Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALIsmasujen Maanantai**

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok.

pissa puhdas, ei turvotuksia

Paino: 62,3 eli +428g/viikko

RR: 114/79

Hb: 111 Kyllä väsyttää!!

sf :30

rv: 35+3

Sf-mitta ei ole paljoa kasvanut. vauva pää alhaalla, tiukasti kanavaan kiinnittyneenä. Täälläkin sykkeet oli 160-170 yleensä n. 140 :). Hemppa jatkaa laskua, kävin nyt ostamassa kokeeksi spartocinea, jos se sopis mulle paremmin. Vauvan kasvu on ilmeisesti tasaantunut kun koosta sanoivat, että ei mikään iso, mutta ei nyt ihan pienikään, aikaisemmin on sanottu, että aika iso.

Äiskä oli meillä pojan kanssa ja käytiin sit ostaa pizzaa ja äiskä teki salaatin, nam. Sit äiskä kävi vielä leipomosta ostaa viinerit, pitäis rueta kahvin keittoon ;).

Viikon päästä on äitipoli ja saa tietää istukan tilan ja kohdunsuun tilanteen, toivottavasti aika menisi nopeasti. Joka ilta tulee muutama säännöllinen supistus, toisina iltoina kipeämpiä kuin toisina, toivottavasti kypsyttelisivät kohdunsuuta, paitsi mun tuurilla nuo on aivan tehottomia..

Ai niin... Ruusunpiikille piti kommentoida tuosta limatulpan irtoamisesta, että olen kuullut sellaisistakin joilla limatulppa ironnut jo kolmeviikkoa ennen synnytystä, toivottavasti ei sinun kohdallasi ole näin ja pääset pian tosi toimiin!

Vierailija
22/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kärsivällisyyttäni tosiaan koetellaan, jos mulla kestää yhtä kauan. no, toisaalta onhan jätkä sitten valmiimpi tähän maailmaan.

mulla olisi huomenna nimipäivä. voisin kyllä ottaa vastaan maailman ihanimman nimipäivälahjan. mutta jos sitä ei vielä suoda, noi jo tänään saadut 20 tulppaania saavat kelvata. ihan kivoja ovat nekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kummallisia nuo neuvolan tätit ja lääkärit aika monilla..

Tuo Sandinkin tapaus niin tosi outoa ettei sitä hemppaa aiemmin ole otettu ja nyt sitten yhtäkkiä pitäisi saada se nousemaan! Itsellä kyllä kohtalaisesti nousi edellisessä raskaudessa juuri sillä mehulla + Obsidanilla sekä c-vitamiinillä mutta on se hidasta, pari viikkoa menee että saa edes kohtalaiseen nousuun.

Oma terkka on kyllä tosi ihana ja ottaa kaikki kokeet yms. mitä vain haluan tai hän katsoo tarpeen ja on enemmän aina huolehtivainen kuin sellainen että " no joo kuuluu asiaan..katsotaan ens kertaan.." Mutta se lääkäri! siis niin kokematon ja onneton tapaus ettei tosikaan, en edes jaksa kertoa kaikkea mutta siis mullahan viimeiset kerrat ollut lääkrineuvoloita niin itse on todellakin saanut " ohjata" sitä lääkäriä tietyissä asioissa niin onpas todella olo että hyvissä käsissä ollaan!

Muakin kiinnostaisi tietää se lapsiveden määrä kun tuntuu että kyllä sitä välillä on tullut, ihan varmasti. On varmasti muutakin vuotoa mutta kyllä sen erotan ja on tuo lapsivesi niin erilaista ja jos itse epäilee niin kuuluisi se silloin tarkistaa, ilman muuta.

Mutta ei tuo meidän lääkäri kyllä sitä edes osaa tarkistaa vaikka ultra on ja kaikki siinä käytettävissä aivan nokan edessä.. Ja sitten hän toteaa vain että no, ei se nyt varmaan sitten kuitenkaan, ehkä, kait sitä sitten, varmaankaan taida olla..

No tulipas purkaus tuossa :)

S

Vierailija
24/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,kerrankin mua kuunneltiin ja sain vastauksia kysymyksiin.

kaikki oli hyvi,ei tihku vettä.Vettä kohdussa normaalisti,ehkä hieman vähenemään päin.Vauva voi hyvin ja kaikki virtaukset hyvät.Pää on hyvin alhaalla mutta vielä liikuteltavissa.

Painoarvio meni saman kaavan mukaan ollen nyt noin 3kg joka tarkoittaa 3,8-4kg la:na.

Istukka isohko ja tosiaan hassusti tuolla vasemmassa kyljessä,ulottuen edestä taakse.Siksi vauva majailee oikealla,kokonaisuudessaan.Pää lepää istukkaan.

Se että vauva tuntuu niin hyvin kädelle johtuu siitä ettei mulla vatsassa tosiaankaan ole mitään ylimääräistä.Kohdunseinämä+vatsapeite vauvan päällä oli vain 80mm,paksuimmillaan 1,5cm eli ohut.Lääkäri naureskeli ettei yhtään ihmettele että vauva näkyy ja tuntuu hyvin läpi.

Kohdunsuu oli sormelle auki ja kaulaa sen 2cm jäljellä,ei enteile synnytystä mikä on hyvä.

Nyt täytyy yrittää nauttia loppuraskaudesta niin hyvin kuin mahdollista!

maaliskuu on jo pian kuitenkin!

Synnytyksistä ja niiden kestoista.

Eka kesti 12h,ponnistus 20 min otin epiduralin joka toimi hyvin.

Toka 18h,ponnistus 15min,ei epiduraalia ja olinkin aika kipeä sekä väsynyt kun niin pitkä synnytys

Kolmas kesti enää 3,5h josta ponnistus jotin 10min.sain epiduraalin mikä muuten ok mutta laski tosiaan verenpaineet pohjalukemiin ja olin tiedon rajamailla sekä palelin hirmuisesti.

Neljäs enää 1,5h josta ponnistus 3min,ei mitään kivunlievitystä(muutama henkäisy ilokaasua)

Viides huimat 55min ponnistus 1min ja luomuna taas.

Tässäpä näitä nyt!

Vierailija
25/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä nyt on! Ensin pelätään joulukuulta lähtien vauvan syntyvän liian aikaisin, ja nyt kun raskaus on jo täysaikainen, niin ei mitään! Tai siis kyllä edelleen supistelee, mutta ei taas lähes viikkoon ole tullut kipeitä supistuksia! Eilen vietimme kuopuksen 2v synttäreitä ja päivä oli raskas! Samoin lauantaina siivoimme oikein urakalla ja kiertelimme kaupoilla, ja ei mitään! Ei kipeitä suppareita! Mies lähtee 3 viikon päästä Englantiin työmatkalle, joten senkin puolesta pitäis saada vauva maailmaan mahdollisimman pian. HYVIÄ JA TOIMIVIA VINKKEJÄ kaivataan??

Turvotukset on tullut eilisen synttärijuhlien seurauksena riemuksi. Sormet on olleet eilisestä kuin nakit, samoin nilkat oli eilen illalla turvonneet (nyt en ole tänään sukkia riisunut), Jotenkin näyttää et naamakin olis leveempi, tiedä häntä. Joten tällainen uusi vaiva entisten lisäksi :)

Eilen oli synttäreillä myös 3kk ikäinen kummityttöni. Oih, miten ihana pallero, vauvakuume sen kun kasvoi! Esikoinen suukotteli koko ajan ja halaili, ja halusi vauvan syliin. Loppujuhlista vauva oli jo niin rakas, että jäi itkemään vauvan lähdettyä. Oli niin suloista katseltavaa, että! Hän onkin niin kovasti odottanut meidän omaa vauvaa. Kuopus (joka on kaikesta niin kateellinen ja mustasukkainen) taas ei kiinnittänyt juuri huomiota. Saa nähdä miten hän oman vauvan ottaa vastaan.

Mutta malttamaton olen! Saisi jo syntyä!

JA NIITÄ KÄYNNIsTYS VINKKEJÄ, KIITOS! että saadaan vauva maailmaan, ennen kuin isi lähtee englantiin.

Cassu ja ilona 38+0 POKS!

Vierailija
26/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkokin soitti, että menee töistä suraan tallille :(. Kaipaa aikuista juttu seuraa...

Leanna: Hienoa, että kaikki kunnossa! Nyt voit sitten rauhassa nauttia raskaudesta!

Zeldatar taitaa kohta lähteä synnyttämään, kun supistelee ja on noin levoton olo! ;)

Rimma: Ompa sulle sattuntu huono kätilö, mulla oli aivan ihanat kätilöt ja yrittivät mun kipuja lievittää mahdollisuuden mukaan, mulle ei voinut antaa oikein mitään kun vauvan sydänäänissä oli laskuja. Muistan varmaan ikäni, kätilöni nimen, oli niin mahtava tyyppi ja osasi tukea hienosti koko synnytyksen ajan, vaikka oltiin useampaan otteeseen lähdössä kiireelliseen sektioon, olin aivan rauhallinen ja luotin kätilön ammattitaitoon. Toivottavasti nyt olisi yhtä hyvä tuuri, siellä tosiaan on kauheitakin tapauksia!

Vierailija
27/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkanen meni tänään ja työnsi sitten kielensä päiväkodin aitaan,ja mites sitten kävi??verta oli kuulemma tullut ihan älyttömästi ja se kieli on todella karmeen näkönen!! Miksi ne sieltä päiväkodista ei soittaneet mulle,ni olisin hakenut pojan heti silloin pois,eikä sen olis tarvinnut sitten kärvistellä kipeellä kielellä loppupäivää.Ne oli huom. pihalla jo 8.30-9.30, joten ei oo reppanalla ollut kovinkaan kiva päivä.

Ja kaiken huipux en saanut poikaa suostutteltua kotiin yöksi,se kun halus ihan välttämättä mennä mumille yöx,niin täällä kotona mä olen nyt sitten itkenyt jo parin tunin ajan silmät päästäni.Piru näitä hormooneja!!!

Eli mun päivä ei oo menny taaskaan ihan pulkkaan.

(.)Masu-asukki liikuskelee suhtkoht reippaasti joten en ole lähtenyt kättärille uudestaan käyräilemään,mut synnyttämään mä voisinkin jo mennä.Niitä " leikki" suppareita tulee koko ajan ja tän kivikovan pallon kanssa ei oo yhtään mukavaa.

Selkääkin särkee ja mitäs vielä.....

Meidän alakertaan on jossain vaiheessa ilmestynyt vauva,ÄÄNISTÄ päätellen.En tiennyt että sinne odotettiin vauvaa ( en ees tiedä oikeesti ketä siel asuu,kun noi naapurit ei koskaan moikkaa kun törmäävät rapussa)ja nyt rassaa ja kovaa noi toisen vauvan itkut.Poikakin luuli et se on mun vauva joka masusta käsin itkeskelee :)

Omaa viel odottaa syntyväx ja sitten joutuu kuunteleen kun toisel on jokin hätä ja ei voi asialle mitään.

Antakaa anteex,mut mä olen ihan poikki täällä.Sekavaa textiä mut koittakaa saada jotain tolkkuu musta.

Hanan ja pulla rv35+2

Vierailija
28/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin kuin arvelinkin, alapaine on koholla ja tuli kielto tehdä kotona mitään ylimääräistä. Siivous esim. on kielletty. Terveydenhoitaja sanoi, että kun nyt oli alapaina 89 niin nousee helposti reilusti yli 90 kun jotain puuhailee. Joten tässä sitten köpötellään hissukseen eikä sitten siivota. Ja minä kun ajattelin vahata lattiat vielä ennen kun vauva syntyy :)

Kontrolli on perjantaina, katsotaan sitten verenpainetta uudelleen.

Aamulla pitäisi paastosokerinäytekin käydä antamassa, kurjaa kun ei saa illalla syödä. Pitää yrittää mennä ajoissa sänkyyn niin ei tule ainakaan heti nälkä.

Nyt kumminkin pannarin syöntiin. Tulee taivaallinen tuoksu uunista :)

Z

Vierailija
29/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 kertaa raskausaikana (tokan kerran päivää ennen synnytystä) migreenin auraoireita (tosin tätä diagnoosia ei oltu vielä silloin saatu). Oireet olisi voineet viitata myös tulppaan tai halvaukseen tai epilepsiaan. Voi olla, että sen takia mulle ei annettu " ihan mitä vaan" kivunlievitykseksi. Kerran kun hengitin liian kiivaati kipujen keskellä, naamaa alkoi pistelemään. Kätilö vähän hätääntyi, että saanko taas sen mystisen kohtauksen ja kutsui lääkärin paikalle ja informoi tilastani neurologille varmuuden vuoksi.

Ja salkkareille...

rimma

Vierailija
30/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna: mukava kuulla että kaikki on hyvin.

Olipahan uintireissu. Ei enää ollutkaan niin hyvä olla vedessä, varsinkin kun kuopus ei oikeen suostu syvemmälle. Lisäks alkoi ihmeesti ahdistaa ja tuntui etten saa henkeä, ihan kun olis ollut astmakohtaus tulossa. No tais olla viimoinen uintimatka ennen vauvan syntymää.

Vai käynnistysjippoja joku kyseli. Mun tuttu kävi vyöhyketerapiassa ja päivä (tai kaks) sen jälkeen vauva syntyi (rv 38 tai 39??). Tiedä sitten toimiiko kaikilla, itse en välttämättä edes uskalla noihin poppakonsteihin ryhtyä.

Ai niin, mulle th antoi tänään painoarvioks 3kg (tällä hetkellä), vaikka istukka edessä vaikeuttaa arviointia. Siinä Vau-kirjassa luki, että vauvan kasvu hidastuu lopussa, toiset taas sanoo, että samaa tahtia kasvaa loppuun asti. Mikäköhän tossakin lienee totuus.

Huomenna pitäis jaksaa ulkoilla puistossa, voi rähmä, väsyttää jo valmiiks.

Palaillaan

-m-

Vierailija
31/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko... joku manaili, miten viimeset viikot tuntuu niin pitkiltä... voi, mie en taas pysty käsittää, miten tää aika menee näin nopeesti!!!

Kaiketi kotihommat ja pojat pitää tän äidin vaan niin kiireisenä...

Synnytysten kestoista: Itselläni eka synnytys kesti 5,5 tuntia ja toinen 8 tuntia. Että vähän vedettiin toinen kerta pidemmän kaavan mukaan :) Tosin, aika lyhyitä synnytyksiä nuo siis kummiski olleet... verraten joidenkin lähes kahden vuorokauden urakoihin!!!

Eka kai syntyikin nopeesti, kun takana oli kummiskin 5 päivää käynnistystä... eli siis 15 cytotec (en oo varma kirjotinko nyt lääkkeen oikei...) tabletin jälkeen kohdunduulle ja sitten vielä puhkastiin kalvot, jotta ne lapsivedet meni.

Kakkonen lähti supistuksilla käyntiin kotona ja vedet taas laitettiin tulemaan sitten sairaalassa...

Lapsivedestä joku oli maininnut. Esikoista meillä just käynnistettiin siksi, että vettä vähän, istukka kalkkinen ja isokokoinen vauva. 37 viikolla kävin siellä synnytystapa-arviossa ja siellä sitten huomasivat moisen...

Mutta eipä siinä mitään hätää ollut, koska sitä synnytystä niin kauan käynnisteltiin. Kaiketi muuten olisi leikattu!

10 pv ennen la alettoiin siis käynnistää, eli vielä viikko odoteltiin jos itsekseen lähtisi tulemaan... mutta ei...

Ja sitten oli vielä puhetta käynnistyskikoista... Siis esikoisen kohdalla MIKÄÄN EI TUNTUNU AUTTAVAN!!! Siis lääkkeiden lisäksi minua koitettiin käynnistää siellä osastolla vyöhyketerapialla, suolihuuhtelulla... Seksiäkin ehdotettiin... siis OIKEESTI! Että kun olin yksin siinä huoneessa yhden vrk:n niin vois siinä sairaalan pedillä sitten harrastella miehen tultua minua katsomaan... no EI KIITOS! Vaikka lääkärin määräys olisi ollutkin. Itse vielä aattelin et vitsaili ja nauroin vaan... kun sitte hoitaja sano, et se oli kyllä ihan tosissaan... :/

Kakkosesta sitten sitten niitä ässiä kokeiltiin ja kyllä niistä apua tais olla :)

Mutta joo... nyt sitten laho pää kun on, unehtu mitä muuta pitikään kommentoida ja kirjotella...

Omaan napaan kuuluu siis ihan hyvää, suht rauhallinen ollut ja supistusia tooooosi vähän ja mitättömän vaisuja!!!

Hikka vaivaa pariin otteeseen päivässä ja yleensä just kun itse koitan nukkumaan käydä.

Mutta nyt telkun pariin ja huomiseen!

t. K@tju rv: 37+5

Vierailija
32/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea tulevaan koitokseen. Täällä ja monella muullakin sivulla kirjoitetaan paljon kokemuksista mikä on hyvä ja mikä huono juttu. Itsekin kaivelin niitä aikanaan esille. Yksi mikä pisti silmään siitä, mitä eroja ja ffiliksiä synnyttäminen herättää oli syntyneet sivuilla.

(www.syntyneet.fi ) Toivotan teille kakikille onnea ja tsemppiä synnytykseen, maailman ihanimpaan tilanteeseen.