¤~¤ HELMIKSET MAANANTAINA ¤~¤
Kommentit (30)
Kaksosnainen: Mulle madam mamma ennusti, että poika (emme tiedä kumpi on tulossa, mutta kaikki veikkaavat poikaa) syntyy 2.3 (la 17.2.) eli ollaankohan sitten siellä Kättärillä samaan aikaan punkemassa vauvojamme ulos?!? :) Tehdään treffit sinne jo täksi viikoksi, niin ei tarvitse kärvistellä enää niiiiiiin kauaa.
Jolanda
Löysin muuten tällasen linkin niistä jalkojen pisteistä:
http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Ei noi oo vieläkään ne pisteet mitä mä viimeks painelin, en taida löytää niistä tietoo enää mistään. Mut nyt on mentävä, paremmalla ajalla takasin..
loviisa rv 39
Pikaiset kuulumiset kun esikoinen tuijottaa lastenohjelmia...
Neuvolassa tuli taas käytyä tänään mittauttamassa verenpaineet, tässäpä kuulumiset siltä reissulta:
Rv 38+5
RR 143/90
Pissa puhdas
Sf 30
Syke 130-150
Liikkeet ++
Sitten kysymyksiin...
1. Laskettuaikasi?: 28.2
2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 38+5
3. Monesko lapsi tulossa?: 2
4. Synnäri?: KSKS
5. Onko limatulppaa (jo) näkynyt?: Ei havaintoakaan...
6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita?: Ei mitään mainitsemisen arvoisia tuntemuksia
7. Viim. neuvolan sf-mitta?: 30 (rv38+5)
8. Omat fiilikset tänään?: Väsyttää huonosti nukutun yön jälkeen. Huomista odotan kun esikoinen lähtee mummolaan lomailemaan, jospa itsekin saisi hieman levättyä sitten. =) Synnyttämään ei vielä ole kiire kun ei eräpäiväkään ole vielä mennyt...
Onnittelut vielä kaikille vauvautuneille!!
Palailen jos jotain juolahtaa mieleen...
Emmu rv 38+5
Todellakin voisi tehdä treffit jo tälle viikolle - oliskos torstai hyvä päivä? Huomenna ehtisin vielä kampaajalle ja keskiviikkona esikoisen kanssa laskiaisriehaan kerholle,mutta torstai olisi hyvä päivä. ja sovitaanko, että aletaan hommiin heti aamusta. Kivempi synnyttää kun on levännyt hyvin ;)
Mutta mielenkiintoista oikeasti nähdä toteutuuko Madam mamman ennusteet (sisimmässäni todella toivoisin ettei ihan nii kauan enää menisi..)
Kiitos vyöhykevinkeistä oliko Loviisa? Täytyy pyytää ukkoa illalla hieromaan niitä urakalla.
Mulla muuten kivistää hiukan päätä tänään -pitkästä pitkästä aikaa. Muistaako kukaan valittaneensa päänsärkyä ja lähteneensä heti perään synnyttämään? Ts.onko näillä kahdella yhteyttä toisiinsa? Muistelen, että viime viikolla täällä oli parikin jotka kertoivat kärsivänsä päänsärystä. Ihan vain josko olis joku merkki? Ei sillä, että tätä omaa oloaan kyttäilisi koko ajan ;)
Kypsä kaksosnainen 40+3
Kävin iltapäivällä vyöhyketerapeutilla ja se oli kyllä todellinen terapiasessio ;) totesi tosin heti alkuun, että tämä mamma on niin kireä ja ylirasittunut, ettei käynnistäisi synnytystä vielä tänään vaan ekaks pitäis saada äippä vähän rentoutumaan... no, sit hoiti mun jalat (mikä ei tosin ole mitään rentouttavaa hierontaa!) ja käski ottaa reilusti magneesiumia, herkutella ja katsoa joku leffa illalla ja vaan rentoutua. Synnytystä ei saa ajatella tänään (tosi helppoa) ja muutenkin nyt vaan hiulia eikä rehaamista pyykkien ym kanssa. Torstaina menen sit uusiksi (pe aika polille) jos ei siihen mennessä ole syntynyt. Sanoi, että on kyllä tulollaan, mutta ei vielä mitenkään yliaikainen. Mä en oikein tiedä aina miten suhtautua noihin sen " faktoihin" , olen kyllä nähnyt hoitojen tehoavan oikeasti, mutta silti tuntuu välillä aika poppamiesopistokamalta ;) Mutta siis nyt tosi autuaan rento ja rauhallinen olo. Oon torkkunut tossa sohvalla ja pitänyt puhelimen äänettömällä koko illan. Eli ei ollut turha reissun ollenkaan!
Vastailenpa galluppeihinkin;
1. Laskettuaikasi?: 11.2. (menkkojen mukaan 14.2.)
2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 41+1
3. Monesko lapsi tulossa?: toinen (yks km eli 3. raskaus)
4. Synnäri?: TAYS
5. Onko limatulppaa (jo) näkynyt?: Ei
6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita? Supistuksia joka yö ja ilta, mutta tyssäävät aina viim.1,5h jälkeen
7. Viim. neuvolan sf-mitta?: 35 (rv 40+5)
8. Omat fiilikset tänään?: Nyt loisto-olo, ei juuri kipeitä supisteluja ja jotenkin vaan rauhallinen, toiveikas olo. Kyllä tää tästä taas ;)
Mammutti, ollaan molemmat menossa Taysiin! Siellä onkin vissiin nyt kaikki synnyttäneitten osastot rempattu. Vielä viime elokuussa oli toinen vanha osasto 3hlön huoneilla ja käytävävessoilla... Katotaan satutaanko samaan aikaan ;)
e75 ja " otto-ville" , joka on antanut äipän tänään olla rauhassa
täällä taas...tulin kattelee mitäs täällä näkyy näin iltasella...olin koko päivän ystävättäreni luona leikkimässä 1v4kk tytön kans ja sit 9 pvä vanhan pikkumiehen kanssa...niin suloinen...toivottavasti tämä meidän asukki sai jotai " viboja" tulla myös tälle puolelle maailmaa ihmettelemään!!! vastataanpa sit vaik viel toho galluppii...
1. Laskettuaikasi?: koko ajan ollut 22.2
2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 39+4
3. Monesko lapsi tulossa?: 1
4. Synnäri?: OYS
5. Onko limatulppaa (jo) näkynyt?: Ei
6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita? ei nii mittää
7. Viim. neuvolan sf-mitta?:35cm (rv 38+6)
8. Omat fiilikset tänään?: tänään ollu kiva päivä ku kävin tosiaan leikkimässä...
Myöhäisiltaa taasen Helmiksille! Mulla limatulppa irtosi eilen illalla ja koko tämän päivää on tullut tavaraa!! Mutta mitään muuta ei ole vielä sitten tapahtunutkaan.. Taas saunosin ja siivosin sun muuta, mutta ei supistuksia nämä aktiviteetit poikineet.. Mites kauan tästä limatulpan irtoamisesta vielä pitää odotella sitä synnytystä? No joo, siihen ei varmaan ole selvää vastausta, mutta yleinen mielipide kelpaisi mulle hyvin??
Ja galluppiin:
1. Laskettuaikasi?: 14.2
2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 40+5
3. Monesko lapsi tulossa?: ensimmäinen
4. Synnäri?: PKKS
5. Onko limatulppaa (jo) näkynyt?: Jep, eilen illalla!
6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita?: Paineen tunne jalkovälissä,ei sitten mitään muuta..
7. Viim. neuvolan sf-mitta?: (rv. 39+2) 35,5 ja viime kerralla (rv.40+1) 32
8. Omat fiilikset tänään?: Sairaalakassi pakattuna jo ties monettako viikkoa oven ja pielessä odottamassa eli I' m ready to go! Hieman parempi fiilis ton limatulpan johdosta, mutta aika malttamaton on tuo mielentilani nyt, kun jo kohta 41 viikko koossa..
Mut nyt nukkumaan, jos vaikka saisin herätä muutaman tunnin päästä säännöllisiin supistuksiin ja lapsiveden lorinaan!!! Mies muuten meni jo puoli 9 aikaan punkkaan, että varmasti saa kerättyä voimia synnytystä varten. Pitää kuulemma nyt nukkua ennen h-hetkeä, kun sit täytyy olla synnytyksessä " erityisen skarppina" . Sillä kun on helppoa toi nukahtaminen, toisin kuin mulla. Mies nukahtaa vaikka käskystä ja varmaan on jo REM-unessa ennen kuin pää osuu tyynyyn, mutta mun täytyy lukea kirjaa, pyöriä ja todella yrittää nukahtaa ennen kuin saan unen päästä kiinni. Tähän nukahtamisprosessiin saa varata ainakin tunnin joka kerta! Se johtuu tästä loppuraskauden levottomasta ja odottavasta mielentilasta ja kaikista kymmenistä kolotuksista.. Toivottavasti helpottaa, sit kun vaavi on syntynyt.
Mites teillä muilla? Onko helppoa nukahtaa/nukkua näin loppumetreillä?
Mutta hyvää yötä nyt sitten :)
~Henniina rv. 40+5
Heh, sovitaan vaan torstaiksi treffit. :) Huomenna on koulussa pakollinen seminaari, johon sain kuin sainkin tänään tehtyä tehtävän valmiiksi ja keskiviikkona miehellä on peli eli torstai passaisi vallan mainiosti. Aamupäivällä mielummin, niin saa nukkua pitkään ja jaksaapi sitten puserrella. :)
Nyt hyvät yöt!
Jolanda
joten lykkään tähän perään. supistellut 1,5h niin reippaasti, että tänä aamuna käyn synn.vastaanotolla ainakin näytillä ;) suppareiden välit on 3-15min ja kun kaikki ei ole ihan kauhean kipeitä, niin pelkään edelleen, että kohta hiipuu taas. Tosin nyt ei siltä tunnu... Soitin mun äidillenikin jo ja hää ihan täpinöissään oli lähdössä ajeleen tänne esikoista hoitamaan. Ja saa lähteäkin, kun melkein tunti varmaan menee matkassa.
Mutta siis, toivottavasti kuulette musta seuraavan kerran vauva kainalossa ;) tsemppiä tähän päivään teille siskot!
e75 rv 41+2, toiveikkaana jälleen...
niin, voin suositella sitä vyöhyketerapiaa ja rentousumista!!
Onhan tässä tosiaan lohduttavaa,kun joka päivä kuulee näitä ihania vauvauutisia, vaan itselläni jälleen tuo ei niin hyvä päivä-fiilis päällänsä. Eilinen oli niin lupaava supistusten kannalta kun niitä tuli tasaiseen tahtiin koko päivän ja illalla muutama tuntui pyllyssä asti,mutta sitten taas nothing..
Varasin siispä yliaikaiskontrollin ensi viikkoon ja alan asennoitumaan Madam mamman ennustukseen (elokuussa jo tehty) joka oli 3.3.!! Silloin ajattelin ettei missään nimessä mene sinne asti, mutta nyt se näyttää todella mahdolliselta, koska käynnistyspäiväkseni tulisi pe 2.3 (keskustelin jo senkin valmiiksi Kättärin tyypin kanssa). Ja kun Madame vielä sanoi, että syntyvä lapsukainen on tyttö eikä enempää tule, niin huh huh jos oikeaan menee (tyttöä siis 4d-ultran mukaan me odottelemmekin).
No juu,mutta siis aion olla täällä vielä pitkään niinpä olen kiitollinen mammutille jälleen tästä gallupista.
Laskettu aika: 16.2
2 Raskausviikot nyt: tasan 40+3
3. Monesko lapsi tulossa: 2
4. Synnäri: KOS
5. Onko limatulppaa jo näkynyt: EI ole
6: muita lähestyvän synnytyksen merkkejä: Aina silloin tällöin supistelee kivasti muttei valitettavasti kipeästi
7.Viimeisen neuvolakäynnin SF-mitta: rv-viikolla 39+6: 38cm!!
8. Omat fiilikset nyt: eipä kaksiset - hiukan ahdistavaa tämä odottelu ja ihmettely onko nää nyt niitä ja tuleeko se lähtö vai eikö se tule ja pettymys aina - ei siis tänäänkään.Ja hemmetti kun kaikki soittaa vuorossa:" mitä -vieläkö sä olet siellä yhtenä kappaleena??" No varmaan mä ilmoitan kun tulee lähtö´.Että ei siis mikään ihan hirveen positiivinen olo vaikkei mitään muuta syytä valittaa olekaan.
No marmatus sikseen ja mukavaa päivää ja jaksamista kaikille!
kaksosnainen ja kypsä hedelmä 40+3