Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa uutta viikkoa mammat!

Mä kotiuduin juuri neuvolasta ja samaan syssyyn toivat Gigantin pojat meille häälahja-pakastinarkun. Jee, kohta sinne päätyy jäätelöä...

Ensin neuvolakuulumisia: läpäisin kirkkaasti sokerirasituksen. Kaikki arvot muutenkin kohdallaan, hemoglobiinikin oli vielä 130. Kohdunpohjan korkeus oli 25 eli keskikäyrän tuntumassa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja anturikin sai pari napakkaa potkua. Painoa oli kuukaudessa tullut sellaset 1,5 kg eli yhteensä 4 kg tullut raskauden aikana. Mulle noi herkut maistuu kyllä nykyään liikaakin. Nytkin jääkaapissa on kakkua...

Mainitsin supisteluista tädille ja mulla onkin sitten ens viikolla lääkäri, jossa tarkastetaan kohdunsuun tilanne. Alaselkä on pikkasen kipeenä, mutta muuten ei nyt pahemmin viiltele. Kateltiin siinä sitten erilaisia kuvia mm. synnytysasennoista ja sitten täti läväytti esiin kuvia erilaisista yhdyntäasennoista. On kuulemma täysin turvallista harrastaa seksiä takaa päinkin:) Musta koko tilanne oli vaan niin hassu, mutta kuuntelin siinä sitten kiltisti valistusta. Huomenna nähdään tätiä taas synnytysvalmennuksessa.

Sitten päivän pinoon, olikin tullut jo mukavasti luettavaa ja kiva, kun " laiskemmatkin" toukomammat kirjoittelee:) Niin ja tervetuloa uusi mamma, Sinu joukkoihimme!

Pikku-tyypille voimia ja tsemppiä!! Toivottavasti asiat selkenis ja muista , että meille voi aina purkautua.

Alpukalla ainakin oli flunssaa. Sulle ja muille sairastelijoille pikaista paranemista!

Mulla on ollut vaan silloin tällöin pientä turvotusta sormissa, mutta hävinny aina nopsaan. Sämpyläinen: mun maha on varmaankin samanlainen kuin sulla, takaapäin ei huomais, että oon raskaana. Poikaa siis odotan. Kävin tossa neuvolan jälkeen yo:n ruokalassa lounaalla ja mun vieressä istui kaksi tyttöö, jotka puhuivat kovaan ääneen siitä, kuinka edesvastuutonta on tehdä lapsi tähän maailmaan ym. Oisittepa nähneet niitten kasvot, kun nousin viemään tarjotinta pois! No, mua lähinnä nauratti tollaset " paasaukset" , kyllä sitä ehtii mieli muuttua itse kullakin, kun ikää tarpeeks tulee (nim. pe 28v. täyttävä allekirjoittanut).

Ruoasta sen verran, että itse rakastan kokeilla erilaisia reseptejä, joten aika tavalla vaihtelee mitä syödään. Jos tekee mieli keittoja tai makaronilaatikkoa, niin ne on sitten miehen bravuureita. Yleensä mä ehdotan jotain ja 99,9%:lla mun ehdotukset sopii miehelle. Sanoo yöks tosin sieniruuille:(

Tulikohan nyt tarpeeksi turistua? Taidan mennä syömään sitä kakkua ja juoda kupin teetä. Kävelin neuvolasta kotiin ja reidet vieläkin ihan jäässä. =kävelyhän sitten oikeuttaakin ottaan oikeen ison palan kakkua, eiks niin!? :)

Vierailija
22/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä maalta!

Ihan ensin hiukan kommenttia:

PIKKU-TYYPPI: Pidän peukkuja lastenvalvojan kanssa! Et voi exääsi muuttaa, joten koeta vain olla vahva ja elää eteenpäin. Hän tekee omat valintansa, ja vahvasti epäilen, että katuu niitä vielä myöhemmin.

UNELM@: Tervetuloa Tampereella!

DAIM: Koetahan jaksella siellä rempan keskellä! Pääsettekö välillä mihinkään karkuun meteliä?

ONNELLINEN MAMMA: Kyselit ruokahommia. Meillä mies on innokas kokki, joten minua ei juuri köökissä haluta eikä kaivata (mikä ei haittaa yhtään). Meillä karjalan paisti ja erilaiset thai-ruoat ovat kestosuosikkeja.

SINU: Tervetuloa mahakkaaseen joukkoomme!!

HEIDIS23: Saamattomuuden tunne on ihan tuttu juttu! Taitaa olla taas tätä hormoonihumalaa..

Joku puhui mahan muodosta. Mulla on ihan sama homma, että takaapäin ei näy, että olen raskaana, vaikka edessä on jo iso pallomaha.

Kummikosioreissumme meni hienosti ja kandidaattimme suostuivat iloisin mielin kummeiksi.

Oudosti sitä on muuttunut kotirotaksi, kun vuorokauden reissun jälkeen on näin upeaa päästä kotiin!

( . ) Täällä voidaan hienosti ja kylkiluut soi potkuista! Yöt ovat tosin hiukan hankalia, kun en oikein pääse kääntymään unissani vaan herään aina siihen, kun kylki on ihan turta ja sitten vaan punnaan itseni toiselle kyljelle ja koetan saada uudelleen unimatin kiinni.

Jaahas, tuleva tuffa on ovella, joten täytyy mennä viihdyttämään!

Jansku 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokagallup: herneet liotin ja keitin hirvenlihajauhelihan kanssa sopaksi. Sitä syötiin sunnuntaina ja kai huomennakin. Lauantaina maksalaatikkoa ja laavulla makkaranpaistoa. Tänään keitin sit sopat lopuista käristeistä.

Kokkaaminen ei nappaa, mutta kummasti menee automaattivaihteella, kun vaan saa aloitettua. Kaapissa ei ollut juuri mitään tänä aamuna, joten piti sit leipasta sämpylät ja pullat. Se siitä hiivattomasta dieetistä, yritin syödä säilöntäaineetonta ja hiivatonta, jos vaikka auttais.

Illalla tenavat simahti kahdeksalta ja siipalle sanoin, että nyt alkoi tää kahdenkeskinen laatuaika ja painoin pehkuihin. Mietiskelin siellä jotain ruokaorgioita, että jos vaikka joskus laittais illalla jotain gourmet-ateriaa aikuisille. Keittokurssi siipalle siinä samalla, itselläkin paljon kehitettävää tietysti. Yleensä iltapäivästä olen kyllä syönyt päivän kiintiön, joten illaksi on tarjolla vain närästys :-)

Niin, jos joku jaksaa vielä lukea ruokajuttua, niin kalkkunaa paistan wokkipannulla ja sit kaveriksi kiinankaalia, valkokaalia ja kesäkurpitsaa. Resepti oli akuutissa, sillä kuulema laihtuu.

Selkää särkee ja kesän odotus erittäin kiihkeää. Pääsiäiseen seitsemän viikkoa, eikö se ole ihan kohta!

Minna rv 27

ja pesue

Vierailija
24/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa Sinu ja Ninca :)

Alpukalle voimai flunssaan!

Jonkun lapsi oli täyttänyt 8 vuotta, onnittelut siitä! :)

Nyt en sitten muistakkaan mitään, ruoasta oli puhetta..

Meillä hyviä reseptejä, lasagne siihen lisätty tuoreita herkkusieniä ja porkkanaraastetta sekä minitomaatteja :)

Pastalaatikko, kierrepastaa, mozzarellaa, pinaattia, tomaattimurskaa, loraus kermaa :)

Kanalaatikko, riisiä, kananpalasia, kermaa, paprikaa ja juustoraastetta päälle.

Uunilohi päälle fetaa ja tomaattia, lisänä muusia tai riisiä sekä ihanaa hollandese kastiketta :)

Sitten ihan perus sopat, kastikkeet. Useamman päivän ruoat tehdään, välillä kyllä syödään ranskiksia ja nakkeja/kalapuikkoja.

Nyt pitää lähteä hakemaan voitettua huutoa Annalasta.

Hyvät voinnit kaikille!!

Op, Käpy 28+6 ja " Iivari" 1v5kk

Vierailija
25/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli masennusta liikkeellä...mä voin liittyä siihen kerhoon. Mulla ehkä eniten rassaa tää kotona oleskelu ja huono olo. Tuntuu, että elämä on niin rajoittunutta. Odotan kovasti, että olis jo toukokuu ja tää pahoinvointi ois ohi ja maha ei painais ja se vauva ois tuolta mahasta käsis. No tuleehan sielläkin ne omat ongelmansa. Pitää yrittää masennuksen keskellä muistaa, että asiat vois olla huonomminkin ja yrittää jutella ystävien kans.

Tänään oli lekuri ja siä katottiin, että kaikki ok kohdunsuulla ja sitten se sokerirasituskoe ois edessä. painoa oli tullu 7,7kg, että tonnikeijunmittoja lähestytään hyvää vauhtia. Tosin mulla maha ei näytä niin suurelta kuin kilot näyttää, koska on pitkä selkä ja muutenki aika pitkä.

Näin kotona ollessa on tuota ruokaa laitettava joka päivä. Välillä pää on tyhjää täynnä ja tulee yksin syödessä turvauduttua tölkkikeittoihin. Pasta erilaisine kastikkeineen on sellanen pikavaihtoehto. Miehn kans yhdes laitetaan lihaa ja siihen kyytipojaksi kasviksia tai salaattia. Keitot on myös helppo vaihtoehto.

Huuheli 27 + 2

Vierailija
26/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppia.. Mä oon maailman surkein ruuanlaittaja.. Mies hoitaa meillä pitkälti ne hommat, se kun tykkää siitä hommasta. Mutta kiitos noista teidän ohjeista, pitää kokeilla niitä!

Alpukka: toivottavasti patti ei ole mitään vakavaa. Mutta parempi tosiaan varmaan tarkistaa, niin saa sit keskittyä vauvaan vaan..=)

HeidiS23: jopas teillä on paljon eläimiä! Niissä on varmasti aika mukavasti hommaa..?=)

Ja mä pesen sellaset vaatteet 60 astees mitkä vaan saa, monet vauvojen/lasten vaatteet saakin pestä. Ja hajustomattomia aineita käytetään.

Sinulle sekä nincalle MOI! Tervetulloo kirjottellee joukkoomme!

Gandalfiina: sulta tosiaan kerran kyselin että kirjottelitko sillonki, vaan sua ei oo pahemmalti näkyny viime aikoina..=) En varmaan muista paljon ketään, jotka sillon kirjotteli mut tuo sun nikki jäi jo sillon mieleen.. =)

Sokerirasituksen oli läpässy almaeino ja mä myös! Olin kyllä niiiiiin tyytyväinen! Neuvolatäti muuten sanoi että ens kerran jälkeen alkaa useemmin käynti siellä kun kerran kuussa.. Loppu lähenee.. Apuaa..=)

Nyt laittaa poikaa unille, sit Huippumalli haussa pariin!

MoiMoi!

Vierailija
27/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies on parempi ruuanlaittaja, mutta tulee pahus aina liian myöhään kotiin. Pakko aina jotain vetaista hihasta kun lapset kysyvät jo matkalla, että mitäs tänään syödään. Esim. perunat meinaavat olla aina liian hitaasti valmistuvia, pah. Pitäis vielä useammasti tehdä ruuat etukäteen, varsinkin kun mies on päivän myös eväillä.

Tervetuloa joukkoon uusille!! Gandalfiinan muistin minäkin heti:)

ONNEA sokerirasituksen läpäisseille!

MAHAN MUODOSTA: Mulla vähiten leveä ollut esikoista odottaessa: tyttö tuli. Toisen kohdalla olivat paikat vielä aikalailla löysällä (6kk väliä), joten selvästi erilainen maha oli. Nyt huomaa vielä selkeämmin, että ei ole tiukkuutta paikoissa, ei! Ihmeen alhaalla vieläkin maha roikkuu, vaikka kohta pitäisi olla ylimmillään. Mikä POSITIIVISTA tässä kolmannessa raskaudessa: paikat eivät kiristä ja olo tuntuu monella lailla luonnolliselta. Esim. en vauva ei todellakaan pidä mua hereillä! Juttelin miehelle eilen illalla, että mulla on pikemminkin sitten taas vaikeuksia unen kans, kun ei ole melskaajaa mahassa... Tänään ruokalassa keittäjä alkoi naureskella ja kommentoida, kuinka veikeän näköistä, kun vauva vaihtaa asentoaan mahassa. " Sen verran" siis liikuskelee, mutta en itse kiinnitä huomiota...

Huomenna 11 tunnin koulupäivä tiedossa. Huh! Onneksi ei mitään hurjia vaatimuksia (omia pidettäviä tunteja tms.), mutta kauhistuttaa jo pelkkä istuminen... Se inhottaa eniten, ettei juuri kerkeä lapsia näkemään päivän aikana:(

Kuulosti vanhempikin nukahtavan. Nyt ehkä pystyisi keskittyä kouluhommiin, jos vain jaksaisi. Jospa jäätelö piristäisi?? Miestä ei taida näkyä talossa ennen kuin aamulla:(

Vierailija
28/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinu ja Ninca tervetuloa porukkaan!

Ruuasta täällä oli puhetta. Vitsi mun alko tehdä uudelleen mieli lämmintä ruokaa. Mun lempiruoka on persikkakana: leikataan broilerinrintafile pienemmiksi palasiksi ja ruskistetaan (tai paistetaan kypsäksi asti). Palat uunivuokaan, päälle creme bonjour valkosipuli tuorejuustoa, mustapekka juustoa, ruokacremeä ja persikan paloja. Uuniin 150 tai 175 astetta ja siellä noin 45-60 minuuttia. Riippuen oliko se kana kypsää uuniin laittaessa vai ei. Sen kanssa sitten riisiä. Ihan mielettömän hyvää, eikä ihan kauhean rasvaista, kun ostaa juustot ja cremen kevyt versiona. Helposti saa parin päivän satsin, kun laittaa pari pakettia kanaa. Yleensä en tykkää makeista hedelmistä ruuissa, mutta tämä ei ole liian makea. Nam nam.

Täytetyt letutkin on aika hyviä ja nykyään saa isojakin lettuja valmiina eli täytteet vaan sisään ja uuniin. Me laitetaan yleensä jaukkia ja riisiä ja kasviksia ja juustoa päälle.

Meillä syödään myös tosi paljon tex mex ruokaa. Poikakin syö hyvin tacoja ja tortillaa, kun ei ole liian tulisia.

HeidiS23, miten sä pystyt astman kanssa pitämään noin paljon eläimiä? Söpöjä otuksia :) Mä pesin pojan vaatteet pienenä ohjeen mukaan. Monet voi onneksi pestä 60:ssä. Ja muuten se 60 ei ole niissä vaatteissa vaan hygienian takia, vaan myös kirkkaat värit pysyy paremmin kun pesee siinä ohjelämpötilassa. Mä käytin alussa pojalla hajusteettomia pesuaineita keskosuudesta johtuneiden hengitysongelmien takia. Kun keskosten ympäristö pyritään muutenkin pitämään mahdollisimman hajusteettomana. Muuten kai on ihan sama millä pesee. Koska niissä hajusteettomissakin on kaikenlaisia kemikaaleja, joilla poistetaan raaka-aineiden luontaisia hajuja. Joten kemikaaleja ei ole välttämättä sen vähempää, jos niitä haluaa välttää.

Almaeinollekko neuvolatäti oli oikein seksiasentoja opettanut. Ai että takaapäinkin on ihan turvallista :D Ei pitäisi nauraa, tärkeää on puhua näistäkin asioista, koska eihän me kaikki olla yhtä estottomia.

Mitäköhän mun piti vielä kommentoida. Nyt alko toi Big Love, pitää lähteä kattomaan.

Hammaslääkäri melkein nauroi hoitajineen mut ulos tänään. Olin varannut ajan kivun takia, eikä mitään löytynyt. vähän oli ien noussut kyseisesta kohdasta. Tietysti tosi hyvä niin, mutta kyllä mua vähän nolotti :)

Nyt telkkarin pariin. Huomiseen kaikki masukkaat...

Laru ja masukki rv 25+5