Miksi ulosotto haluaa tietää puolison verotiedot viimeiseltä kolmelta vuodelta?
Muutimme avoliittoon ja miehellä on ulosotossa velkaa. Hän on saanut vielä pidettyä omistamansa (pankin) asunnon koska asuntolainan on hoitanut eikä se ole ulosotossa.
Nyt ulosotto haluaa tietää mun verotiedot viimeiseltä kolmelta vuodelta mitä mä kyllä ihmettelen. Eihän ne velat ja ulosotto muhun liity mitenkään. Olin itse aiemmin joskus ulosotossa ja ihan naimisissa asti, mutta koskaan ei kysytty mun puolison tuloja.
Voisiko tämä johtua siitä, että mies omistaa asunnon ja ulosotto haluaa nähdä hänen maksukykynsä? Ulosotto on siis vielä ihan tuore juttu eikä ole vielä mitään ulosmitattu palkasta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulosottomies vastasi kun kysyit?
No en mä voi miehen puolesta tuollaista kysyä. Mies laittoi sähköpostia tuohon ja muihin asioihin liittyen. Ei ole vielä tullut vastausta.
Ap
Omasta puolestasihan sä kyselet, jos kyse on SUN verotiedoista
Mies on kysynyt itse asiaa, mutta ei ole vielä saanut vastausta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulosottomies vastasi kun kysyit?
No en mä voi miehen puolesta tuollaista kysyä. Mies laittoi sähköpostia tuohon ja muihin asioihin liittyen. Ei ole vielä tullut vastausta.
Ap
Omasta puolestasihan sä kyselet, jos kyse on SUN verotiedoista
Mies on kysynyt itse asiaa, mutta ei ole vielä saanut vastausta.
Ap
No tule sitten kertomaan meillekin kun saat tietää.
No sä maksat puolet talouden kuluista, joten uo saa maksimaalisesti puolisolta lyhennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
No sä maksat puolet talouden kuluista, joten uo saa maksimaalisesti puolisolta lyhennyksiä.
Mä en todellakaan maksa puolta lainanlyhennyksestä tai koroista koska en asuntoa omista. Maksan osuuteni sähköstä, vedestä, vastikkeesta, ruoasta yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tulosi eivät kuulu UO:lle millään tavalla ja kai UO saa tiedot tarvittaessa myös suoraan verottajalta.
Onko tuo asunto- / asuntovelka yksin miehen vai liitytkö niihin millään tavalla?
Asunto velkoineen on yksin miehen. En liity niihin millään tavalla.
Ap
Liityt sillai, kun teidän talouden menot lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella. Sulle osuudeksi lasketaan talouden kuluista 50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en todellakaan maksa puolta lainanlyhennyksestä tai koroista koska en asuntoa omista. Maksan osuuteni sähköstä, vedestä, vastikkeesta, ruoasta yms.
Ap
Maksoit tosiasiallisesti tai et, niin se lasketaan niin että maksat. Sen mukaan lasketaan osuus, joka voidaan avopuolisoltasi ulosmitata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tulosi eivät kuulu UO:lle millään tavalla ja kai UO saa tiedot tarvittaessa myös suoraan verottajalta.
Onko tuo asunto- / asuntovelka yksin miehen vai liitytkö niihin millään tavalla?
Asunto velkoineen on yksin miehen. En liity niihin millään tavalla.
Ap
Liityt sillai, kun teidän talouden menot lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella. Sulle osuudeksi lasketaan talouden kuluista 50%.
No kas kummaa kun mitää tällaista ei kyllä tehty silloin kun itse olin ulosotossa ja asuin miehen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maksoit tosiasiallisesti tai et, niin se lasketaan niin että maksat. Sen mukaan lasketaan osuus, joka voidaan avopuolisoltasi ulosmitata
No miksi näin ei tehty silloin kun mä olin exän kanssa ja mä olin ulosotossa? Koskaan ei kysytty puolison tuloja.
Ap
No nyt tuli ulosotosta vastaus. He haluavat nähdä, että ei ole tullut mitään varallisuutta viimeisen kolmen vuoden aikana lisää. No mulla ei mitään varallisuutta ole. Omistan vanhan auton jolla ei paljoa arvoa ole.
Ap
Huoh. Eikä kysy. Miehellä on ihan omat palkkatulonsa joilla maksaa laskut. Palkasta alkaa nyt pian ulosmittaus.
Ap