Mies narkkaa taas, en halua jättää miestä lasten takia. Saanko kunnalta apua?
Mies on luvannut, ettei enää koske bilehuumeisiin, mutta jäi taas lauantaina kiinni käyttämisestä. Ikävintä tässä on rahan meno, ja se, että ei jaksa olla lasten kanssa, joita meillä on viisi. Nyt meni puistoon kun pakotin 2- ja 3 vuotiaiden kanssa, mutta oli krapulassa ja kärsi vieroitusoireista. Tärinää ja suuttunut. En käytä huumeita, niin en tiedä, miten tukea miestä lopettamisessa. Mies sanoo, että joudumme ongelmiin jos alan soittaa ongelmasta huumekatkolle, jos sellaista edes on tällaiselle bilekäyttäjälle. Voiko kunta auttaa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ajattelet lasten parasta, niin silloin isä ei käytä YHTÄÄN enää huumeita! Mikäli se on hänelle mahdotonta, kuten aloituksestasi saa kuvan, niin lopeta hänen säälimisensä. Toivottavasti sinulla on turvaverkko, pyydä apua!
En mä sääli häntä mutta saisinpa vaan lopettamaan. Mistä sitä apua voi saada ilman että lastensuojelu puuttuu?
Et sä sitä saa lopettamaan vaikka sanoisit mitä. Mä ottaisin lapset ja muuttaisin pois, jos hän silloin tajuaisi mikä elämässä on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi jättää miestä hoitaa lapsia tuossa tilanteessa, entä jos suuttuu niin että lyödä lasta, tai jotain vielä pahempaa!
Voi kauhee kuinka ihmiset pelkää, huumeissaan ne toisiaan tappaa ja veloista, eivät nyt lapsia lyö. Ihme porukkaa täällä, kun panikoidaan. En ole itse koskaan käyttänyt huumeita enkä alkoholia, mutten kyllä panikoi joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita turvakotiin ja lähde sinne lasten kanssa. Tuo tilanne on lapsille todella vaarallinen, heillä tulee vaan traumoja kun eivät saa elää turvallista lapsuutta. Sun pitää nyt olla aikuinen ja ottaa vastuu yksin lapsista, mies ei siihen kykene!
Sanotko samaa äideille, joiden mies juo joskus viikonloppuna alkoholia?
Jos on selvästi humalassa kotona tai häntä saa pelätä, niin ehdottomasti sellaisen ihmisen paikka ei ole lapsen kanssa samassa osoitteessa!
Meillä kotona ei saa käyttää, eikä juoda kuin muutaman oluen.
ap
Ja olet tehnyt tuollaisen juopon kanssa viisi lasta?!
Vierailija kirjoitti:
Huoh, wt väelle suoraan sterilisaatio niin lasten tarvii kärsiä.
Mhm... kenelläkäs on se surkein onnistumisprosentti noin niin kun sosioekonomisesti ja historiallisesti?
Te omien pierujen haistelijat olette vastuussa suurimmista osista lapsi ja perhe aiheisia tragedioita.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, wt väelle suoraan sterilisaatio niin lasten tarvii kärsiä.
Kokaiinin käyttö yleistynyt hyvin toimeentulevan keskiluokan piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ajattelet lasten parasta, niin silloin isä ei käytä YHTÄÄN enää huumeita! Mikäli se on hänelle mahdotonta, kuten aloituksestasi saa kuvan, niin lopeta hänen säälimisensä. Toivottavasti sinulla on turvaverkko, pyydä apua!
En mä sääli häntä mutta saisinpa vaan lopettamaan. Mistä sitä apua voi saada ilman että lastensuojelu puuttuu?
Sä et saa toista lopettaa, tekisit mitä tahansa se ei auta, toisen pitää itse haluta lopettaa ja se halu ois pitänyt tulla jo silloin kun ensimmäinen lapsi on syntynyt.
Siis tuossa ei ole muita vaihtoehtoja kuin ero tai mies lopettaa. Joku tekee lasun ja sun asenne on tuo ettei miestä voi jättää niin ne ottavat lapset pois teiltä. Ja niitä ei takaisin saa!
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, tässä taitaa mennä nyt laskut ja vieroitusoireet sekaisin, "laskut" on käytännössä huumeiden krapula, menee ohi.
Vieroitusoireet on niitä mitä saadaan jatkuvasta käytöstä ja sitten kun ollaan ilman.
Minä en pitäisi tuota isompana ongelmana kuin sitä että miehes on juonut eilen ja tänään krapulassa, mikä ei sekään hyvä ole, mutta se jää sinun itsesi päätettäväksi mihin vedät omat rajasi.
Kuvailusikin kuulostaa 1:1 samalta kuin vaimot on iäisyyksiä jo marmattanu miestensä krapuloista.
Aika yksin joutuu oleen tässä maassa jos aiheen suhteen on ehdoton, tai tarvii alkaa seurusteleen jonkun uskovaisen tms kans.
Siis ap:n mies käy bilettämässä kahtena viikonloppuna/ kk ja selviämiseen menee viikko kummankin juhlimisen jälkeen, ts tää äijä on KAKSI viikkoa perheessä puolivaloilla ja perheessä viisi lasta. Voi luoja näitä "bilettäjiä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja missä ympäristössä lapset pakotetaan olemaan!
Miten usein se miehes bilettää kun "bilekäytöstä" on vieroitusoireita?!
Joo ei kyllä bilekäytöstä mitään viekkareita saa aikaiseksi, eiköhän mahda olla isompi ongelma jos niistä kärsii.
Ihmiset on erilaisia, toiset kärsii laskuista ja krapuloista kun taas toiset ei.
Ei ole mitenkään tavatonta, että joku tuttu 35-40v perheenäiti valittelee, miten krapulat kestää nykyään keskiviikkoon, ja seuraavissa firman bileissä voisi ottaa vähän rauhallisemmin alkoholin kanssa.
Ja AP: älä missään nimessä hae mitään apua mistään, äläkä kerro laittomista aineista millekään viranomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä apua yksityiseltä puoleltakin. Eikä teidän tilanteessa huostaanotto olisi lainkaan huono vaihtoehto. Ei mies varmaan halua lopettaa käyttöä. Se käytön lopetus pitää olla hänen oma halunsa eikä sinun.
Oikeastiko vakavissaan sanot, että ei varmaan ois huono vaihtoehto lapsille yhtäkkiä tulla viedyksi pois vanhempiensa luota?
Miten sairaita te ihmiset oikein olette, jos ette tajua, että huostaanotto on lapselle valtavan traumaattista?
No nimenomaan LASTEN TAKIA jätät sen narkkaavan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan lapsitkatraan koko on melkein kuin maalaisella afrikkalaisnaisella.
On ainakin panettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et saa toista lopettaa, tekisit mitä tahansa se ei auta, toisen pitää itse haluta lopettaa ja se halu ois pitänyt tulla jo silloin kun ensimmäinen lapsi on syntynyt.
Ja totta hemmetissä lasun ainakin pitäisi uuttua, jos toinen vanhemista narkkaa???? Haloo, jos ei edes omat lapset saa lopettamaan niin ap ottaa ja lähtee asap.
Hei kyse on vain bilekäytöstä. Bilekäyttö ei ole haitallista. Alkoholi on vaarallisempi. Antakaa nyt miehen elää kukkahattutätöset!
Älä sitten kakaroinesi vingu tilannetta vaan kärsi nahoissasi ja ota vastaan se mitä tulee. Jos munan saanti on tärkeämpää kuin lasten turvallisuus ym. niin eipä siinä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita turvakotiin ja lähde sinne lasten kanssa. Tuo tilanne on lapsille todella vaarallinen, heillä tulee vaan traumoja kun eivät saa elää turvallista lapsuutta. Sun pitää nyt olla aikuinen ja ottaa vastuu yksin lapsista, mies ei siihen kykene!
Määrästähän se riippuu. Kaksi saunakaljaa, ei haittaa. Jos tärisee krapuloissaan niin että on vihainen - alkaa vähän haittaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä apua yksityiseltä puoleltakin. Eikä teidän tilanteessa huostaanotto olisi lainkaan huono vaihtoehto. Ei mies varmaan halua lopettaa käyttöä. Se käytön lopetus pitää olla hänen oma halunsa eikä sinun.
Oikeastiko vakavissaan sanot, että ei varmaan ois huono vaihtoehto lapsille yhtäkkiä tulla viedyksi pois vanhempiensa luota?
Miten sairaita te ihmiset oike
Traumaattista se on katsella isän narkkaamistakin ja isän mielialan muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on selvästi humalassa kotona tai häntä saa pelätä, niin ehdottomasti sellaisen ihmisen paikka ei ole lapsen kanssa samassa osoitteessa!
Meillä kotona ei saa käyttää, eikä juoda kuin muutaman oluen.
ap
Ja olet tehnyt tuollaisen juopon kanssa viisi lasta?!
Missä nyt näit juopon? Muutama olut? Siivoa suusi.
Ota itse yhteyttä lastensuojeluun. Saat sieltä neuvoja ja miehesi ohjataan hoitoon. Tilannearvio lasten kannalta, jos sinä hoidat osuutesi lapset voivat jäädä tuetusti kotiin.
Jos viranomaisia pelkäät niin sitten jatkatte samaan malliin ellei miehesi itse hakeudu päihdehoitoon, lääkäriin ensin.
Ja viisi lasta olet mennyt tekemään hänen kanssaan?