Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko laulaa?

Vierailija
03.11.2024 |

Minulla kamala ääni. Kuin kissaa rääkkäisi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa osaan.

Minulla on tenori ääni, korkeampia äänialoja en saavuta.

Kun tyttäreni oli pieni, istuimme iltaisin keinutuolissa ja lauloin hänelle kaikenlaisia lauluja. Se oli mukavaa  ja viihdyttävää meille molemmille.

Vierailija
2/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein. Yksikseen laulan. 

Vierailija
4/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sillä äänellään variskin laulaa ja metsä olisi hiljainen jos vain puhtaasti laulavat olisivat äänessä.

Vierailija
5/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin humalassa..

Vierailija
6/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Mulla on hyvä lauluääni, mutta laulaessa tulee kurkku kipeäksi, tulee sellaista ilkeää kipua, limaa ja ääni menee. :D Japanissa olen usein käynyt solo karaokessa ja 30 minuuttia on ihan liikaa. M28

Vierailija
7/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osaan.

Kun tyttäreni oli pieni, istuimme iltaisin keinutuolissa ja lauloin hänelle kaikenlaisia lauluja. Se oli mukavaa  ja viihdyttävää meille molemmille.

Mitä puhut? Olet siis mies, koska olet tenori vai mitä tarkoitat? Ei tenori voi laulaa naisten äänialueella, mutta voi laulaa melodiat omalla äänialueellaan. Tavallisten laulukirjojen nuotit eivät ole tehty tenorille, mutta tenori voi kaiken laulaa. Jos naisella on matala ääni niin häntä kutsutaan altoksi. Korkealta laulavat naiset ovat sopraanoja. Vanhoilla naisilla ääni saattaa laskea niin että he voivat laulaa miesten äänialueella. Nämä sopraano, altto, tenori, basso ja muut on suunniteltu lähinnä erilaisia laulurooleja ajatellen. Yksittäisen ihmisen äänialat eivät niitä seuraa tarkoin vaan kullakin on omansa jne... 

Vierailija
8/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja.

Vierailija
9/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nuotin vierestä menee ja kuulen sen ihan hyvin itse. En vain saa korjattua kohdilleen. Korkealle en ole päässyt koskaan ja iän myötä vielä huonommin. Nautin kyllä musiikin kuuntelusta ja tanssimisesta.

Vierailija
10/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on musiikillista korvaa ja tajua ja olen opiskellut laulua. Laulun osaaminen ei ole mikään synnynnäisominaisuus pelkästään, vaan sitä harjoitellaan niinkuin mitä tahansa muutakin instrumenttia. Pohjana pitää olla toki nuottikorvaa ja rytmitajua.

Vierailija
12/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osaan.

Mitä puhut? Olet siis mies, koska olet tenori vai mitä tarkoitat? Ei tenori voi laulaa naisten äänialueella, mutta voi laulaa melodiat omalla äänialueellaan. Tavallisten laulukirjojen nuotit eivät ole tehty tenorille, mutta tenori voi kaiken laulaa. Jos naisella on matala ääni niin häntä kutsutaan altoksi. Korkealta laulavat naiset ovat sopraanoja. Vanhoilla naisilla ääni saattaa laskea niin että he voivat laulaa miesten äänialueella. Nämä sopraano, altto, tenori, basso ja muut on suunniteltu lähinnä erilaisia laulurooleja ajatellen. Yksittäisen ihmisen äänialat eivät niitä seuraa tarkoin vaan kullakin on omansa jne... 

Tenori ja altto voivat laulaa samoja osia. Alttokin voi laulaa myös sopraanon korkeuksia, siihen tarvitsee vaan eri rekisteriä. Sopraanolla tämä rekisterin vaihto tapahtuu vaan ylempänä kuin altoilla ja mezzoilla.

Vierailija
13/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Siitä on paljon iloa työssäni päiväkodissa.

Vierailija
14/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma en mutta eipä ole minun ongelmani

Vierailija
15/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan mieluummin kuin hyvin. Revi siitä, ap.

Vierailija
16/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin ennen. Sitten jouduin pikkuoperaatioon (vatsan alue), jossa nukutettiin. Se nukuttaja runkkasi sen hengitysputken jotenkin niin väkivalloin, että sen jälkeen en ole osannut. Muuta kuin nuotin vierestä. En voi sietää epävireisyyttä, joten en laula enää lainkaan edes yksin ollessa :(

Vierailija
17/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan nykyään kuorossa. Aloitin laulamisen aikuisiällä.

Kyllä taito kehittyy. Yleensä laulamiseeni suhtaudutaan myönteisesti karaokessakin.

Koulussa en koskaan ollut esiintyjätyyppiä eikä laulaminen käynyt mielessä. Poptähteys ja fanien hankinta ovat hyvin kaukana omasta persoonastani.

Yhä pidän tavallaan luksuksena jos musiikkiin erikoistuneet ja sitä harrastavat noteeraavat laulamistani.

Tangokuningattareksi ei ole asiaa mutta kiva harrastus.

Vierailija
18/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei. Mulla on hyvä lauluääni, mutta laulaessa tulee kurkku kipeäksi, tulee sellaista ilkeää kipua, limaa ja ääni menee. :D Japanissa olen usein käynyt solo karaokessa ja 30 minuuttia on ihan liikaa. M28

Veikkaan että tekniikka on väärä. Kuivuvatko äänihuulet vai miten kurkku kipeytyy ja tulee limaa? Juotko välillä vettä? En tiedä mikä auttaisi mutta kannattaa juoda.

Vierailija
19/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osaan.

Myös nainen voi olla tenori.

- Eri

Vierailija
20/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen jo pienenä lapsena laulanut täysin nuotilleen tajuamatta itse että onko siinä jotain ihmeellistä vai ei. Vanhoilta nauhoilta sen kuulee. Vanhempani eivät osaa laulaa eivätkä ole muutenkaan musiikki-ihmisiä joten en koskaan päässyt soitto- tai laulutunnille vaikka halusin. Eivät pitäneet tärkeänä.

Aikuisena olen vähän harrastanut mutta harmittaa silti että lapsuuden mahdollisuudet menivät ohi. Nykyään toki esiintymispelko estää muutenkin laajemman harrastamisen - en halua että kaikki kuvataan aina ja joka paikassa nettiin ja pahimmassa tapauksessa päädyt meemiksi muiden naurettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi