Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUNTÄHDET -06 ma-ti -pino**

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ensimmäinen kerta, että pääsen edes yrittämään pinoa tänne vauvat-puolelle. Meillä on rytmi muuttunut nyt niin, että herätään viimeistään klo 9. Tosin äkkiäkös tämäkin rytmi taas muuttuu toiseksi...

Eilen oltiin eilen todella paljon hereillä, joten sen innoittamana alkuviikon gallup:

[b]Kuinka paljon vauvanne ovat hereillä vuorokauden mittaan?[/b]

Tyttö nimittäin heräsi eilen klo 9. Hän nukahti klo 23. Siinä välissä hän nukkui alle 2 tuntia! Minusta se on todella vähän. Yöt sujuvat nyt meillä loistavasti verrattuna aiempiin, mutta päivällä ollaankin sitten paljon hereillä. Surffailut ja äidin oma aika jäävät vähiin...

[b]Mutter-mommy,[/b] miten teillä ovat sujuneet pari viime yötä? Toivottavasti vyöhyketerapian jatkaminen saa aikaan muutoksen. Kovasti voimia teille! *halaus*

[b]Pimmi,[/b] kiitos kauniista sanoistasi. Ihania pätkiä Lassi nukkuu teillä jo. Nauttikaahan lomasta nyt!

[b]Rusina,[/b] kiitos myötäelämisestä. On niin ihanaa, kun elät täysillä mukana. *hali*

[b]Äitikuu,[/b] toivottavasti teillä parannutaan pian!

[b]Himpura,[/b] minäkin ostin nyt Ainu-merkkisen tuttipullon. Täytyy kokeilla, josko se tehoaisi. Alan kaivata varmasti irtiottaja aiempaa enemmän, jos vauva on hereillä kaiket päivät...

[b]Tinuri,[/b] miten sujuivat nimiäiset?

Meillä ristiäiset ovat vasta parin kuukauden päästä. Täytyy kai soitella tänne kotiseurakuntaan ja kertoa siitä, mutta eipä ole saanut aikaiseksi.

Nyt täytyy mennä viihdyttämään tuota vähäunista tyttöämme. Hän siis oli hereillä eilisen vuorokauden aikana yli 12 tuntia ja nukkui nyt 10 h kolmella syötöllä. En tiedä sitten, oliko " valvomisen" syynä kakkaamattomuus. Viimeksi tuli kakka perjantaina. Olisi kyllä hienoa, jos kakka tulisi joka päivä.

Mukavaa viikon alkua kaikille! Erityisesti tsemppiä valvoneille ja masuvaivaisten vauvojen perheille!

Iituli + tyttö tänään 2 kk

Vierailija
2/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi uusi viikko... Meillä on tällä viikolla 3 kk neuvola, saa jännittää taas miten paino ja pituus ovat kehittyneet. Meillä nukutaan edelleen 8 tunnin yöunia ja päivällä Joel syö 2-4 tunnin välein, aamulla ja illalla annan tisun lisäksi tuttipullosta " jälkiruuaksi" lypsettyä äidinmaitoa niin paljon kuin poju jaksaa syödä.

Joel on alkanut vierastaa, viime viikolla huomasimme tämän kun enemmän kävin kyläilemässä ja meillä kävi monena päivänä vieraita. Aika aikaisin alkoi tuo vierastaminen, ilmeisesti ollaan nössötetty kotosalla liiaksi. Olen ajatellut että antaa pojan kasvaa ennen kuin aletaan enemmälti kyläillä ja " luuhata kylillä" jotta vältyttäisiin flunssilta ja ripuleilta.

jaha, taas kutsu kuuluu :)

MrsCruiser

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iituli, tuohon uni-asiaan on mahdotonta vastata, tai vastaus riippuu ihan mikä päivä sattuu olemaan. Siis välillä nukkuu paljon, melkein koko päivän ja välillä tuntuu että pikkumies vaan valvoo koko ajan, nukkuu vaan parit pienet päiväunet. Riippuu kakkatilanteesta ja kai se rytmikin on vielä hänellä vähän hakusessa.

Mulla meinas aamulla suu ja leuka revetä kun heräsin klo 7.30 siihen kun 2v taapero tuli viereen. Vauva nukkui vielä!!! Luulin jo sekunnin murto-osan että se oli tukehtunut siihen mun viereen kun MITÄÄN ei ollut kuulunut koko yönä, tai mä en ainakaan ollut kuullut, nukuin itse niin sikeästi. Nukahti joskus 00.30.... eli yhtäjaksoista unta 7h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tosi nuhainen ja yskivä se vieläkin on, neuvolasta kun soitin aamulla en saanut mitään apua, nyt tarkkailen tilannetta vienkö lääkäriin vai en. Ei onneksi ole kuumetta. Mulla jo parempi olo, mutta viikon kestää näköjään tämä tauti...

Vieläkin noista yöunista äimistynyt äitikuu ja pojat 2,5v ja 2,5kk omaan napaan tuijotellen

Vierailija
4/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 7h on siis kaikkien aikojen enkka. Edellinen yöhän meilä meni 1h pätkäunilla..... Yleensä syö 3h välein, öisinkin.

äk

Vierailija
5/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ehdin kovasti pinoja lueskelemaan taakse päin, sillä sängstä kuuluu jo juttelua... Meilläkin vaihteeksi sairastetaan. Esikoinen kuumeessa, muut toistaiseksi terveitä. Esikko täytti 2v viime viikolla, joten synttärit on pitäneet kiireisinä. Sen lisäksi käväistiin näytillä isovanhemmillani viikonloppuna, joten sellaista rauhallista kotiaikaa ei ole juuri ollut...

IITULI, ymmärsinkö oikein , että teillä helpottaa hieman? Jos niin, niin onnittelut, olen todella iloinen jos näin on! Samaten edelleen myötätuntohaleja ja tsemppiä masuvaivaisten perheille...

Meillä nukutaan hyvin. Iltaisin unille mennään siinä 23 paikkeilla ja aamulla herätään 8-8.30. Välissä syö usein kerran, joskus kahdesti eli unen puutteesta en juurikaan ole joutunut kärsimään. Neuvolassa viime viikolla painoa 4930 ja pituutta 58.5cm, kivasti kasvanut (3060 ja 51cm) ja kaikki muutenkin hyvin.

Nyt huuto yltyy, pitää mennä...

Tiina ja tytöt 2.5kk ja 2v

Vierailija
6/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas että on talo sekaisin, tai siis yläkerta tän remontin takia... seinää pystytetty yms. täälä on tosiaa järkky kaaos. siinä sit hoidat viel kolme mukulaa.. nyt on onnenksi listoja vailla valmis ja saame tavarat paikallee.

ÄITIKUU ja PIKKUSISKO jaksuja sen flunssan kanssa, meillä sairasteltiin miltei kaksi viikkoa ja univelkaa kertyi reippaasti.

ITULIN hyvä putki näyttää jatkuvan.. HIENOA! Olen niin onnelinen puolestasi.

MM toivotaan että teillekin tuo vyöhyket. toisi avun.

Nukkumisesta en kyllä osaa sanoa mitään.. meillä ei ole enään mitään rytmiä,nukutaan välillä vaan 20min ja välillä 3h.. aika ärsyttävää. välillä nukutaa koko päivä ja välillä ollaan kokoajan hereillä.

Jaa, jos nyt sit aloittais tän raivaamisen.. PLÄÄH!!!!!

nefili ja Adam1.5kk

Vierailija
7/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas aikas monella vauvalla nuita ilmavaivoja :( Onneksi meillä ei, olen kyllä antanut Cuplatonia pienestä pitäen (edellisestä vauva-ajasta viisastuneena). Jaksamisia kaikille, palkinto odottaa edessä päin :)

Meillä Akseli on saanut pelkästään pulloruokaa. Ensin äidinmaitoa pullosta ja sitten Tuttelia (Nan ei sopinut, vaan sai masuvaivoja). Pulloina on Ainun pullot ja joulupukki toi yhden " hassunmallisen" , se on tarkotettu koliikkivauvoille. Siitä poika syö mielellään ja se on mukavan sopiva äidin käteenkin :) Niin ja nyt mennään sitten jo velleissä ja perunaakin on syöty. Niin ja ikää Akselilla on vajaa 3kk. Aloitettiin nuo vahvemmat pöperöt kun pojalle meni kahteen kertaan 2dl maitoa parin tunnin hereilläolon aikana :O Kyllä vieläkin menee Tuttelia n. 10dl/vrk.

Nukkumisen ja valvomisen suhteen meillä myös ihanne tilanne :) Nukahtaa illalla klo 22 ja nukkuu aamu 07 asti heräämättä. Sitten valvotaan 1,5 tuntia ja nukutaan 2. Taas hereillä pari tuntia ja nukutaan 4. Jostain kuudesta illalla valvoo sinne kymmeneen jne.. :)) Ensimmäinen kuukausi olikin valvomista kun söi puolen- tai tunnin välein :O

Minä aloitin minipillerit. Ajateltiin että jos vielä meille suotaisiin vauva vaikka ensi vuonna niin en viitsinyt kallista kierukkaa muutamaksi kuukaudeksi asennuttaa. Mitäs muilla käytössä? Mun piti laihduttaa saadakseni nuo pillerit kun teho parhaimmillaan jos elopainoa alle 75kg ja minulla oli muutaman kilon enempi :x

Meillä koululaiset nyt hiihtolomalla ja koko ajan äidin kimpussa: mitä tehtäis, meil on tylsää, saako sitä ja tätä jne.. jne... jatkuvaa natinaa. Ajoin heidät nyt pihalle riehumaan kun vauhkottivat tuon mein koiran joka on 40 asteen kuumeessa - - ei kauheen kivaa :x

Mutta nyt taidan surffailla muille sivuille :)

Jaksamisia kaikille :)

RauPotar ja Akseli

Vierailija
8/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus*

Nukahtihan se tyttö viimein. Meillä nyt huudettu parina päivänä aika paljon. Pitää kanniskella ja hyssyttää, että viihtyis edes hetken hiljaa. Onneksi tämä on päiväsaikaan, että yöt nukutaan kyllä. Sisko sano että niillä oli kans pahin aika 2-3kk. Jos meilläkin?! Sillai päästään kans aika helpolla, että tyttö huutaa sen tunnin tai puolitoista, sit nukahtaa väsymykseen ja nukkuu ihan hyvin. Mutta kun ottaa omaan sydämeen niin kipeetä, kun pieni huutaa kurkku suorana ja pää punaisena eikä mikään auta. [color=red] SUURI [/color] myötätuntoni niille joiden vauvat huutaa kauemmin!! Kuinka jaksatte?! Tsemppiä ja toivottavasti pian saamme vain muistella näitä aikoja.

Tosiaan meillä tullut jonkinnäköinen yörytmi nyt viime viikolla. Tyttö nukahtaa klo 21-22 aikoihin ja herää klo 8-9 aikoihin aamulla. Yöllä syö edelleen sen 2-3 kertaa. Päivällä sit valvoo vaihtelevasti. Päivällä ei ole vielä oikein minkäänlaista rytmiä. Kuten tänäänkin kun käytiin kaverin luona kylässä, niin " rytmi" meni sekaisin. Ei nukkunut sitä 3h päikkäriä minkä hän nukkuu vaunuissa. Mutta kai se rytmi siitä kehittyy pikku hiljaa. =)

Mekään ei olla hirveästi käyty kyläilemässä, joten saa nähdä koska meidän neiti alkaa ujostella. Pitäis kyllä liikkua enemmän, mutta mun mielestä se on jotenki niin hankalaa. Pukeminen ja riisuminen, syöttäminen, itkeminen/huutaminen jne. Kaikki pitää suunnitella niin paljon. Töissäkin pitäis käydä moikkaamaassa, mutta sekin on vaan jäänyt. Ehkä ens kuussa.. =)

Ihanaa, pääsen perjantaina yksin kaupungille!! Äidillä on vapaapäivä ja lupas hoitaa neitiä sen aikaa!! Hiukan olen innoissani!! Ajatelkaa, ihan yksin kierteleen kauppoja!! =)

Nyt en enää muista mitä piti kommentoida.. =) Raskausaikana kärsin raskausdementiasta, mutta mikähän dementia nykyään vaivaa, vai eikö muisti ole vaan palautunut raskausajalta?! =)

rusina & tällä hetkellä nukkuva tytöntyllerö

Vierailija
9/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimmi: Miten te niitä jalkoja ja käsiä jumppaatte?? Jos meidänkin pitäis vähän kokeilla.

Toinen asia mikä alko mietityttään.. Kauanko vauvoja pitää röyhtäyttää?? Kunnes kiinteät aloitetaan vai kauemmin?? Valistakaa taas vähä tätä tietämätöntä, KIITOS! =)

Vierailija
10/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Vyöhyketerapeutilla [color=black] käytiin tänään.

PikkuPoju nautti taas käsittelystäm kakasi vaib ja hymyili. Hieman ähisi kun paineltiin korvanlehtiä.

Viime ja edellinen yö on mennyt suht hyvin, viime terapeuttikäynnin jälkeenhän meillä elettiin muutama päivä täydessä kaaoksessa: PikkuPoju huusi enemmä kuin ikinä ennen. Tuntui, että se eka vyöhyketerapia vain pahensi vaivoja.

Tänään siis käytiin toisen kerran. Heti hieronnan terapian jälkeen PikkuPoju väänsi niin isot kakat että vaatteetkin meni vaihtoon. Söi masun täyteen (siis nää siellä vastaanottohuoneessa) ja sitten hän nukahti automatkalla ja nukkui tunnin. Herättyään on kakannut jo kolmet kakat. Ummetusta ei tietääkseni ole ollut.. mutta kait kuitenkin jotain on kertynyt tuonne pikkusuolistoon kun nyt tavaraa riittää..

Ja nyt taitaa tulla neljännet mega-annokset vaippaan, pärinästä päätellen. Poju on nyt ollut tyytyväisen oloinen koko ajan (kotona ollaan oltu 3 tuntia).

Toivottavasti hyvä tuuli jatkuu..

[color=red] Flunssa [color=black] tuntuu jo menneen ohi!! Hieman PikkuPojulla ja meidän kolmevuotiaalla tuntuu vielä räkää olevan, mutta sekin lähinnä vain makuuasennossa, eli nukkuessa.

Itse tunnen olevani jo ihan voinneissa =)

Univelkaa tietty tuli niinä kauhunöinä kun ei nukuttu ollenkaan, sen ekan terapian jälkeen. Mutta viimeiset 2 yötä on mennyt ihan hyvin, varmaan vyöhyterapian vaikutus lakkasi. Oli kumpanakin iltana hieman koliikki itkua, noin pari-kolme tuntia putkeen.. mutta ei ne muutamat tunnit tunnu enää missään =/

Nyt pelottaa tuleva yö, jos tällä tokalla käynnillä on sama vaikutus kuin ensimmäisellä.. eli täyttä kirkumis-itkua klo 21-07.

Nyt PikkuPoju vaikuttaa kyllä ihan säyseältä ;D

Tässä sylissä rinnalla välillä imee ja välillä päristää vaippaan.. sitten hymyilee suloisesti ja jatkaa imemistä.

Ihanaa nähdä PikkuPoju noin hyvällä tuulella!

Nyt lähdetään vaihtaa haisulit pois housuista (haisee mädälle kananmunalle *pitelee nenää*) ja jatketaan seurustelua tuolla hoitopöydällä. Täytyy nauttia nyt tästä hetkestä!

[color=blue] -mm- ja hyväntuulinen PikkuPoju 7 viikkoa

Vierailija
11/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mun edellisen viestin ekasta lauseesta ei taida Erkkikään ottaa selvää.. Sitä se se teettää kun yhdellä kädellä kirjoittaa vauva rinnalla.

Tässä siis lause uudelleen;

[color=red] Vyöhyketerapeutilla [color=black] käytiin tänään.

PikkuPoju nautti taas käsittelystä KATSELI VAIN ja hymyili. Hieman ähisi kun paineltiin korvanlehtiä.

-mm-

Vierailija
12/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairastetaan oikein kunnolla. vauva nukkui yön levottomasti ja samoin esikoinen. molemilla kuumetta....esikoisella korvatulehdus, joka ei ekalla kuurilla parantunut.vauvallakin on nyt nuha ja kuumetta oli 38.5, laitoin supon, jotta nukkuis paremmin, nimittäin päiväunille ei ole rauhoittunut.toivottavasti huomena olis kuumeeton päivä.

RYTMISTÄ:yöunille vauva menee klo 22-23, nyt olemme heräilleet(terveinä) klo 8-8.30. valvoo 1-1½t, 30-60 min tirsat, valvoo1-2 t, päikkärit 1-5 t ja illalla toiset 1-4t, joskus nukkuu vain 1. pidemmät unet siis, yl. 2 x 2-3t ja 8 maissa vielä pikkutirsat, ei jaksa valvoa, mutta ei vielä rauhoitu yöunillekaan.

Yöllä heräilee syömään 1-xmäärän, yleensä 2-3 t ja aamulla syö tunninkin välein. vain harva yä mennyt 1-2 syötöllä.

Iituli: tänään pappa taas tarjosi nania, kun kävin kkaupassa, mutta yhtä huonolla halulla meni. totuttelua jatketaan.mukava kun teillä on yöt rauhoittuneet.

Voi että harmittaa nämä sairastelut. itsekään en pääse kuntoilemaan ollenkaan kunon koko ajan pikkunuha päällä ja lasten kanssakaan ei pääse ulkoilemaan...

Vierailija
13/24 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vielä on reilu tunti jäljellä =)

Pikaisia [b]paranemisia[/b] kaikille flunssaisille!! Ei ole todellakaan mukavaa kun lapsi sairastaa -varsinkaan vauva...

Lassi alkaa vihdoin ja viimein olemaan suht terveenä -öisin nenu vaivaa vieläkin, mutta oon tullut siihen tulokseen että meillä on vain liian kuiva ilma kun päivisin on ihan kunnossa...

[b]MM[/b]: Mukava kuulla että toinen käynti tuntuu auttavan =) Toivottavasti yö menee hyvin eikä eka käynnin jälkeiset huudot toistu... Jos se nyt helpottais teilläkin!

[b]rusina[/b]: Mulle on neuvottu, että se " jumppaaminen" hoituu ihan vaan käsiä ja jalkoja nostelemalla ja liikuttelemalla. Mä jumppaan käsiä aina niin että annan Lassin ottaa mun peukaloista kiinni ja otan ite Lassin ranteista ja suht hitaasti liikuttelen käsiä sivuille ja yhteen ja ylös ja alas. Sitten otan jaloista kiinni ja liikuttelen niitäkin auki ja kiinni ja alas ja ylös... Lopuksi jumpataan vielä jalkoja koukkuun ja suoraksi eri tahtiin ja lopulta mun ei tarvi tehdä mitään kun Lassi potkiskelee itse innoissaan =) Alussa hoksaa että kädet ja jalat ei meinaa liikkua mihinkään, mutta vähän ajan päästä Lassi jumppaa jo melkein ilman mua =)

Tuo jalkojen jumppaus ruukaa myös laittaa ilmat liikkeelle =)

Käytiin tänään taas mun vanhempien luona. Koitetaan käydä nyt vähän tiheämmin kun viime käynnillä Lassi nosti hepulit mummun sylissä ja mun vanhemmat vähän huolestu että jokos se muka vierastaa =) No, tänään meinas taas osoittaa mieltä mummun sylissä, mutta helpotti kun äiti tuli viereen istumaan... Myöskään tädin syli ei kelvannut että taitaapa meidänkin poju vierastaa -minäkin kyllä vähän ihmettelin kun luulin että vierastavat vasta joskus puolen vuoden iässä =0 Ylihuomenna mennään taas kun mummulla on synttärit. Tuntuu vähän oudolta sanoa tuota äippää mummuksi kun täyttää vasta 44 vuotta =)

Meillä muuten jatkuu edelleen nuo iltakätinät... Päivät menee suht vähällä itkeskelyllä ja öisinkin saadaan kyllä nukuttua, mutta [b]illat[/b], silloin vääntää aina vatsaa. Sänkyyn Lassi laitetaan jo klo.21-22, mutta yleisimmin nukahtaa vasta klo.23-24 koska mahaa vääntää joka ilta enemmän tai vähemmän... Joskus itkeskelee ja kitisee sängyssä ja tutti ja jalkojen nostelu helpottaa, mutta useimmiten itku yltyy huudoksi ja täytyy hyssytellä puolisen tuntia, pahimmillaan tunti.

Koliikkiahan tämä ei ole lähelläkään, mutta ihmetyttää tuo, että miten nuo mahavaivat on aina samaan aikaan...

Mun syömisillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta ja d-vitamiineja ollaan annettu ja ei olla annettu ja ollaan annettu eri aikaan, mutta aina se masu vaan vaivaa illalla... Ihan kummallista...

Ai niin juu... Rusina kyseli siitä [b]röyhtäyttämisestä[/b]... Mä oon aatellu että ainakin niin kauan pitää röyhtäyttää kun imettää kun siinähän tuppaa menemään ilmaa masuun aika lailla... Soseita syödessä sitä ilmaa ei mene niin paljon, mutta kyllä tuo siskon 8 kk poika röyhtäilee joskus soseidenkin jälkeen. Häntä ei enää " röyhtäytetä" , mutta pidetään jonkun aikaa pystyasennossa syönnin jälkeen ettei puklaa mustikkasoseita matolle =)

No juu, puoli tuntia meni taas kirjotellessa että eiköhän tässä kaikki tällä kertaa =)

pimmi+Lassi

Vierailija
14/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt ei jaksa pitkää vietsiä kirjoittaa, flunssan jälkitautina tuli poskiontelotulehdus ja olo on aika surkea :(

[b]himpura[/b], minä kyllä lähtisin lääkäriin vauvan kanssa, alle kolmekuisen kuumetta EI SAA LÄÄKITÄ ilman lääkärin konsultaatiota ja muutenkin noin pienen vauvan korkea kuume on aina syy lääkärireissuun!

Nimiäiset vietettiin lauantaina ja juhlakalu nukkui liki koko toimituksen ajan, sai äitikin juoda kahvit rauhassa. Alpista ei tullut Alpia, mutta toiseksi nimeksi tuli Armas [color=red]♥[/color]

Tinuri *palaa olohuoneen lattialle patjalle potemaan Aristokattien, esikoisen ja pikkupojan seuraan*

Vierailija
15/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Onpas ulkona taas kylmä. Ei taida tulla ulkoilupäivää tänäänkään. =( Sais nämä kovat pakkaset jo loppua, alle -10C kyllä riittäis. Ihanaa kun tulee kevät ja lumet sulaa sit tulee kesä... *hih*

Täällä huudettiin taas eilen, masuvaivoja luultavasti, mutta nukahti sit isin syliin 21.30 ja on nukkunut hyvin koko yön, tankkas 2 kertaa ja heräs aamulla 8.30. Nyt taas ottaa pienet tirsat. =) Pari viikkoa vielä niin tyttö on 3kk, jos sit helpottais. Ihan tytön vuoksi sitä toivoo, reppana saa huutaa pää punaisena. Tosiaan, ei tämäkään mikään koliikki ole, joten tsemppiä teille joiden vauvat huutaa vielä enemmän! Kyllä niin 100 kertaa mielummin olis ite kipee, kun kattois pienten huutoa. Eiköhän se pian helpota kaikilla. Toivotaan niin!

[color=turquoise] Mutter-mommy [/color] Saitko eiliset mädäntyneet kananmunat vaipasta pois? *heh* Hiukan minua nauratti tuo! Miten viime yö meni? Toivottavasti hyvin!

[color=turquoise] Himpura [/color] Pikaista paranemista teille!!

[color=turquoise] Tinuri [/color] Pikaista paranemista myös sinne!!

[color=turquoise] Pimmi [/color] Kiitos jumppaohjeista!! Täytyy tänään aloittaa! =)

[color=turquoise] Suositelkaa minulle rintapumppua! Meitsikin haluais välillä päästä pois kotoa yksin ja ajattelin kokeilla tuttipulloa aina silloin tällöin. Mutta ensi pitäis hommata joku pumppu. Minkälainen kannattais ostaa? Ei tarvi olla sähköinen, ei hirmu kallis, mutta kuitenkin toimiva. [/color]

Nyt hakeen posti ja sitä lukemaan, ennen kuin tyttö herää.

rusina & tyttö tänään 11 viikkoa

Vierailija
16/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoja käyn säännöllisesti lukemassa vaikka en juuri ehdi kirjoitella.

Himpura, kävin eilen poikieni kanssa lääkärissä (ovat melkein 2 vk olleet räkätaudissa) ja lääkäri sanoi, että jos vauvalle tulee kuumetta, heti päivystykseen, josta saa lähetteen TAYSiin. Antoi ymmärtää, että kaikki alle 3kk vauvojen kuumetaudit hoidetaan keskussairaalassa. Joten sinuna kyllä soittelisin terveyskeskukseen, jos kuumetta vielä on. Pikaista paranemista teille!!

Iituli, mukava kuulla, että yönne menee jo paremmin. Kyllä ne päivätkin siitä sitten...

Meillä pojat nukkuu 20-n.6.30. Vauva syö noin klo 01 ja 05. Poju ottaa tirsat 7.30-8.00 ja kunnon unet 9.00-12.00. Sitten taas tirsat 13.30-14 ja kunnon unet 15.30-18. Eli nukkuu kai noin 17 tuntia. En siis voi valitella huonouniseksi, toisin oli muutama vuosi sitten, jolloin nykyinen isoveli nukkui pahimmillaan vain 5h / vrk.

Meilläkin syödään jo riisivelliä, päärynää ja luumua. Hyvin tuntuu kiinteät uppoavan eikä masuvaivoja ole tullut. Meillä on ollut isoja ongelmia ruuan pysymisessä vatsalaukussa ja kiinteiden aloitus paransi huomattavasti tilannetta. Meillä on refluksiin käytössä jo kaksi lääkettä ja TAYS on tullut pojulle tutuksi. Nyt tilanne on hyvä ja jos muutosta huonompaan ei tule, seuraava käynti vasta huhtikuussa.

