Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulosotto haluaa tietää puolison verotiedot viimeiseltä kolmelta vuodelta?

Vierailija
04.11.2024 |

Muutimme avoliittoon ja miehellä on ulosotossa velkaa. Hän on saanut vielä pidettyä omistamansa (pankin) asunnon koska asuntolainan on hoitanut eikä se ole ulosotossa.

Nyt ulosotto haluaa tietää mun verotiedot viimeiseltä kolmelta vuodelta mitä mä kyllä ihmettelen. Eihän ne velat ja ulosotto muhun liity mitenkään. Olin itse aiemmin joskus ulosotossa ja ihan naimisissa asti, mutta koskaan ei kysytty mun puolison tuloja. 

Voisiko tämä johtua siitä, että mies omistaa asunnon ja ulosotto haluaa nähdä hänen maksukykynsä? Ulosotto on siis vielä ihan tuore juttu eikä ole vielä mitään ulosmitattu palkasta. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun tulosi ovat tarpeeksi pienet, niin se voi kasvattaa miehesi suojaosuutta ulosotossa.

En tiedä pyytäisikö ulosotto kolmen vuoden verotietoja sen määrittämiseksi, vai onko heillä joku muu syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun tulosi ovat tarpeeksi pienet, niin se voi kasvattaa miehesi suojaosuutta ulosotossa.

En tiedä pyytäisikö ulosotto kolmen vuoden verotietoja sen määrittämiseksi, vai onko heillä joku muu syy.

Niin en tiedä tosiaan miksi noin pitkältä ajalta pitää tiedot toimittaa. Mulla on bruttopalkka n.2900€, että ei ole mikään pienet tulot ulosottoa ajatellen.

Ap

Vierailija
4/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulosottomies vastasi kun kysyit?

Vierailija
5/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuttaisin takas ommin osoitteisiin välittöämästi. Viimeinen mihin haluaisin sekaantua on toisen ihmisen ulosottosotkut. Mun tulot ei liity asiaan eikä kuulu uo:lle millään tavalla. Kas kun eivät vaadi tilitapahtumista tositteita....

Vierailija
6/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä voi miehen puolesta tuollaista kysyä. Mies laittoi sähköpostia tuohon ja muihin asioihin liittyen. Ei ole vielä tullut vastausta.

Ap

Vierailija
7/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muuttaisin takas ommin osoitteisiin välittöämästi. Viimeinen mihin haluaisin sekaantua on toisen ihmisen ulosottosotkut. Mun tulot ei liity asiaan eikä kuulu uo:lle millään tavalla. Kas kun eivät vaadi tilitapahtumista tositteita....

No mieheltä itseasiassa haluavat tilitapahtumista tositteita siitä, että mä maksan oikeasti myös jotakin kuluja etten asu ilmaiseksi tässä.

Ap

Vierailija
8/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä tosiaan miksi noin pitkältä ajalta pitää tiedot toimittaa. Mulla on bruttopalkka n.2900€, että ei ole mikään pienet tulot ulosottoa ajatellen.

Ap

2900 brutto on kyllä pieni palkka kahden elättämiseen.

Vierailija
9/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2900 brutto on kyllä pieni palkka kahden elättämiseen.

No mies on kyllä töissä ja hänellä on ihan oma palkkansa. Lukee kyllä ihan selkeästi aloituksessa, että ei ole vielä miehen palkasta ulosmitattu eli siitä pitäisi osata päätellä miehen olevan töissä. Mä en todellakaan elätä miestä mun palkalla.

Ap

Vierailija
10/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ne ovat tarpeeksi suuret niin suojaosuus voidaan pienentää olemattomiin. Koska puolisoilla on elatusvelvollisuus ja tiukan paikan tullen sinä maksat katon pään päälle ja ruoat pöytään. Ei kannata muuttaa raha-asiansa sössineen kanssa samaan osoitteeseen. Ikinä. '

Oletko ap varma että tiedät koko tilanteen ja mistä syystä uo:oon on päädytty? 100te pelivelkoja  ja sulle on puhuttu ,muutaman tonnin veromätkyistä XD

