elämäntapatyöttömät eivät opi mitään sillä, että heitä autetaan rahallisesti. Aina pitäisi ensisijaisesti pyrkiä ohjaamaan henkilö avun piiriin, että voi oppia auttamaan itse itseään. Vanhat vaatteet nyt on se ja sama, mutta rahallinen apu kumppanin tietämättä on aikamoinen luottamuksen rikkomus, jos yhteinen talous on muutenkin tiukilla.

Ja sitten on vielä erikseen mulkut ja veemäiset sukulaiset, jotka saavatkin jäädä ilman apua. 

Vierailija
57/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan niin itsekkäitä. Ketään ei voi auttaa. Ollaan välinpitämättömiä läheisiä kohtaan.