Aurinkoista pakkasaamua kaikille!

t. päivikki ja pojat melkein 3kk ja 2v 8kk

Vierailija
17/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tänne ehtinyt kirjoittaa sen jälkeen kun lähdin laitokselle---

pikkuinen ei nuku päivällä juuri lainkaan, yöllä onneksi kuitenkin.

Olisko kellään vinkkejä, miten saan tytön nukkumaan päivällä pidempään kuin puoli tuntia? Ollaan vaunuissa hyssytetty, mutta kun liike lakkaa, niin vauva herää.

Yöt menee niin, että nukkumaan laitetaan joskus 22 maissa, tyttö nukkuu vieressä ja yöllä syö vaihtelevasti joko kerran aamuyöstä tai sit vaikka tunnin välein. Pääsääntöisesti nukun kuitenkin hyvin, mikä on hyvä asia-olis vaan kiva saada päivälläkin vähän omaa aikaa, ja aikaa tuolle esikoisellekin. Kaipa tämä menee ohi?

Masuvaivojakin on kamalasti, tyttö piereskelee niin pahan hajuisia paukkuja, että iskä jää kakkoseksi ;)

Mikähän tuohonkin auttaa?

Olo on jotenkin edelleen avuton, tuntuu että teen kaiken väärin ja aina olen huolissani, että onko kaikki ok.

2kk neuvolassa mittaa tytöllä oli 56,6 cm ja 5560g, eli pullero vauva on. Syntyessään oli vain 2800 ja 48 cm, joten hyvin on ruoka maistunut.

Vierailija
18/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on isoveljellä jo paremmin nukuttu yö.sai eilen kassillisen lääkkeitä.korvatulehdus näemmä vaati vielä toisen antibioottikuurin. hyvin nukkui yönsä ja on ollut virkeämpi tänään.

Tinuri: minäkin jo huolestuin, kun aamulla kuume näytti nousevan. meidän pojullahan on jo aikaisemmin ollut kuumetauti, saatiin silloin lastenpäivystyksestä hoito-ohjeet ja suppoja saa laittaa. laitan kuitenkin vaan yöksi jotta nään mikä tilanne...soittelin jo tänään sairaalaan kun kuume nousi 39. mutta tätä virustautia on liikkeellä.pappakin sitten sairastui samaan virukseen ja nyt itse nuhaisena huonosti nukkuneena yritän pysyä hereillä..vauva syö kuitenkin tosi hyvin ja on hyvätuulinen, 38 astettahan on vasta kuumeen raja näin pienillä. vinkeistä vakuuttuneena uskallan vielä kotona seurata kun eivät sairaalaankaan ottaneet ja onneksi on sairaala ihan lähellä jos näyttää että tästä huononee.mutta totta että näiden tautien kans on jotenkin huolissaan näin pienellä.

gallupeja: röyhtäytelen, tämä vauva ei suostu makuuasentoon jos ei saa röyhtäistyä.muta välillä kuplat on tosi tiukassa...

vierastamisesta: vauva vierastaa tosi paljon, on vierastanut jo 1kk ikäisestä, kun olin tämän kanssa kampaajalla ja tädit hoitelivat jonkun aikaa....ei meinannut rauhoittua heidän syliin

mut nyt päikkäreille..

Vierailija
19/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi aamu vähemmän mukavasti, kun esikoinen heräsi kovaan vatsakipuun. Mahatautiahan se sitten oli, hällä vaan ensin menee tosi kipeäksi vatsa ja sitten alkaa ripuli & oksennus. Se hyvä tässä on, että kun poika on jo " iso" , ekaluokkalainen, osaa käydä vessassa oksulla itse. Toki sinne vanhemman haluaa vettä ojentamaan ja lohduksi, muttei enää tarvi siivoilla sänkyjä ja lattioita.

Jouluntähtönen on flunssassa, kuten näköjään moni muukin. Tuhistaa ja aivastelee, toinen silmä punoittaa. Ei kuumetta kuitenkaan eikä silmä rähmi, toivottavasti ei tarvi hakea silmätippoja loppuviikolla.

Sain ihanan synttärilahjan eilen, niiden ihan oikeiden pakettejen lisäksi, Elsa nauroi ekaa kertaa ääneen. Ja moneen otteeseen yhden valveillaolojakson aikana. Oli se vaan ihana ääni. :) Tänään naurua on koettanut houkutella kuuluville koko perhe, mutta on jouduttu tyytymään leveisiin hymyihin. Eihän se kukkokaan käskien laula... ;)

Me ollaan hiihtolomalla, tai oikeasti tietysti vain koululainen ja mies, mutta kyllä tämä lomalta tuntuu minustakin, kun ollaan koko perhe kotona. Siksipä pinoutuminenkin käy harvakseltaan, kun on olevinaan niin paljon ohjelmaa. No, tänään ollaan oltu kotona potilaan kanssa. Toivottavasti jo huomenna päästään edes muut ulos, jos pakkanen vähän lauhtuisi.

Mitäs kyseltiin tällä kertaa...

Röyhtäyttämisestä ainakin. Se on ihan vauvasta kiinni tarviiko röyhtäyttää vai ei. Meillä kaikkia on satunnaisesti röyhtäytelty ihan pikkuisina, muttei Elsaakaan enää tarvi mitenkään erityisesti nostaa röyhtäisemään. Hih, naureskelin tässä, että onneksi ei kuitenkaan imetyksen loppuun asti tarvi lasta röyhtäytellä, olisi aika huvittava näky nostella vaikka parivuotiasta taaperoa olalle röyhtäisemään. :D No joo, vakavasti puhuen, on siis tosi yksilöllistä tämäkin. Jokainen tietää oman vauvansa tarpeet parhaiten.

Aventin pumput on hyviä, tosin kalliita. Jostain kuulin, että marketeissa myytävä Pikku-Piia-merkkinen pumppu olisi (liki) yhtä hyvä ja hinta on edullinen.

Levollista iltaa ja yötä kaikille tähtösille äiteineen,

frilla ja Elsa

Vierailija
20/24 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan hieman nolottaa kertoa meidän päivärytmistä/ unista: Noponen nukahtaa n klo 20.00 yöunille, ensimmäinen (ja ainoa) yösyöttö tuossa 3.30-4.30 välillä, hän syö n 10 min ja jatkaa samantien unia. Herätys onkin sitten 7.00-7.30 välillä ja sitten ekoille päikkäreille jo 9.00 aikaan. Eli oikein hyvin nukutaan!! Sama " rytmi" on ollut kotiintulosta saakka, pari ekaa viikkoa kyllä syötiin 01.00 ja 05.00 aikoihin, mutta nyt on jo viitisen viikkoa menty tuolla yhdellä yösyötöllä.

Päikkäreitä nukkuu vaihtelevasti, yleensä yhdet tai kahdet 3 tunnin unet ja pari lyhyempää pätkää. Nämä kovat pakkaset vaan hieman haittaavat unia, kun olen nukuttanut 2 viikon ikäisestä vallan ulkona noita pitkiä unia, niin nyt kun ei ulos voi mennä, on hieman ongelmia päiväunien kanssa. Näin kun tässä kovasti hehkuttelen, niin todennäköisesti kohta koko rytmi on ihan sekaisin, valvotaan yöt ja nukutaan päivät. Toivottavasti ei kuitenkaan...

Toinen hehkutuksen aiheeni on uusi auto!! Tämä ehkä sopisi enemmän tuonne isien palstalle, mutta olen niin innoissani!! Ostettiin nimittäin kunnon kokoinen tila-auto, ei tarvitse enää ihmetellä mihin rattaat saa tungettua saatika muut tavarat. Keskimmäinenkin pääsee taas korokkeelle istumaan, kun vanhassa autossa ei koroke ole mahtunut takapenkille kun turvakaukalo käytössä.

Tästä taasen pääsenkin omaan kysymykseeni eli: [b] milloin aiotte siirtyä pois turvakaukalosta ja millaisen turvaistuimen hankitte? [/b] Tämä on ehkä hieman aikainen kysymys, mutta olen itse joutunut pohtimaan turvaistuin-kysymystä jo aika paljon. Saisin nimittäin tuttavani kautta Recaron istuimen tosi paljon edullisemmin kuin kaupasta ostettuna. Ainoa ongelma on vain se että Recaron istuinta ei saa selkä menosuuntaan, on kuitenkin tarkoitettu 9kg alkaen!! Kovasti kyllä vakuuttelevat että on kuitenkin turvallinen, onhan tuo testivoittaja-penkki, mutta silti hieman hirvittäisi laittaa niin pientä lasta naama menosuuntaan. Onko kellään kokemusta ko. istuimesta??

Nyt täytynee siirtyä tiski/pyykkivuorien kimppuun, niin kauan kun vauva vielä nukkuu...