Avioliitosta on ollut vain haittaa.
Ei olis kannattanut. Miestä olisi hyvin voinut tapailla niiin että säilyttää oman asunnon, omat rahat, oman vapaa-ajan. Nyt saa olla jatkuvasti säätämässä ja hyppäämässä miehen oikkujen mukaan, teet 80% kotitöistä ja maksat silti kiltisti myös 50% laskuista. Älkää nuoret tehkö tätä virhettä. Ei nainen muuta kuin häviä tässä diilissä.
Kommentit (53)
KUKA IHME ON MENNYT NAIMISIN noin materialistisen b i t c h i n kanssa kuin AP?
Nainen ottaa komean miehen ja sitten valittaa kun kaikki on huonosti ja nainen joutuu tekee kotityöt. On miehiä jotka tekee kotitöitä mutta naiset ei niitä huoli koska eivät ole naisten mielestä komeita.
Huonosti tehdyt valinnat tahtovat kaduttaa. Oli kyse sitten homeasunnosta tai surkeasta kumppanista. Ja kovin humaania syyttää siitä muita kuin itseään.
Assosiaalisten tapaaminen menossa?
Vierailija kirjoitti:
Nainen ottaa komean miehen ja sitten valittaa kun kaikki on huonosti ja nainen joutuu tekee kotityöt. On miehiä jotka tekee kotitöitä mutta naiset ei niitä huoli koska eivät ole naisten mielestä komeita.
Hah, komeita suomalaisia miehiä on kovin kovin vähän, ovatkohan kuolleet sukupuuttoon, aivan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?
Kuuluu menneisyyteen. Se on instituutio ja nykypäivän lintuhäkki ihmisille
Eli mitä asioita jäikään juttelematta kunnolla ennen avioliittoa vai eikö sanotuista sanoista (osalle ne voi olla lupauksia ja osahan voi sanojakin eri tavoin tulkita) kiinni pidettykään syystä tai toisesta. Kenties nykyään on jo eri tavoin apua avioliitossa olevillekin olemassa kuin joskus vuosikymmeniä sitten, mikäli apua vaan molemmat osapuolet ottaa. Vai tulevaa alkaako se vasta voisikin olla
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla poikkeus mutta meillä on omat tilit ja siirretään raha taloustilille sen mukaan kun on tarvetta. Parempaa palkkaa saava enemmän.
Tein selväksi jo seurustelun alku-aikoina että en ole kuin äitini eli miehen ei tarvitse tehdä mitään kotona ja pitää "passata ja palvoa". Nykyään kotihommelit tekee se joka ehtii tai alkaa ärsyttää nopeammin mutta aika tasapuolisesti. Pakko vielä vääntää veistä haavassa mutta saan välillä iltapalavoileivän sohvalle jos toinen tekee samanlaisen itselleen. Ja teekuppi ilmestyy tietokoneen viereen jos sattuu keittämään itselleen.
Meillä samoin. Kiva kuulla, että kaikkien liitot ei ole raskaita kivirekiä. Mies herää yleensä ennen minua ja tekee usein aamupalan mulle valmiiksi. Teetäkin keittää, vaikka ei itse sitä juo :) On hyvä olla yhdessä, kun tietää että arjen pikku asioita hoidetaan puolin ja toisin ihan pyytämättä.
Kiltti miehet tekee kotitöitä mutta naiset haluaa asua narsistisen komean miehen kanssa ja nainen joutuu sitten tekee kaikki kotityöt. Onko se mukavaa elämää sitten elää sen komean miehen kanssa.
Mulla on aika valmiina mielessä suunnitelma, että kun viimeinenkin lapsi on parin vuoden sisään lähtenyt maailmalle, pistän eropaperit vetämään ja muutan pois. Olen toki aikaisemmin useaan otteeseen yrittänyt saada aikaiseksi keskustelua suhteen ongelmakohdista, mutta kun aihe ei miestä kiinnosta niin nyt eletään kämppiksinä, ja sitten alkaa uusi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kivireen vetäminen kuvastaa usein myös minun tuntojani. Käydään kaupassa ja ostetaan pussi sipsejä ja limsaa vaikka kotona on jääkaappi tyhjänä. Ei ilmeisesti kuulu työnkuvaan miettiä että sitä ruokaakin pitäisi joskus syödä ja että ei asu yksin että sen toisenkin pitäisi syödä.
Ja joskus olen kokeillut mitä tapahtuu kun en itse täytä jääkaappia. Aika pitkään mennään pelkällä leivän ja herkkujen puputtamisella. Ei voi ymmärtää miten aikuisella ihmisellä ei itsellään raksuta.
Toisaalta jos teen kauppalistan ja annan sen käteen, niin käy kyllä kaupassa.