Vierailija
11/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt, mistä ja miksi tämä ulosottovelka on tullut? Miten puoliso hoitaa raha-asiansa eli maksaako hän laskunsa ajoissa? Tarkkana rahankäyttäjänä ottaisin kyllä ulosottovirastoon heti yhteyttä. https://ulosottolaitos.fi/fi/

Vierailija
12/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ne ovat tarpeeksi suuret niin suojaosuus voidaan pienentää olemattomiin. Koska puolisoilla on elatusvelvollisuus ja tiukan paikan tullen sinä maksat katon pään päälle ja ruoat pöytään. Ei kannata muuttaa raha-asiansa sössineen kanssa samaan osoitteeseen. Ikinä. '

Oletko ap varma että tiedät koko tilanteen ja mistä syystä uo:oon on päädytty? 100te pelivelkoja  ja sulle on puhuttu ,muutaman tonnin veromätkyistä XD

Kyllä tiedän velan määrän ja mistä johtuu. Olen nähnyt paperit. Ihan turhaan siinä irvistelet. 

Mä olen itsekin ollut joskus ulosotossa eikä koskaan kysytty silloisen puolison tuloja eikä selkeästi enemmän tienaavan puolisin tuloilla ollut mitään vaikutusta mun suojaosuuteen. Me olimme sentään naimisissa eikä silti kysytty mitään. Onko tilanne sitten eri kun omistaa asunnon? Mä en omistanut mitään.

Ap

Vierailija
13/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi uo kysyy SUN verotietoja sun puolisolta?

Ei sillä niihin mitään pääsyä ole. Sulta ne tiedot/lupa niiden tietojen hakuun pitää kysyä.

Vierailija
14/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt, mistä ja miksi tämä ulosottovelka on tullut? Miten puoliso hoitaa raha-asiansa eli maksaako hän laskunsa ajoissa? Tarkkana rahankäyttäjänä ottaisin kyllä ulosottovirastoon heti yhteyttä. https://ulosottolaitos.fi/fi/

Miksi pitää tummennetulla laittaa viestinsä? Luuletko, että en muuten huomaa sitä? 

Tiedän mistä velat on ja paljonko niitä on. Olen nähnyt paperit. En ala sen tarkemmin niistä kertomaan koska eivät kuulu teille. Muut laskunsa hoitaa kyllä ajallaan. Selkeästi kirjoitin myös, että hoitaa asuntolainaansa. 

Ap

Vierailija
15/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tulosi eivät kuulu UO:lle millään tavalla ja kai UO saa tiedot tarvittaessa myös suoraan verottajalta.

Onko tuo asunto- / asuntovelka yksin miehen vai liitytkö niihin millään tavalla?

Vierailija
16/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sun mies pyytää sulta sun pankkitunnuksia, jotta voi todistaa asian x uo:lle :D

Vinkki, ÄLÄ ANNA 

Vierailija
17/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä voi miehen puolesta tuollaista kysyä. Mies laittoi sähköpostia tuohon ja muihin asioihin liittyen. Ei ole vielä tullut vastausta.

Ap

Omasta puolestasihan sä kyselet, jos kyse on SUN verotiedoista

Vierailija
18/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avio- tai avoliitto vaikuttaa siihen, miten menot jaetaan laskelmassa. Avioliitossa olevien henkilöiden menot jaetaan nettotulojen mukaisesti. Vastaavasti avoliitossa menot jaetaan puoliksi. Yhteisen lapsen menot jaetaan aina nettotulojen mukaisesti riippumatta siitä, onko kyseessä avio- vai avoliitto. 

tällee kertoo google.

Vierailija
19/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, avoliitto ja erilliset taloudet, ei kuulu sun nykyiset eikä aipempien vuosien tulot miehelle tai miehen velkojalle.

Enkä kyllä muutaisi yhteen asiansa sössineen kanssa.

Vierailija
20/30 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tulosi eivät kuulu UO:lle millään tavalla ja kai UO saa tiedot tarvittaessa myös suoraan verottajalta.

Onko tuo asunto- / asuntovelka yksin miehen vai liitytkö niihin millään tavalla?

Asunto velkoineen on yksin miehen. En liity niihin millään tavalla.

Ap