Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-bonuksetkin huomioitiin toimeentulotuessa

Vierailija
03.11.2024 |

S-tililleni oli kertynyt bonuksia 180 € ja tämä vähennettiin tämän kuun toimeentulotuesta. Älytöntä ettei saa yhtään säästää pahan päivän varalle!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se henkisesti hirveän raskasta ajatella, että jos näin 50+ ikäisenä joudun työttömäksi enkä saa uutta työtä, niin minulta menee kaikki se vähäinen omaisuus, jota olen koko elämäni ajan koettanut kartuttaa.

Eli haluat pitää varat ja omaisuutesi siihen kajoamatta, mutta veronmaksajat eli työtä tevä naapurisi maksaisi kaiken sinun elämisesi? 

Vierailija
22/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spankin tilin ne näkee kyllä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin hyvin empaattinen toimeentulotukea nostavia köyhempiä kanssaihmisiä kohtaan, kunnes muutin taloyhtiöön jossa kova ralli ja mölinä aina kuukauden ensimmäiset päivät kun korvaukset kitataan tai vedetään hihaan, mitä lie tekevät mutta yömyöhään ölisevät. Kokemus avartaa. Minulla vakityössä käyvällä muutto edessä ennen joulua, toivottavasti ei ole samanlaista sakkia naapurissa. Hyvä vaan, että tuet leikataan minimiin. 

Vierailija
24/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki perustuu vain ihmisen nöyryyttämiseen. Elämän kurjistamiseen uhkailemalla ja köäntämällä viimeisetkin kivet. Itse pysyn erossan, vaikka tilanne olisi kuinka rahaton. 

Suomalainen tt-tuki perustuu ihmisen nöyryyttämiseem.

Siksi se pyrkiikin estämään mahdollisimman tehokkasti työllistymisen, koska työllistymisen jälkeen ei voi enää nöyryyttää niin helposti.

Vierailija
25/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä bonuksista kela tiedä. Eriasia jos joku ohjannut ne käyttötililleen. Bonukset kun voi nostaa esim prismasta

Jos asia tulee ilmi, niin olet käräjillä. 

Vierailija
26/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se henkisesti hirveän raskasta ajatella, että jos näin 50+ ikäisenä joudun työttömäksi enkä saa uutta työtä, niin minulta menee kaikki se vähäinen omaisuus, jota olen koko elämäni ajan koettanut kartuttaa.

Mihin se menee? Jos olet elämäsi työtä tehnyt, niin eläkettä on kertynyt. Ja ennen kun olet eläkeiässä saat ansiosidonnaista, jos liittoon kuulut ja sen jälkeen peruspäivärahaa. Ei niihin omaisuus vaikuta. Varmaan sinulla on oma asunto, niin asumiskulut ovat pienet ja päivärahat riittää kyllä elämiseen. Toimeentulotuestahan tässä on kysymys.

Vierailija
27/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin vinkata tästäkin väärinkäytöksestä Kelalle, niin loppuu käteisnostot. 

Vierailija
28/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhän toimeentulotuella saa tuhlattua kuukaudessa S-liikkeeseen niin paljon rahaa että saisi 180 € rahaa. Se vaatii jopa tuplabonuspäivinä 1800 euron ostoja tai normaalipäivinä 3600 euroa ostoja.

Paska trolli on paska.

Vierailija
29/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on se viimeinen pahanpäivänvara. Se on se köyhäinapu, kun muuta ei ole. Miksi tätä ei ymmärretä?

Jos olisin toimeentulotuella, pitäisin varsin epämotivoivana sitä, että kaikesta omatoimisuudesta rangaistaan. Mitä sitä tilanteessa enää mitään yrittämään. Pohjalla ollaan, valtio maksakoon sen minkä laupeudessaan tohtii. 

Toimeentulotukea voisi antaa max 3 kk ajan, sen jälkeen muutto asuntolaan ja petipaikka, 2 ateriakuponkia päivää kohti. Jos katsoo, että muiden pitää elättää, vaikka itsellä on rahaa, niin käyttäköön säästönsä asuntolaelämään.

Käytännön kysymys: minne omaisuus varastoidaan ja kenen kustannuksella siksi aikaa, kun omistaja on asuntolan pedissä?

Myydään huutokaupalla ja rahat henkilölle. Ei siis tarvitse vähään hetkeen sitä toimeentulotukeakaan sit.

Vierailija
30/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo muuta kuin passivoi ihmisen täysin. Sama kuin vietäisiin ihmiseltä itsemääräämisoikeus ja määrättäisiin holhoksen alaiseksi. Järjetöntä touhua.

Täysin passivoituneitahan nämä on jo nyt, jos toimeentulotuet piiriin kuuluvat. Syytä olisikin määrätä holhouksen alaisiksi ja yleishyödyllisiin tehtäviin, joka olisi peruste rahanjaolle.

Vierailija
31/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on se viimeinen pahanpäivänvara. Se on se köyhäinapu, kun muuta ei ole. Miksi tätä ei ymmärretä?

Jos olisin toimeentulotuella, pitäisin varsin epämotivoivana sitä, että kaikesta omatoimisuudesta rangaistaan. Mitä sitä tilanteessa enää mitään yrittämään. Pohjalla ollaan, valtio maksakoon sen minkä laupeudessaan tohtii. 

Toimeentulotukea voisi antaa max 3 kk ajan, sen jälkeen muutto asuntolaan ja petipaikka, 2 ateriakuponkia päivää kohti. Jos katsoo, että muiden pitää elättää, vaikka itsellä on rahaa, niin käyttäköön säästönsä asuntolaelämään.

Käytännön kysymys: minne omaisuus varastoidaan ja kenen kustannuksella siksi aikaa, kun omistaja on asuntolan pedissä?

Omistaja tekee ihan itse päätöksen siitä, mitä omaisuudelleen tapahtuu, mutta yhteiskunta lopettaa omaisuuden säilömisen tukemisen. Jos ihmisellä ei ole varaa maksaa vuokraa, niin sitten hän tyynen rauhallisesti luopuu omaisuudestaan tai vastaavasti lopettaa toimeentulotuella elämisen ja maksaa itse vuokransa ja ruokansa. Sitä kutsutaan vastuun kantamiseksi omasta elämästään.

Vierailija
32/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän toimeentulotuella saa tuhlattua kuukaudessa S-liikkeeseen niin paljon rahaa että saisi 180 € rahaa. Se vaatii jopa tuplabonuspäivinä 1800 euron ostoja tai normaalipäivinä 3600 euroa ostoja.

Paska trolli on paska.

No onhan nuo bonukset voineet kertyä vaikka 10 vuoden ajalta, jos on vaikka joskus elämässään töissäkin ollut.

Vierailija
33/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki perustuu vain ihmisen nöyryyttämiseen. Elämän kurjistamiseen uhkailemalla ja köäntämällä viimeisetkin kivet. Itse pysyn erossan, vaikka tilanne olisi kuinka rahaton. 

Suomalainen tt-tuki perustuu ihmisen nöyryyttämiseem.

Siksi se pyrkiikin estämään mahdollisimman tehokkasti työllistymisen, koska työllistymisen jälkeen ei voi enää nöyryyttää niin helposti.

Avokätinen rahanjakaminen on nöyryyttämistä?

Vierailija
34/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska trolli on paska.

No onhan nuo bonukset voineet kertyä vaikka 10 vuoden ajalta, jos on vaikka joskus elämässään töissäkin ollut.

Eli jättänyt tilitietonsa 10 vuoden ajalta antamatta kelalle... Melkoinen huijari.

Vierailija
35/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala tätä julmuuden määrää, joka päivä täältä saa lukea tällaisia hirviömäisiä kommentteja oikeistosediltä, joista osa varmasti on ihan tosissaan laittamassa köyhiä asuntoloihin. Ensinnäkin: Toimeentulotukea saavat muutkin kuin työttömät. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä kroonisen sairauden vuoksi, ja koska eläke on niin pieni ja sairaalla lääke/terveysmenot niin suuret, saan sen lisäksi monesti MYÖS perustoimeentulotukea. Mielestäsikö minulla ei tulisi olla oikeutta normaaliin asuntoon (edullinen yksiö) ja yksityisyyteen? Itse mieluummin tappaisin itseni, kuin muuttaisin asuntolaan päihdeongelmaisten ym. kanssa. Sairastan mm. pakko-oireista häiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, en pysty tartuntojen pelon vuoksi edes liikkumaan juuri ihmisten ilmoilla, saati jos pitäisi asua muiden kanssa. En siedä lisäksi pienintäkään meteliä ja hälyä, tappaisin itseni alle viikossa, jos joutuisin olemaan jatkuvassa melussa ja hälyssä. Allergioitakin löytyy, joten en pysty olemaan hajusteiden ja tupakansavun käryssä, jo julkisilla paikoilla liikkuminen on tuskaa, saati jos pitäisi jatkuvasti altistua hajuille. Tällaisille kommentoijille ja muille köyhien ihmisten vihaajille, istuva hallitus mukaanlukien, toivon pelkkää pahaa. Toivottavasti elämä kostaa teillekin vielä jollain tavalla julmuutenne.

Vierailija
36/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo ettei osu pilkka omaan nilkkaan !

Vierailija
37/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin hyvin empaattinen toimeentulotukea nostavia köyhempiä kanssaihmisiä kohtaan, kunnes muutin taloyhtiöön jossa kova ralli ja mölinä aina kuukauden ensimmäiset päivät kun korvaukset kitataan tai vedetään hihaan, mitä lie tekevät mutta yömyöhään ölisevät. Kokemus avartaa. Minulla vakityössä käyvällä muutto edessä ennen joulua, toivottavasti ei ole samanlaista sakkia naapurissa. Hyvä vaan, että tuet leikataan minimiin. 

Joo meissä toimeentulotuen saajissa on ihan kunnollista sakkia myös, kiva kun täällä yleistät ja levität vihapuhetta köyhiä kohtaan. Itse olen raitis ja savuton työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta eläke ei riitä välttämättömiin menoihin, joten joudun hakemaan myös toimeentulotukea aika ajoin.

Vierailija
38/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska trolli on paska.

Joopa joo on varmaan, toimeentulolla elävä säästää S-bonuksia 10 vuotta. Mistä näitä oikein sikiää?

Vierailija
39/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo meissä toimeentulotuen saajissa on ihan kunnollista sakkia myös, kiva kun täällä yleistät ja levität vihapuhetta köyhiä kohtaan. Itse olen raitis ja savuton työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta eläke ei riitä välttämättömiin menoihin, joten joudun hakemaan myös toimeentulotukea aika ajoin.

Ja jatkan vielä, että itselläni on päinvastoin niin päin, että naapurit häiritsevät minua juopottelulla ja tupakoinnillaan. Toinen heistä ihan työssäkäyvä, toinen vanhuuseläkkeellä.

Vierailija
40/45 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei sanottu miten pitkältä ajalta bonukset ovat kertyneet ! Jospa tämä on Kelan uusin kyyläys ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä