Tuleeko lähihoitajille yllätyksenä, että palkka on pieni?
Some on sitten täynnä palkkavalitusta.
Joo, on se tärkeää työtä ja arvostan sen tekijöitä paljon, mutta jos sinne on halunnut, niin se palkka pitäisi myös sietää. Ainakaan somevalitus ei sitä palkkaa nosta, ne on ihan muut tahot kuin ne, jotka katsoo sun facen tai tiktokin. Ja ne muut tahothan ei sitä nosta, vaikka heittäisitte volttia.
Kommentit (34)
No jos nuorena valmistuu niin ei oikein ajattele koko asiaa. Vasta vähän vanhempana kun alkaa tulla kuluja enemmän, esim asuntolainaa, alkaa tajuta että onhan tämä ihan paska palkka. Kaverit tienaa melkein puolet enemmän. Mutta itse en valita. En ole ottanut velkaa, en ole tehnyt lapsia enkä ole sitonut itseäni mihinkään. Hyvin piisaa raha reissailuun ja mukavaan elämään.
Moni menee hoitajaksi kun kouluun pääsee kuka tahansa ja töitä löytyy. Täytyy muistaa että kolikolla on kääntöpuoli. Jos olisi jaksanut opiskella lukion + korkeakoulutukinnon niin palkka olisi ainakin tuplat.
Jos tekee kolmivuorotyötä, on lähihoitajan palkka yli 3500 euroa kuukaudessa. Yökkönä lähemmäs 4000.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee kolmivuorotyötä, on lähihoitajan palkka yli 3500 euroa kuukaudessa. Yökkönä lähemmäs 4000.
Niin? Moni saa etätöissä 8-16 paljon enemmän että onhan tuo nyt huonosti. Itse saan 6500 € etätyöstä.
Mun mielestä lähärit tienaa yllätävän hyvin. Koska tekevät lähes aina vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa saa tehdä paljon öitä ja olla joka ikisen pyhän töissä. Ei sekään ihan herkkua ole. Ihmisellä voi olla muutakin elämää kuin työ. Tuon saman palkan saa siististä toimistohommista virka-aikana jos vaan pelaa korttinsa oikein. Ei tarvitse välttämättä olla kummoinen tutkintokaan. Joku tradenomikin voi saada yllättävän isoa palkkaa koulutuksen paskuuteen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sillä toimeen tulee, mutta se on sitten joka viikonloppu töissä, viiden yövuoron putkia, lyhyet unet ja uutta putkeen. Tein hoitajan töitä nuorempana ja ei minulla ole ikävä sinne. Jo alle 30 vuotiaana tuntui että elimistö ja pää piiputtaa. Mitähän se on kun on viisikymppinen. Noista hommista harva pääsee terveenä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Moni menee hoitajaksi kun kouluun pääsee kuka tahansa ja töitä löytyy. Täytyy muistaa että kolikolla on kääntöpuoli. Jos olisi jaksanut opiskella lukion + korkeakoulutukinnon niin palkka olisi ainakin tuplat.
Tai sitten ei saisi korkeakoulutusta vastaavaa työtä, olisi aikansa työttömänä ja opiskelisi pakosta lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Moni saa etätöissä 8-16 paljon enemmän että onhan tuo nyt huonosti. Itse saan 6500 € etätyöstä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitajilla ei juurikaan ole vuorotyötä. Palkka kaupungilla noin 2400€. Joskus aikoinaan yksityisellä oli jopa pienempi palkka, mutta ilmeisesti viimeaikoina ollut sen verran pulaa tekijöistä, että palkka on edes vähän parempi kuin kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sillä toimeen tulee, mutta se on sitten joka viikonloppu töissä, viiden yövuoron putkia, lyhyet unet ja uutta putkeen. Tein hoitajan töitä nuorempana ja ei minulla ole ikävä sinne. Jo alle 30 vuotiaana tuntui että elimistö ja pää piiputtaa. Mitähän se on kun on viisikymppinen. Noista hommista harva pääsee terveenä eläkkeelle.
Jep. Olin paikassa, jossa oli paljon vanhempia työntekijöitä. Kaikilla kroppa rikki.
Lähi- ja sairaanhoitsut ovat kutsumusammatissa, niissä ei makseta hyvää palkkaa. Osa korvauksesta tulee siitä, että tpääsee tekemään kutsumuksen mukaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Pitäisikö lähihoitajalla maksaa sitten 6500 e/kk kuten jollekin koodaajalle? Pikkuinen ero työn tuottavuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi terveenä eläkkeelle? Elämään pitkään ja kuluttamaan eläkevaroja ja kantamaan nekin ulkomaille? Hyvä työntekijä nyykähtää työnsä ääreen täyttäessään 66v.
Lähihoitajillahan on hyvä palkka lyhyeen koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa suomalaisista kuitenkin tienaa reilusti vähemmän. 6500€ tai yli tienaavia on pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Lähi- ja sairaanhoitsut ovat kutsumusammatissa, niissä ei makseta hyvää palkkaa. Osa korvauksesta tulee siitä, että tpääsee tekemään kutsumuksen mukaista työtä.
Monikohan on hoitoalalla vain siksi, että taannoin tyttöjä on painostettu alalle tai siksi, että vanhempana ei ole ollut töitä ja väkisin vaihtanut alalle? Se siitä kutsumuksesta!
Eikö täällä juuri joku lähihoitaja brassaillut, että ylitöiden kanssa vetää yli 70 tonttua vuodessa? Tehyllä on varmaan kokonaan kadonnut realiteetit siitä, mitä muilla aloilla maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Pitäisikö lähihoitajalla maksaa sitten 6500 e/kk kuten jollekin koodaajalle? Pikkuinen ero työn tuottavuudessa.
Ei pitäisi, mutta ei pidä kitistä kun on valinnut lyhyen koulutuksen ja varman työllisyyden.
Ja nykyhallitus haluaa sen voltinheitonkin tehdä mahdottomaksi.