Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso avustaa sukulaispoikaa rahallisesti

Vierailija
05.11.2024 |

Minun tietämättä, eli hän vie hänelle salaa vaatteita ja avustaa myös rahallisesti joka on meidän taloudesta pois, eikä hän kerro siitä minulle mitään, rahansiirto tuli minulle yllätyksenä, samoin kirpputorille järjetämäni vaatteet, ihmettelin kun vaatteita on kadonnut mutta niitä ei ole tilitetty. Hän ei mielestäni kyllä toimi oikein.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on ihana lämminsydäminen ihminen, toisin kuin sinä joka ajattelet vain rahaa.

Vierailija
22/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on ihana lämminsydäminen ihminen, toisin kuin sinä joka ajattelet vain rahaa.

Tuollaisella puolisolla ei ole kuin lämmin p-läpi, selkeää epärehellisyyttä toista kohtaan, ihmettelen AP:n puolesta, miksi ei voi kertoa, kun tuotteita katoaa kirpputorilta eikä niitä tilitetä, eli hänen puoliso ottaa kuormasta vaatteet pois ja vie vain loput kirpputorille. Lämmin sydän - hah hah haaaaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö sukulaispoika jostain vastapalveluksi? Kertoiko miehesi?

Lojuu kotona, muuta en tiedä. Miksi poika ei pääse itse kirpputoreille ostamaan vaatteita, edullisesti. Miksi juuri hänelle kuuluu antaa ne veloituksetta ?

Jos joku sukulainen huolisi vanhoja vaatteitani, joita olisin viemässä kirpputorille, antaisin ne ilomielin. 

Vierailija
24/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lojuu kotona, muuta en tiedä. Miksi poika ei pääse itse kirpputoreille ostamaan vaatteita, edullisesti. Miksi juuri hänelle kuuluu antaa ne veloituksetta ?

Jos joku sukulainen huolisi vanhoja vaatteitani, joita olisin viemässä kirpputorille, antaisin ne ilomielin. 

Poika myy ne eteenpäin jotta voi ostaa kaljaa, ei kovin hyvä idea, auttaa ryyppäämisessä.

Vierailija
25/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että avustaa sukulaispoikaa?

Keksitkö yhtään järkevää selitystä miksi sukulaispojan avustaminen pitäisi salata? 

Vierailija
26/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika myy ne eteenpäin jotta voi ostaa kaljaa, ei kovin hyvä idea, auttaa ryyppäämisessä.

Jaa no ihan sama. Pääasia, että itse ei tarvitse nähdä myymisen vaivaa, jos joku muu ne myy. Loput veisin uffeen.

Vierailija
27/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää vaatteenne itse loppuun, niin ei niistä sitten kukaan mitään maksa. Problem solved.

Vierailija
28/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no ihan sama. Pääasia, että itse ei tarvitse nähdä myymisen vaivaa, jos joku muu ne myy. Loput veisin uffeen.

On sillä väliä, jos poika alkoholisoituu pahemmin kirpputoritavaroilla, aikas pitkä tie on ennenkuin reppana saa olutta, minä menisin ihan vaan kaupasta ostamaan. Simple like that!

Vierailija
29/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää vaatteenne itse loppuun, niin ei niistä sitten kukaan mitään maksa. Problem solved.

Eivät he enää mahdu vaatteihinsa, siksi pitää ostaa uutta ja isompaa kokoa. Nyt on 3XL jo menossa.

Vierailija
30/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tukee taloudellisesti tyhjäntoimittaja exääni, joka suhteemme aikana petti minua mennen tullen ja jätti kotityöt ja laskut yksin minun hoidettavaksi. Mutta äidistäni ihana mies.

Vierailija
31/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin sukulaispojan olosuhteista. 

Jos minulla olisi vaikka 16 v. sukulaispoika, joka opiskelee toisella asteella, ja elää työttömän yksinhuoltajan lapsena. Voisin silloin tällöin tarjota taloudellista tukeani (oman taloustilanteeni niin salliessa) vaikkapa avustamalla läppärin hankkimisen tai harrastusmaksujen kaltaisissa asioissa, tai ostamalla lukuvuoden alussa lahjakortin vaateliikkeeseen tai kirjakauppaan. 

Jos taas sukulaispojalla tarkoitettaisiin 25-vuotiasta täysin työkykyistä ihmistä, joka ei halua opiskella tai tehdä töitä, niin en kokisi asiakseni mahdollistaa hänen lusmuiluaan antamalla taloudellista tukea. 