Miten tämä voi olla mahdollisita? Ja aikuisilla miehillä? Ei kumppani ole sama asia kuin äiti. Kyllä se ruoka tehdään yhdessä tai ainakin laitetaan suunnilleen kotityöt ja kulut puoleksi. Ellei esim.nainen kotona ja mies käy selkeästi töissä. Kunhan hommat jaetaan, noin ei voi vaan olettaa..en ymmärrä sitä, ettei sinkkumiehet osaa tehdä itse ruokiaan. Itse se on pakko ollut opetella, kun muutti kotoa opiskelemaan ja alkoi käymään töissä. Ei se aina kivaa ole ja kaikessa ei ole hyvä, mutta kaikkea ei voi jättää kumppanin tai vaimon harteille! Netti on täynnä reseptejä, jotka saa parissa sekunnissa ruudulle jos vaan haluaa, ja mars kauppaan. En ainakaan itse ala kokikksi parisuhteessa. Kerran kun korkeakoulutettuna naisena tapailin kerran duunari miestä hän sanoi: "Olisi ihana, jos kerran kun tulen töistä olisi ruoka valmiina". Ei tullut toista tapaamista! Ei ole naisen harteilla olla pata kuumana (jos nainen itsekin raataa työpäivän ja hoitaa ruokansa kaappiin) miestä varten kun se tulee töistä. Miksi mies ei tee ruokaa naiselle? Se voi mennä ihan noinkin päin. Ja esim.yhdessä, vuorottelemalla jne. Ei tarvitse avioliitossa tai seurustelussa hettäytyä uusavuttomaksi. Tämä sai miettimään, haluanko koskaan muuttaa miiehen kanssa enää yhteen jos se on tuota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kivireen vetäminen kuvastaa usein myös minun tuntojani. Käydään kaupassa ja ostetaan pussi sipsejä ja limsaa vaikka kotona on jääkaappi tyhjänä. Ei ilmeisesti kuulu työnkuvaan miettiä että sitä ruokaakin pitäisi joskus syödä ja että ei asu yksin että sen toisenkin pitäisi syödä.
Ja joskus olen kokeillut mitä tapahtuu kun en itse täytä jääkaappia. Aika pitkään mennään pelkällä leivän ja herkkujen puputtamisella. Ei voi ymmärtää miten aikuisella ihmisellä ei itsellään raksuta.
Toisaalta jos teen kauppalistan ja annan sen käteen, niin käy kyllä kaupassa.
Miten tämä voi olla mahdollisita? Ja aikuisilla miehillä? Ei kumppani ole sama asia kuin äiti. Kyllä se ruoka tehdään yhdessä tai ainakin laitetaan suunnilleen kotityöt ja kulut puoleksi. Ellei esim.nainen kotona ja mies käy selkeästi töissä. Kunhan hommat jaetaan, noin ei voi vaan
"ettei sinkkumiehet osaa tehdä itse ruokiaan"
Kysehän ei usein suinkaan ole siitä ettei mies olisi sinkkunakaan osannut mitään vaan siitä että ne taidot ja aloitteellisuus mystisesti katoavat sillä sekunnilla kun talouteen on saatu nainen. Muistan että eksäni piti tapailun alussa asuntonsa hyvinkin siistissä kunnossa, osasi käyttää imuria ja vessaharjaa ja pyykkäsi säännöllisesti. Kolmen vuoden yhdessä asumisen aikana ei tehnyt mitään näistä varmaan kertaakaan.
Juu, ei avioliittoa, eikä varsinkaan lapsia. Kyllä elämä on ihanaa nykynaisilla. Tästä kirjoitetaan vielä paljon historiaa, kun muistellaan etruskeja, gootteja, suomalaisia ja muita maapallolta hävinneitä kansoja.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei avioliittoa, eikä varsinkaan lapsia. Kyllä elämä on ihanaa nykynaisilla. Tästä kirjoitetaan vielä paljon historiaa, kun muistellaan etruskeja, gootteja, suomalaisia ja muita maapallolta hävinneitä kansoja.
Mitä sitten? Kansoja on tullut ja mennyt aina. Miksi täällä pitäisi olla suomalaisia tai ylipäätään ketään maailman tappiin?
Avioliitostakin pääsee suht helposti irti, mutta koitapa päästä yhteisesti omistetusta asunnosta eroon. Järki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu menneisyyteen. Se on instituutio ja nykypäivän lintuhäkki ihmisille
Kateutta, sanovat. 😉
Avioliiton voisi lakkauttaa kokonaan.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮
T32
Vierailija kirjoitti:
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮
T32
Tarkennukseksi että seitsemän vuotta sitten toimin miestenvessan pönttönä lähipubissa, nyt olen siirtynyt toisen alan töihin.
AAMEN, AAMEN! Miten osuva aloitus. Itse en ole tehnyt muuta kuin kärsinyt avioliitossani miehen kanssa, mitään hyvää siitä ei ole seurannut. Nykyisin kierrän miehet kaukaa vaikka kuinka kiehnaavat. Aivan kertakaikkisen järkyttäviä ainakin suomalaiset miehet. Huh heijaa joo! Enää en toista karmeaa riippakiveä ja ongelmajätettä talooni ota. Kiitos aloittajalle tästä aloituksesta, kyllä kolahti, kovaa ja korkealta, nyt on toki jo asiat oikealla tolalla, ei miestä - ei ongelmia !