Pärjäisitkö 800 eurolla kuukaudessa?
Jos elät yksin? Tuosta pitäisi siis maksaa vuokra ja elämiset
Kommentit (43)
Jos tienaisin itse tuohon lisäksi 500+ euroa ilman, että tuki pienenisi, sitten pärjäisin. Mutta pk seudulla ei tuollaisella summalla vuokria ja elämistä maksella.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana tuon piti riittää
Ens syksynä ne saa 280+260+850... Jos asuu vuokralla vieraalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuosta summasta pitäisi vuokra maksaa kun oikeutettu asumistukeen? Toki omavastuu jää mutta silti osa vuokrasta ei "omasta" taskusta.
No ei mulla oo asumituki kuin sen 300e. Sekin tippunut 50 eurolla
Eli saat vaikkapa toimeentulotukea ja asumistukea. Todennäköisesti yhteensä yli 800 euroa.
En, jos joutuisin asumaan vuokralla.
Nykyisessä tilanteessa taas pärjäisin hyvin. Ei sillä juhlittaisi, eikä säästöön jäisi mitään, mutta kattaisi peruselämisen. Mitään isoja hankintoja ei saisi tulla eteen. Jos joku isompi kodinkone hajoaisi tms. olisin heti pulassa. Tämän hetkiseen kk-budjettiin verrattuna 800 olisi kuitenkin iso raha.
En pärjäisi. Pelkkä vuokra ja autolaina on yhteensä 800e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 400 euroa ja muuhun jäisi siis 400 euroa. Jaaha. Tiukkaa tekisi jos vuodesta toiseen pitäisi pärjätä. Muutaman kuukauden kyllä. Eikös toimeentulon perusosakin vai mikä se on ole lähes 600 euroa ja yksin asuva saa asumistukea yms.
Mitä muuta tarttet mitä ei saa 400 eurolla?!
Ruoka ja pesuaineista muihin kaupasta ostettavaan, vaatteet töihin, kampaajalla käynti säännöllisesti, harrastusmaksut, bussikortti töihin kulkua varten, sähkölaskusta vesilaskuun ja nettiin sekä vakuutuksiin laskuja jne jne jne. Kysymystähän ei ollut esitetty vain työttömille. Minulla on halpa vuokra mutta sehän on pikkukaupungin etuja. Kissaakaan en viitsisi mennä tappamaan vaan siihen menisi myös rahaa. Lisäksi naisystävälle pitäisi jotain pientä kivaa pystyä tarjoamaan kun viikonloppuisin tulee käymään.
Tuloni on 889 euroa. Pärjään jos en osta mitään ylimääräistä kuten olutta. Ruokaan menee 200 euroa kk, sillä pärjää kyllä.Vuokraan menee minulla 378 euroa kk, sähköön noin 30 euroa, nettiin 37.44 euroa. Loput jää elämiseen mutta tarkkana saa olla. Laitan säästöön vielä 100 euroa kk. Nyt juuri ei ole mitään isoja hankintoja tiedossa.
En pärjäisi, koska minulla on vuokrakin jo korkeampi. Enkä muuta muualle.
No en todellakaan, pelkät vastikkeet 680 euroa, sisältää vesi- (10€) ja autopaikka (15€)maksun. Ruokamenot n. 100€/kk, mutta auto! Ja sitä ilman en halua olla,arjen luksusta!, pääsee lähtemään ex tempore ilman bussin aikataulujen kyttäämistä, pysäkillä odottelua/palelemista.
Nytkin "syön" säästöjäni 1350 €uron eläkkeilläni, mutta sitä varten säästöt ovat! Ylimenevä summa menee lähinnä harrastuksiin.
Ei pärjää. Tuolla pärjää joten kuten vuokran maksun jälkeen.
Pakko pärjätä 595 eurolla kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö siis ottaa erikseen omistusasunnon rinnalle joku vuokra-asunto?
No näinhän moni on tehnyt kautta aikain, kun puoliso ei suostu maksamaan toisen kuluja, niin menevät asumuseroon ja yhteiskunta maksaa vuokrat ja muut kulut yksinhuoltajalle.
Pelkästään lainanlyhennys ja vastike tekevät 900 €. Mutta ei vuokra-asujan elämä ole auvoisempaa. 750 € pääsee asumaan mm- ja spurgualueille. Hyvillä alueilla kolmiovuokrat ovat jopa uutta omistusasuntoa kalliimpia.
En pärjää, siksi joudun varastelemaan rikkaammilta.
Pärjäisin. Puolet asumiskuluista on 300€, ruoka 100€, kuntosali 40€, moin liittymä 10€. Vielä jäisi 350€ muuhun elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana tuon piti riittää
Ens syksynä ne saa 280+260+850... Jos asuu vuokralla vieraalla.
Ja tuo kutkuttavan muhkea 850€ on lainaa?
Täällä päin pienten asuntojen vuokrat ovat siinä 480-560e/kk, joten ei 800e riittäisi elämiseen. Vuokranmaksun jälkeen pitäisi maksaa muutakin.
No aika huonosti ja auto olisi pakko myydä pois.
Nykyasumisessa tuolla jäisi reilusti säästöön.