Vierailija
32/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla yhteistilitaloudessa. Tässä sen taas näkee, parempi olla omat rahat ja tilit vaan niin ei puolison rahankäyttö ole omista pois... 

Jos on yhteinen tili, ei voi salassa rahaa siirtää.

Niin, ja siksi kirjoitin että ei kannata olla yhteistaloudessa jos puoliso käyttää rahaa "väärin". Kun on omat tilit ja rahat niin asia ei kuulu puolisolle. 

Väärin. Siitä huolimatta, vaikka on omat tilit, ei tuollainen avustaminen ole rehellistä ja oikein toista taloudessa asuvaa kohtaan, joka käyttää oman tilin rahat YHTEISEEN kotiin. Parisuhteessa on myös kirjoittamattomia sääntöjä tai ehkä juuri siksi erotaan ja karataan, kun parisuhde halutaan myös sinkkusuhteeksi.

Parisuhteessakin saa omat rahansa käyttää juuri niin kuin haluaa, ei ole mitään kirjoittamatonta sääntöä, että pitää tämän tästä hankkia uusia sohvatyynyjä tai kahvimukeja. Epärehellistä on käyttää toisen rahoja muiden avustamiseen, omillaan saa tehdä mitä vain, kunhan osuutensa asumiskuluista ja ruuasta maksaa.

Vierailija
33/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä pirun pihi ja itsekäs jos puolisosi ei saisi edes vanhoja lumppuja antaa sukulaiselleen.

Vierailija
34/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
35/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella puolisolla ei ole kuin lämmin p-läpi, selkeää epärehellisyyttä toista kohtaan, ihmettelen AP:n puolesta, miksi ei voi kertoa, kun tuotteita katoaa kirpputorilta eikä niitä tilitetä, eli hänen puoliso ottaa kuormasta vaatteet pois ja vie vain loput kirpputorille. Lämmin sydän - hah hah haaaaa. 

Kenenköhän vaatteita se sukulaispojalle antaa, vaimonsa vai pikkulasten? Vai sittenkin niitä ihan omiaan, joita hän saakin antaa ihan niin paljon kuin haluaa, koska jopa avioliitossa puolisoiden muu kuin yhdessä hankkima (ja maksama ja dokumentein yhteiseksi todistettu) omaisuus on omaa.

Vierailija
36/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi olla yhteinen taloustilit, josta maksetaan kaikki yhteiset menot ja lopuilla omilla rahoillaa voi tehdä ihan mitä haluaa vaikka avustaa sukulaispoikaa.

Vierailija
37/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla yhteistilitaloudessa. Tässä sen taas näkee, parempi olla omat rahat ja tilit vaan niin ei puolison rahankäyttö ole omista pois... 

Jos on yhteinen tili, ei voi salassa rahaa siirtää.

Niin, ja siksi kirjoitin että ei kannata olla yhteistaloudessa jos puoliso käyttää rahaa "väärin". Kun on omat tilit ja rahat niin asia ei kuulu puolisolle. 

Väärin. Siitä huolimatta, vaikka on omat tilit, ei tuollainen avustaminen ole rehellistä ja oikein toista taloudessa asuvaa kohtaan, joka käyttää oman tilin rahat YHTEISEEN kotiin. Parisuhteessa on myös kirjoittamattomia sääntöjä tai ehkä juuri siksi erotaan ja karataan, kun parisuhde halutaan myös sinkkusuhteeksi.

Häh häh häää. Eikö teidän taloudessa ole muuta kuin asumiskustannukset ja ruoka, meillä on ihan helvetin paljon muutakin maksamisia. Asutte koirankopissa ja syötte koiranmurkinaa. Se on köyhän elämää se !

Vierailija
38/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he enää mahdu vaatteihinsa, siksi pitää ostaa uutta ja isompaa kokoa. Nyt on 3XL jo menossa.

Tiedät hyvin nuo koot, mistäköhän kertoo ?

Vierailija
39/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Uffeen, miksi et vie kierrätyskeskukseen ?

Vierailija
40/41 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä pirun pihi ja itsekäs jos puolisosi ei saisi edes vanhoja lumppuja antaa sukulaiselleen.

Jokaisen kuuluu käydä töissä ansaitakseen vaatteensa, minä olen töissä ja hyvätuloinen, en odota, että jotkut kantavat vaatteitaan minulle vaikka sopisivatkin. Köyhä ottaa mitä saa, vaikka ylisuuren takin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi