Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhytkasvuinen:

Vierailija
19.02.2007 |

Ihminen, joka on vaikkapa 149 cm tai 150 cm pitkä tai lyhyt ei ole lyhytkasvuinen, jos omaa normaalit vartalon mittasuhteet. Ymmärtäkää nyt tämä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääpiöt on asia erikseen

Vierailija
2/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun olemaan juuri 149 cm pitkä. Yritän keventää 3 kg ja se on ihan mahdoton urakka. Vastaa varmaan 5 kiloa pitemmällä. Saa koko ajan syödä yhtä vähän kuin joku toinen laihdutuskuurillaan eikä millään meinaa tippua paino.

Lyhytkasvuisuuteen voi olla erilaisia syitä. Esimerkiksi liian huono ravinto, kilpirauhasongelmat, huono elinympäristö. Ainakaan minä en ole kasvanut maksimipituuteeni ja sen kyllä huomaa jos katsoo oikein tarkkaan. Muuten olen sopusuhtainen eikä mitään kääpiökasvun oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inport2. invalidiliitto .fi /pienr /diagnoosit /lyhytkasvuisuus. htm

Vierailija
4/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhytkasvuisella on silmillä havaittavia muitakin oireita kuin lyhyys, eli raajat ovat erimittaisia ts. eivät sopusuhteessa muuhun vartaloon.

Itse olen 150 cm ja mun raajat ja pää on kaikki sopusuhteessa, en koe olevani lyhytkasvuinen, vaikka lyhyt kyllä olenkin. Olen vain pieni ja siro, kuten äitini, joka on mua vähän lyhyempi.

Vierailija
5/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani, 13-v., on diagnoosi lyhytkasvuisuudesta ja hän ei siis mitenkään ole epäsuhtainen vartaloltaan ja raajoiltaan. On vain kaikin puolin pieni. On ikäistään selvästi pienempi, mutta pituuteen nähden juuri sen pituiselle tehdyt vaatteet ovat sopivia. Puntit ovat sopivat (jalat ovat hiukan pidemmät verrattuna ylävartaloon, joten ei ole edes persjalkainen), hihat ovat sopivat jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi