Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein vuoden töitä ja nyt olen työtön, voinko saada toimeentulotukea jos on säästöjä??

Vierailija
03.11.2024 |

Mielestni typerää että pitäisi käyttää nämä säästöt mitä sain työn aikana että ne menis nyt laskuihin?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae työttömyyskorvausta? Vuoden työnteon jälkeen sinun pitäisi saada ansiosidonnaista, edellyttäen tietysti että kuulut liittoon/kassaan.

Työmarkkinatukea saat joka tapauksessa, kun ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon. Tämä olisi pitänyt tehdä ensimmäisenä työttömyyspäivänä. 

Toimeentulotuki on niitä varten, jotka eivät ole oikeutettuja tm-tukeen. Tai sairaspäivärahaan tms. 

Liittoon kuulumisella EI OLE mitään tekemistä ansiosidonnaisen kanssa. AINOASTAAN kassan jäsenyys vaikuttaa.

Vierailija
22/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap juuri sinulle pitäisi olla eri säännöt kuin muille? Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, joka on tarkoitettu vain tilanteisiin, jossa muut tulot ja varat eivät riitä elämiseen.

Koska säästin nuo työ rahat ensi vuoden reissuun ja nyt musta on hullua että mun pitää käyttää ne esim sähkö yms muu laskuihin koska olen tällä hetkellä työtön

Oisko sun pitänyt vaikka ostaa se reissu???

Täällä on turha marmattaa kun kela päättää asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap juuri sinulle pitäisi olla eri säännöt kuin muille? Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, joka on tarkoitettu vain tilanteisiin, jossa muut tulot ja varat eivät riitä elämiseen.

Koska säästin nuo työ rahat ensi vuoden reissuun ja nyt musta on hullua että mun pitää käyttää ne esim sähkö yms muu laskuihin koska olen tällä hetkellä työtön

Lähdet nyt reissuun ja tuhlaat rahat. Sitten haet tttukea. Suomi on katsos sellainen maa missä säästeliäisyydestä rangaistaan mutta jos sössit raha-asiasi niin se palkitaan! 

Vierailija
24/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae työttömyyskorvausta? Vuoden työnteon jälkeen sinun pitäisi saada ansiosidonnaista, edellyttäen tietysti että kuulut liittoon/kassaan.

Työmarkkinatukea saat joka tapauksessa, kun ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon. Tämä olisi pitänyt tehdä ensimmäisenä työttömyyspäivänä. 

Toimeentulotuki on niitä varten, jotka eivät ole oikeutettuja tm-tukeen. Tai sairaspäivärahaan tms. 

Riittääkö työmarkkinatuki elämiseen??

Työmarkkinatuki on enemmän kuin toimeentulotuki.

Vierailija
25/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö työmarkkinatuki elämiseen??

Työmarkkinatuki on enemmän kuin toimeentulotuki.

Mutta siitä pitää itse maksaa laskut, sähkö, kotivakuutus, lääkkeet ja terveydenhoitomaksut. Ei jää mitään käteen

Vierailija
26/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten yleensä pitää OMAT KULUNSA maksaa OMILLA RAHOILLAAN. Tuon nyt saatana luulisi olla idiottillekin selvää muttei näköjään ole.

Vierailija
27/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet nyt reissuun ja tuhlaat rahat. Sitten haet tttukea. Suomi on katsos sellainen maa missä säästeliäisyydestä rangaistaan mutta jos sössit raha-asiasi niin se palkitaan! 

mitä rangaistusta se on jos yksilöllä on rahaa että pystyy itsensä elättämään? Eikö tämä ole vähän niinkuin luonnollistakin että ihminen pyrkii elättämään itsensä omillaan eikä vaadi valtion avustuksia? Liian hyvään totuttu tässä maassa.

Vierailija
28/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

säähän saat työttömyyskorvausta

Vierailija
29/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae työmarkkinatukea. Siihen ei säästöt vaikuta. Kelasta käsketään hakemaan sitä koska ensin haetaan kaikki muut tuet joihin voisi olla oikeutettu ja sitten viimeisenä vasta toimeentulotuki.

Ei ole yhteiskunnan tehtävä maksella sun lomareissuja.

Vierailija
30/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae työmarkkinatukea. Siihen ei säästöt vaikuta. Kelasta käsketään hakemaan sitä koska ensin haetaan kaikki muut tuet joihin voisi olla oikeutettu ja sitten viimeisenä vasta toimeentulotuki.

Et nyt tajunnut mitä tarkoitin. Säästin rahaa töissä olessani lomareissuun vuoden. Nyt olen työtön ja ajaudun sitten työmarkkinatuelle ja en saa-tukea jos tililläni on nämä "säästöt". Nyt joudun käyttään siis nuo reissusäästöt sähkölaskuihin, terveyskeskuslaskuihin lääkkeisiin yms!

Vierailija
31/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen toimeentulotukihakemukseen liitetään 2 kk tiliotteet.

Vierailija
32/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tajunnut mitä tarkoitin. Säästin rahaa töissä olessani lomareissuun vuoden. Nyt olen työtön ja ajaudun sitten työmarkkinatuelle ja en saa-tukea jos tililläni on nämä "säästöt". Nyt joudun käyttään siis nuo reissusäästöt sähkölaskuihin, terveyskeskuslaskuihin lääkkeisiin yms!

Sä tässä et tajua yhtään mitään. Olet aivan saatanan tyhmä ihminen. 

Vierailija
33/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tee lomareissuja.       Suolessa ei kannata mennä lomalle ollenkaan.    istuu vaan kotona.

Vierailija
34/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella! Ihan omilla rahoilla täytyy maksaa sähkölasku, lääkkeet ja muut kulut. Voi elämän kevät...

Vierailija
35/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa rahaa, jos tuhlaa säästössä olevat rahat. Kela laskee, että sinun pitää pystyä elämään säästöillä perusosan verran kuukaudessa. Jos esimerkiksi on 2000€ säästössä, niin sillä pitää pystyä elämään noin neljä kuukautta ennen kuin saa toimeentulotukea. Palkkakuitit pitää viedä Kelaan.

Vierailija
36/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä rangaistusta se on jos yksilöllä on rahaa että pystyy itsensä elättämään? Eikö tämä ole vähän niinkuin luonnollistakin että ihminen pyrkii

Mietipä. Ap:n naapuri Pekka on samassa firmassa töissä kuin ap (ja yhtä kauan) ja samalla palkalla kuin ap. Kappas, Pekka ei säästä vaan käyttää rahaa, tuhlaa kaiken, käy baareissa, kylpylässä ja matkustelee. Ap säästää nämä samat rahat. Sitten molemmat saa fudut. Molemmilla on ollut samat tulot mutta Pekka saa tttukea kun on tuhlaillut kaiken. Ap ei saa vaan hänpä "syö" säästämänsä rahat. Että näin! 

Vierailija
37/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut AIKUISTUMINEN jäädä väliin. Näin se kuule on että ihan itse ne laskut pitää maksaa ja ihan omilla rahoilla. Ehkä olisi parempi muuttaa takas mamman helmoihin ja muistaa pyyhtää häntä myös pyyhkimään perseesi kun käyt paskalla.

Vierailija
38/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsovat kuinka kauan laskennallisesti sun säästöt riittävät, sen jälkeen voit alkaa saada toimeentulotukea. Asumistukea varmaan saat jos asut vuokralla, siinä ei ole vielä varallisuusrajaa.

Pitääkö mun jotenkin siis SÄÄNNÖSTELLÄ rahoja jotka ansaitsin kun kävin töissä?!

Jos olet työkykyinen ja työikäinen ensisijainen tukimuoto on työttömyyskorvaus. Jos kuulut ay, liitto maksaa, muuten Kela. 

Juuri työttömyyden varalle, työnantajasi ja sinä olette maksaneet maksettujen palkkojen suhteessa joka kuukausi työllisyyden aikana työttömyysvakuutusmaksua, joka peritään palkanmaksun yhteydessä, lisäksi vapaaehtoisesti ay-maksua. 

Vierailija
39/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hommaat äkkiä mitä tahansa töitä niin voit käyttää säästöt matkaasi! Minä kyllä nostaisin säästöt käteiseksi ja pitäisin ne hätävarana, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
40/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hommaat äkkiä mitä tahansa töitä niin voit käyttää säästöt matkaasi! Minä kyllä nostaisin säästöt käteiseksi ja pitäisin ne hätävarana, mutta kukin tyylillään.

Jos pitää ostaa lentolippu tai jotain niin ptäähän ne silti siirtää jossain vaiheessa tilillä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi