Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää superlikainen pyykki. En tiedä ratkaisua pulmaan.

Vierailija
04.11.2024 |

Vaikkapa lattiamoppi. Siinä on se irrotettava "kangashommeli" tai siis "moppiliina". Okei, se on superlikainen, joten irrotan sen, ja sitten se pitäisi pestä puhtaaksi. Mutta miten? Pelkään että jos laitan sen pesukoneeseen normaalipyykin seassa niin lopputulos: kaikesta normaalipyykistä tulee jumalattoman likaista. Joten superlikainen pyykki pitäisi pestä erikseen. Mutta: enhän mä nyt voi pistää pesukonetta päälle jos siellä sisällä on vain yksi ainoa moppiliina!

Joten ainoa ratkaisu: pesen moppiliinan käsin ämpärissä. Mutta himskatti sentään kun en tahtoisi pestä käsin mitään. Sehän on vaivalloista. Olisi niin paljon helpompaa käyttää pesukonetta.

Mitä te muut ihmiset teette tämmösissä tilanteissa? Kertokaa minulle suosituksia, kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääräisen ison mikrokuituliinan kuivauslastaan ja pyyhin sillä. Mikrokuituliinan tulisi olla sopivan kostea/nihkeä, ei liian märkä. Mikrokuituliinan pesen muiden siivoukseen käytettävien mikrokuituliinojen kanssa 60 asteessa. Narumopin voit heittää roskikseen.

Vierailija
2/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit useamman siivousliinan/mopin ja peset ne silloin omassa koneellisessaan, kun puhtaat alkavat loppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikamoinen kasa kaikenlaisia putsausliinoja, nehän eivät maailmaa maksa. Kerään ne pesutupaani muovikoriin ja pesen aina erikseen koneessa, vanishia joukkoon. Ei yhdellä pesuliinalla kyllä missään pitkälle pötkitä taloa siivotessa. 

Vierailija
4/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat useita lattialiinoja. Itselläni on erikseen vielä tuulikaappiliinat. Sitten koneeseen ja otan vielä tyhjään koneeseen 14 min pesuohjelman pesun jälkeen. EI ikinä edes pölyliinoja pyykkiin tai lattialiinoja, ei ikinä. Ja siivoa usein niin ei moista jättilikaongelmaa. Se eteinen kantsii pestä erikse kuin muut huoneet. Miten se noin likainen on jos ete kenkien kanbsa talsi himassa, tuleeko lika eteisestä sitten,

Vierailija
5/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä narumoppia vaan sellaista missä mopin kangasosa tarttuu tarralla itse moppiin. Pesen muiden siivousliinojen kanssa 60-asteessa. Aloitan siivoukset siten että on siivouspyykkiä pestävänä. Tietysti se ei ole täysi kone mutta kuuluu asiaan.

Vierailija
6/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele suurimmat skeidat pois niin voit pestä muun pyykin seassa 60 asteessa.

Vierailija
7/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kassillinen mikrokuituliinoja ja tuollaisia lattiamoppeja, ja heitän ne kerralla kaikki pesuun. Kaiken irtoroskan poistan ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
8/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pesukoneessa. Samassa koneellisessa menee kaikki siivousliinat samalla kertaa.

Vierailija
9/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät pitää pestä ämpärissä. Mitään muuta ei pidä.

Vierailija
10/10 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi diletantti näissä käytännön  hommissa, mutta siisteysasiat aina vähän kiinnostaa. Ei tietenkään superlikariepuja muun pyykin sekaan. Ällöttävät nuo likaisten kamojen keräilyastiatkin. Jos minulla olisi tuollainen tilanne, hankkisin luultavasti toisen, pienen pesukoneen superlikapyykille. Syy miksi olen harrastelijatarkastelija on, että minulla käy siivooja, joka tuo ja vie rättinsä mukanaan. Olen myös epäekologinen tuhlari, eli pikkuhommissa suttaantuneet rätit menevät helposti roskiin. Tämmöistäkin kunnotonta huushollausta sitä on.